Xenoblade Chronicles: Definitive Edition Review – Remake ή Remaster?

Η ιστορία της σειράς Xeno ξεκίνησε κάπου το 1996, με τον director Takahashi Tetsuya να θέλει να δημιουργήσει την πλοκή για το ανερχόμενο τότε παιχνίδι Final Fantasy VII. Βέβαια, στην τότε Squaresoft απέρριψαν την πλοκή που είχε δημιουργήσει, λέγοντας ότι είναι πολύ σκοτεινή και πολύπλοκη για ένα Final Fantasy παιχνίδι. Έμεινε όμως η αρχική ιδέα και μετατράπηκε σε “Project Noah”, το οποίο θα γινόταν το sequel του Chrono Trigger. Όμως, για ακόμη μία φορά, οι διαφορές με τη Squaresoft όπως και άλλες δυσκολίες απέρριψαν και αυτή την ιδέα. Έτσι αποφασίστηκε να δημιουργηθεί μία τελείως καινούρια σειρά, η Xeno, με τον πρώτο τίτλο της να ονομάζεται Xenogears. Όπως ήταν φυσιολογικό, ο κος Takahashi Tetsuya έφυγε από τη Squaresoft και δημιούργησε τη Monolith Soft, η οποία αγοράστηκε αργότερα από τη Nintendo, για καλή μας τύχη. Λέω για καλή μας τύχη γιατί οι κονσόλες της Nintendo έχουν την τύχη να φιλοξενούν μία από τις καλύτερες σειρές RPG των τελευταίων ετών, την Xenoblade!

Το Xenoblade Chronicles είναι στην ουσία διάδοχος του Xenogears, καθώς τα 2 παιχνίδια έχουν πάρα πολλά κοινά μεταξύ τους. Βλέπουμε δηλαδή ρομπότ να ρημάζουν ολόκληρες πόλεις, παρατηρείται η υιοθέτηση της φιλοσοφίας του Νίτσε με την ύπαρξη του υπερανθρώπου ο οποίος χαράζει το δικό του δρόμο, καθώς και μυστηριώδεις ιστορίες που γεννούν πολλά ερωτήματα από το πρώτο κιόλας λεπτό.

Το παιχνίδι πρωτοκυκλοφόρησε για το Nintendo Wii το 2010 και κάπου το 2015 κυκλοφόρησε για το New 3DS. Για καλή μας τύχη αποφάσισαν να το φέρουν και στο Nintendo Switch με τη definitive edition, η οποία περιλαμβάνει ανανεωμένα γραφικά και μία ολοκαίνουρια ιστορία, σε μια έκδοση που θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως Remake ή Remaster. Πάμε να δούμε περί τίνος πρόκειται.

Ιστορία

Πριν από πάρα πολλά χρόνια, ο κόσμος ήταν άδειος και υπήρχε μόνο ένας θαλάσσιος Ωκεανός δίχως τέλος. Λίγο αργότερα, 2 τιτάνες έκαναν την εμφάνισή τους, ο Bionis και ο Mechonis, οι οποίοι ενεπλάκησαν σε μία ατελείωτη μάχη μεταξύ τους, έως ότου τα κορμιά τους να ακινητοποιηθούν τελείως και να παγώσουν. Με το πέρασμα των αιώνων τα παγωμένα κορμιά δημιούργησαν διάφορες μορφές ζωής και τελικώς έγιναν η κατοικία των Homs και των Mechons. Οι Homs ήταν το είδος ανθρώπου ή ανθρωποειδούς που κατοικούσαν στον Bionis και οι Mechons, δημιουργήματα από Machina και κάτοικοι του τιτάνα Mechonis.

Κάπως έτσι ξεκινάει η ιστορία του πρωταγωνιστή μας Shulk (Hom), o οποίος ζει στην Colony 9 του τιτάνα Bionis. Στην περιπέτεια του φίλου μας Shulk θα συναντήσετε και άλλους χαρακτήρες, είτε φίλους του, είτε γνωστούς του όπως τον Reyn, τη Fiora, τη Melia Antiqua και τον Dunban. Σας αφήνω εδώ να ανακαλύψετε μόνοι σας τη συνέχεια του παιχνιδιού, δεν υπάρχει λόγος να αποκαλύψω άλλο μέρος της ιστορίας του.

Τρόπος παιχνιδιού

Το Xenoblade Chronicles: Definitive Edition έχει πάρα πολλές ομοιότητες με το Xenoblade Chronicles 2. Αναφέρω εδώ το Xenoblade Chronicles 2 ως παιχνίδι σύγκρισης, καθώς οι χρήστες του Switch έχουν ήδη μία πρώτη εμπειρία της σειράς, έχοντας παίξει ήδη το XC 2. Πρόκειται λοιπόν για ένα open 3D Action RPG. Όταν λέμε open, εννοούμε πολύ open. Δηλαδή οι παίκτες έχουν τον πλήρη έλεγχο του χαρακτήρα, όσο αυτός βρίσκεται εκτός μάχης. Μπορείτε να πάτε παντού, να κινηθείτε σε όλες αυτές τις απέραντες εκτάσεις που βλέπει το μάτι σας. Μπορείτε να ανεβείτε σε μία πλαγιά και να πέσετε από πάρα πολλά μέτρα ύψος σε κάποια θάλασσα ή λίμνη ή ακόμη και στο έδαφος. Προσοχή όμως γιατί η πτώση στο έδαφος κοστίζει HP.

Συναντάμε επίσης ένα σύστημα μέρας-νύχτας που έχει επίδραση στα γεγονότα του παιχνιδιού, όπως στη δύναμη των εχθρών, στα διαθέσιμα αντικείμενα όπως και στα quests. Ένας κύκλος μέρας-νύχτας του παιχνιδιού αντιστοιχεί σε 10 λεπτά πραγματικού χρόνου. Βέβαια ο παίκτης μπορεί να ρυθμίσει την ώρα του παιχνιδιού όπως και όποτε το επιθυμεί. Όπως και στο XC 2, συναντάμε κι εδώ τα γνωστά landmarks. Πρόκειται δηλαδή για μέρη που έχουμε επισκεφτεί και μπορούν να χρησιμοποιηθούν για να μεταφερθούμε εύκολα όποτε θελήσουμε να επισκεφτούμε προηγούμενη περιοχή. Όσο για το save, μπορούμε να σώσουμε οποτεδήποτε μες στο παιχνίδι, υπάρχει μεγάλη ευελιξία σε αυτό το θέμα.

Η εξερεύνηση είναι το μεγάλο ατού του παιχνιδιού. Μιλήσαμε παραπάνω για τη μεγάλη ελευθερία κινήσεως σε αυτό τον τιτάνιο κόσμο, αφού πρόκειται για τιτάνα στην τελική. Όσο εξερευνάτε το παιχνίδι και επισκέπτεστε διάφορες πόλεις ή μέρη, θα σας ζητηθεί να εκπληρώσετε ορισμένες αποστολές ή quests από διάφορους κατοίκους. Οι συγκεκριμένες αποστολές είναι προαιρετικές, όμως το ίδιο το παιχνίδι σας ενθαρρύνει να τις εκτελέσετε, καθώς αυτό θα κάνει την περιπέτειά σας πιο εύκολη αργότερα. Οι αποστολές ζητούνται συχνά από τρίτους χαρακτήρες που έχουν διάφορα προβλήματα συλλογής αντικειμένων που ψάχνουν, εξόντωσης τεράτων που τους ενοχλούν, είτε επικοινωνίας με άλλους χαρακτήρες. Οι αποστολές αυτές σας δίνουν χρήματα, αντικείμενα, όπλα, XP points, ή ακόμη και όλα τα παραπάνω. Η διαφορά με το XC 2 είναι πως, για να εκπληρωθεί κάποια αποστολή, δεν είναι υποχρεωτικό πλέον να πάτε πίσω και να βρείτε αυτόν που σας την ανέθεσε για να πάρετε τα δωράκια. Η αποστολή μπορεί να εκπληρωθεί την ώρα της μάχης, αν έχετε εξοντώσει τους συγκεκριμένους εχθρούς. Πολύ βολικό αυτό, καθώς κερδίζετε σημαντικό χρόνο σε ένα τόσο μεγάλο παιχνίδι.

Ένα άλλο γνωστό χαρακτηριστικό που συναντάμε, είναι η βελτίωση της σχέσης μεταξύ των χαρακτήρων του παιχνιδιού, γνωστό και ως Affinity System. Διαχωρίζεται σε δύο είδη, το Location Affinity που βελτιώνει τις σχέσεις με τους κατοίκους ή τους τρίτους χαρακτήρες και το Party Affinity που βελτιώνει τη σχέση με τους χαρακτήρες του γκρουπ μας. Δε χρειάζεται να μπω σε λεπτομέρειες για το συγκεκριμένο σύστημα, αναφέρω απλά ότι ίσως σας φανεί οικείο το Heart-to-Hearts σύστημα που θα συναντάτε σε διάφορα σημεία του παιχνιδιού και βελτιώνει τις σχέσεις με τους φίλους σας.

Σύστημα μάχης – Action RPG ή Turn-Based RPG ;

Στο σύστημα μάχης ταιριάζει μόνο ένας χαρακτηρισμός, απολαυστικό! Δεν μπορώ να το περιγράψω διαφορετικά. Είναι ένα σύστημα που απλά σε μαγνητίζει από την πρώτη στιγμή. Πρόκειται για ένα παιχνίδι που η επιτυχία του βασίζεται στο εξαιρετικό και πρωτότυπο για την εποχή του σύστημα μάχης.

Παραπάνω, το παιχνίδι το αναφέραμε ως Action RPG, καθώς η μάχη γίνεται σε πραγματικό χρόνο, όμως είναι σωστός αυτός ο χαρακτηρισμός; Μάλλον όχι. Μπορεί η μάχη να εκτυλίσσεται σε πραγματικό χρόνο, όμως οι κινήσεις δεν είναι σε πραγματικό χρόνο. Θα μπορούσε να χαρακτηριστεί και ως ένα παιχνίδι turn-based RPG, καθώς οι κινήσεις έχουν το γύρο τους και εκτελούνται με τη σειρά τους. Μπορείτε να το πείτε όπως θέλετε, βάλτε όποια ταμπέλα επιθυμείτε, ένα όμως είναι σίγουρο, το σύστημα είναι εξαίρετο, σαγηνευτικό!

Μόλις μπείτε σε μία μάχη, αμέσως αλλάζει ο χειρισμός του παιχνιδιού και τα κουμπιά κινήσεως. Μπαίνετε σε μία διαδικασία auto attack. Δηλαδή ο χαρακτήρα σας επιτίθεται μόνος του, χωρίς να πατήσετε κάποιο επιπλέον κουμπί. Όσο εκείνος επιτίθεται, μία μπάρα ενέργειας γεμίζει στο κάτω μέρος της οθόνη, σε κάθε κυκλάκι που ονομάζεται Art. Αυτές είναι οι special κινήσεις του χαρακτήρα που χρησιμοποιούνται φυσικά με κάποια στρατηγική και όχι τυχαία. Μία κίνηση μπορεί να είναι πιο αποτελεσματική χτυπώντας τον εχθρό από τα πλάγια. Όταν λοιπόν θα βρεθείτε από αριστερά ή δεξιά του εχθρού, το παιχνίδι θα σας ειδοποιήσει με ένα μπλε θαυμαστικό, πως τώρα είναι η κατάλληλη στιγμή να χρησιμοποιήσετε το συγκεκριμένο Art. Ο εχθρός βέβαια κινείται και πρέπει είτε να είστε αρκετά γρήγοροι, είτε να ξέρετε ποια είναι η κατάλληλη θέση, χωρίς τη βοήθεια του παιχνιδιού.

Όσον αφορά στα Mechs, για να τα εξοντώσετε, θα πρέπει εκτελέσετε με τη σωστή σειρά Break και έπειτα Topple. Μόνον όσο είναι σε Topple κατάσταση τα Mechs χάνουν ενέργεια HP. Άλλη μία ενδιαφέρουσα κίνηση είναι η Chain Attack. Μία μπάρα χωρισμένη σε τρία μέρη γεμίζει καθόλη τη διάρκεια της μάχης στην πάνω αριστερά γωνία της οθόνης. Όταν γεμίσει πλήρως, μπορείτε να εκτελέσετε μία δυνατή κίνηση στην οποία εμπλέκονται και οι 3 χαρακτήρες, την Chain Attack. Υπόψη πως όταν ένας εχθρός δεν μπαίνει σε Break κατάσταση με τη χρήση Arts, τότε δοκιμάστε την Chain Attack για πολύ μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα. Εάν ένας συμπαίκτης σας ή εσείς χάσετε όλα τα HP σε μία μάχη, μπορεί να σας επαναφέρει στη ζωή με χρήση μίας μπάρας της ενέργειας της Chain Attack.

Στο τέλος κάθε μάχης συλλέγετε EXP, AP και SP points. Οι πόντοι εμπειρίας (XP) χρησιμεύουν για να αυξήσετε το επίπεδο του κάθε χαρακτήρα σας. Οι πόντοι των ειδικών κινήσεων (Arts Points) είναι εκείνοι οι πόντοι που σας επιτρέπουν να αναβαθμίσετε τις special κινήσεις σας ή αλλιώς τα Arts. Τέλος, οι πόντοι επιδεξιότητας (Skill Points) σας επιτρέπουν να ενεργοποιήσετε τα skill του χαρακτήρα, τα οποία μάλιστα συνδέουν και τους χαρακτήρες μεταξύ τους. Τα υπόλοιπα αφήνω να τα ανακαλύψετε μόνοι σας με το Tutorial του παιχνιδιού.

Γραφικά – Remake ή Remaster ?

Έχει ξεσπάσει μία διαμάχη στο διαδίκτυο από τους fans και μη του παιχνιδιού, για να αποφασιστεί εάν το Xenoblade Chronicles: Definitive Edition είναι Remake ή Remaster του αρχικού. Το μόνο σίγουρο είναι ότι ακολουθεί πιστά το αρχικό παιχνίδι με αρκετά βελτιωμένα γραφικά. Όσον αφορά τη δική μου άποψη, προτιμώ αυτή την επιλογή που πήρε η εταιρεία να μην αλλάξει καθόλου το παιχνίδι σε gameplay, καθώς μιλάμε για ένα από τα καλύτερα RPG όλων των εποχών!

Τα γραφικά έχουν βελτιωθεί αρκετά, όπως η ανάλυση του παιχνιδιού καθώς και η επίδοση. Οι χαρακτήρες, οι εχθροί και τα περιβάλλοντα έχουν υποστεί σημαντική βελτίωση επίσης. Ορισμένοι χαρακτήρες μάλιστα έχουν σχεδιαστεί από την αρχή και παρατηρούμε πολλές λεπτομέρειες πλέον, οι οποίες δεν ήταν ορατές στην πρώτη έκδοση του παιχνιδιού. Θα μπορούσε βέβαια να γίνει και καλύτερη δουλειά στον οπτικό τομέα, καθώς δεν αξιοποιεί πλήρως τις δυνατότητες της κονσόλας, όμως η Monolith Soft δήλωσε ότι το budget και ο χρόνος ήταν περιορισμένος.

Όσο για την ανάλυση, το παιχνίδι τρέχει στα 720p με επίδοση 30 καρέ το δευτερόλεπτο, σταθερά σε όλη τη διάρκεια του παιχνιδιού. Αυτό είναι πάρα πολύ σημαντικό, γιατί δε βλέπουμε καθόλου τα ενοχλητικά frame drops που παρατηρούσαμε στο Xenoblade Chronicles 2. Ακόμη και κατά τη διάρκεια της μάχης τα γραφικά φαίνονται υπέροχα και σταθερά!!

Επομένως στη διαμάχη Remake ή Remaster, ψηφίζω ποιοτικό Remaster, έως πολύ ποιοτικό θα έλεγα. Έχω δει remasters πολύ χειρότερα αλλά και remakes πολύ καλύτερα. Να υπενθυμίσουμε εδώ ότι η Nintendo δεν το έχει χαρακτηρίσει ούτε το ένα, ούτε το άλλο. Έχει δική του κατηγορία και σε αυτόν τον τομέα, όπως και στο στυλ μάχης.

Επίλογος

Όταν ένα κλασικό παιχνίδι επανακυκλοφορεί υπάρχει μόνο ένας στόχος: Μην τα θαλασσώσετε. Είναι αξιοθαύμαστο το πώς η Nintendo και η Monolith Soft βελτίωσαν σε μεγάλο βαθμό ένα κλασικό παιχνίδι του Wii. Ένα από τα καλύτερα RPG όλων των εποχών έγινε ακόμη καλύτερο και είναι must η αγορά του από τους κατόχους της κονσόλας, κυρίως εκείνους που είναι λάτρεις των RPG και των JRPG πιο συγκεκριμένα. Το μοναδικό αρνητικό που μπορούμε να προσάψουμε είναι η βελτίωση του οπτικού, η οποία είχε και άλλα περιθώρια για μία κονσόλα όπως το Switch. Αυτό όμως έχει πραγματικά πολύ μικρή σημασία, όταν σας δίνεται η δυνατότητα να παίξετε ένα τέτοιο έπος. Η δουλειά της Monolith Soft στον οπτικό τομέα είναι αξιέπαινη για το χρόνο και το budget που διέθεσε.

ΘετικάΑρνητικά
– Απολαυστικό και πρωτότυπο σύστημα μάχης
– Τεράστιοι κόσμοι για εξερεύνηση
– Η προσθήκη του επί πλέον Chapter Future Connected διάρκειας 12-20 ωρών
– Μαγευτική μουσική
– Η υπέροχη ιστορία που σας κρατά σε αγωνία
– Ίσως τα γραφικά είχαν περιθώρια βελτίωσης

Score – 10/10

  • Tested on : Nintendo Switch
  • Developer : Monolith Soft
  • Publisher : Nintendo
  • Distributor : CD Media S.A.
  • Available for : Nintendo Switch
  • Release date : 29-05-2020

Ευχαριστούμε τη CD Media που μας παρείχε τον κωδικό του παιχνιδιού.

4 Comments

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *