Nier: Automata – Switch Review

Ο μυστηριώδης δημιουργός Yoko Taro παραδίδει άλλο ένα παιχνίδι που μοιάζει περισσότερο με φιλοσοφικό πόνημα παρά με videogame. Το κοινό, του αν και όχι μεγάλο, τον ακολουθεί πιστά και ψάχνει τα κρυφά νοήματα του παιχνιδιού. Το Automata παραλίγο να μην γίνει ποτέ λόγω των αρχικών χαμηλών πωλήσεων του Nier. Tο πάθος όμως των παικτών δημιούργησε ντόρο γύρω από το όνομά του και σταδιακά πούλησε αρκετά ώστε το στούντιο να πάρει έγκριση για το πολυπόθητο sequel. Τότε είναι που ένωσαν τις δυνάμεις τους με την PlatinumGames για να αναπτύξουν έναν πιο action τίτλο.

Story

Το Nier: Automata μοιράζεται το ίδιο μετααποκαλυπτικό σκηνικό του Nier, που διαδραματίζεται χιλιάδες χρόνια μετά το τέλος του πρώτου παιχνιδιού. Η ιστορία διαδραματίζεται το έτος 11945 μ.Χ., και μας αφηγείται έναν πόλεμο μεταξύ των ανδροειδών που πολεμούν υπέρ της ανθρωπότητας και τον μηχανικό στρατό των εισβολέων από έναν άλλο κόσμο. Οι ανδροειδείς δυνάμεις “YoRHa” διοικούνται από το Bunker, μια βάση σε τροχιά γύρω από τη Γη. Πολεμούν μαζί με τα προ-YoRHa androids στη Γη (γνωστά ως Resistance ) για να διώξουν τις μηχανές.

Ο αρχικός πρωταγωνιστής είναι η 2B (συντομογραφία για το “YoRHa No. 2 Type B”), ένα Android μαχητής YoRHa του οποίου τα κύρια χαρακτηριστικά είναι η ηρεμία και η ψυχραιμία της. Η 2B συνοδεύεται από τον 9S (συντομογραφία του YoRHa No.9 Type S), ένα “scanner” android που εμφανίζει περισσότερα συναισθήματα από τις άλλες μονάδες YoRHa. Τα ανδροειδή υποστηρίζονται από τα Pod 042 και το Pod 153, ρομπότ που μοιάζουν με πλωτά κουτιά που λειτουργούν ως όπλα. Οι κύριοι ανταγωνιστές του παιχνιδιού είναι ο Adam και ο Eve, οι δίδυμοι ελεγκτές του Machine Network. Επιστρέφουν και τα Red Girls από το προηγούμενο Nier.

Το παιχνιδι έχει τρία μέρη ή τρία playthrough. Το πρώτο και το δεύτερο playthrough βλέπουμε αντίστοιχα την οπτική από την πλευρά των 2B και 9S κατά τη διάρκεια μιας αρχικής εισβολής. Κατά τη διάρκεια των αποστολών τους, οι 2B και 9S ανακαλύπτουν ότι οι μηχανές αρχίζουν να εξερευνούν τις ανθρώπινες κοινωνίες και έννοιες. Στο τρίτο playthrough έχουμε μια νέα εισβολή αλλά δεν θα αποκαλύψω τον εχθρό. Μπορώ να πω οτι θα νιώσετε σαν να στράφηκε όλος ο κόσμος εναντίον σας. Και σε αυτό το playthrough θα έχετε την 2Β, τον 9S και έναν νέο χαρακτήρα που συναντήσατε νωρίτερα. Η εναλλαγή μεταξύ των τριών χαρακτήρων είναι αριστουργηματική, ειδικά το κομμάτι λίγο πριν την τελική μάχη.

Το παιχνίδι μου θυμίζει το Xenoblade Chronicles στο πως διαχειρίζεται την ιστορία του. Τα Xenoblade βέβαια είναι πιο δοτικά κατά την διάρκεια του παιχνιδιού ενώ τα Nier δίνουν πολλές πληροφορίες με πλάγιο τρόπο. Στο τέλος όμως και τα δύο δεν σου σερβίρουν όλη την ιστορία. Ο σκοπός είναι να εξερευνήσουν έννοιες και να κάμψουν αντιλήψεις και να σε βάζουν σε σκέψεις.

Η ομάδα όρισε το κεντρικό θέμα του παιχνιδιού ως «agaku», μια ιαπωνική λέξη που σημαίνει να παλεύεις να ξεφύγεις από μια κακή κατάσταση. Το automata διαθέτει 26 διαφορετικά τέλη, όλο το αγγλικό αλφάβητο. Πέντε είναι τα κύρια φινάλε και συμβολίζονται με τα γράμματα Α έως Ε και 21 πρόσθετα τέλη με τα γράμματα F έως Z. Αυτά τα πρόσθετα τέλη αφορούν γεγονότα που ενεργοποιούνται από την εκτέλεση ορισμένων ενεργειών, τη μη εξέλιξη της αφήγησης ή την απώλεια ορισμένων μαχών. Κοινώς όταν κάνεις κάτι λάθος και πας σε άμεσο Game Over.

Μουσική

Και εδώ θα πρέπει να κάνω αναφορά στο Xenoblade Chronicles 3 καθώς έχω να πορωθώ τόσο πολύ με soundtrack από τότε. Η μουσική του δένει απόλυτα με το post-apocalyptic σκηνικό του και της μοναξιάς που βιώνεις κατά την διάρκεια του παιχνιδιού. Ο Keiichi Okabe επέστρεψε ως κύριος συνθέτης με το στούντιο Monaca και με τα άλλα μέλη Keigo Hoashi, Kuniyuki Takahashi και Kakeru Ishihama. Μια άλλη σημαντική επιστροφή ήταν η Emi Evans, η οποία έκανε τα φωνητικά για το soundtrack του πρώτου παιχνιδιού. Από αντρικά φωνητικά στην ομάδα προστέθηκε ο Shotaro Seo. Αρκετά τραγούδια από το soundtrack του Nier διασκευάστηκαν για το Nier: Automata.

Gameplay

Το Nier Automata είναι κατά βάση Action RPG αλλά συχνά θα κληθείτε να χειριστείτε ένα ιπτάμενο mech και να παίξετε σαν παλιό arcade. Χειρίζεστε κάθε φορά ένα από android και μπορεί να έχετε ως companion ένα άλλο. Κυρίως μιλάμε για τους πρωταγωνιστές, την 2Β και τον 9S. Αργότερα προστίθεται και η Α2 και ανα στιγμές μπορεί να χειριστείτε και κάποιο ρομπότ. Η χρήση των ρομπότ γίνεται για το immersion της ιστορίας και είναι για πολύ λίγο. Τα android χειρίζονται μεγάλα σπαθιά σε θεαματικές hack n slash μάχες. Παρά την μεγάλη ζημιά που προκαλούν τα σπαθιά συχνά θα αντιμετωπίσετε πολλαπλούς εχθρούς. Πολλούς εχθρούς όμως…..

Αυτό που κάνει την νίκη εφικτή είναι το pod σας. Αυτό το αστείο ιπτάμενο κουτί με χέρια στην ουσία είναι το ranged attack σας. Δεν θα κερδίσετε μάχες αν δεν το εκμεταλλευτείτε και εδώ είναι η πρώτη πρόκληση, o χειρισμός. Με τα triggers, τα shoulder buttons και το δεξί stick χειρίζεστε το pod. Με το αριστερό stick και τα ABXY χειρίζεστε το android. Σαν γνήσιο παιχνίδι της PlatinumGames θα πρέπει να σας πονέσουν τα δάχτυλα για να βγει η μάχη.

Σημαντικό κομμάτι της άμυνας σας είναι το evade. Είναι σχεδόν cheat το κουμπί καθώς μπορεί να σε σώσει ακόμα και αν είστε σίγουροι ότι δεν προλαβαίνετε. Ένας ακόμα μηχανισμός που τον νιώθεις σαν cheat είναι το hack του 9S. Όταν έχεις τον έλεγχό του 9S αντί για heavy attack μπορείς να χακάρεις τον αντίπαλο. Αφού περάσεις επιτυχώς την δοκιμασία/mini game ο εχθρός θα ανατιναχθεί και θα χάσει ένα καλό μέρος της ζωής του.

Καθώς οι χαρακτήρες προχωρούν, αποκτούν επίπεδα εμπειρίας, αυξάνοντας την υγεία, την άμυνα και την ισχύ τους στην επίθεση. Η προσαρμογή χαρακτήρων γίνεται μέσω Chips, που προσαρμόζουν ορισμένα από τα χαρακτηριστικά τους. Αυτά τα chips μπορούν να κάνουν κάτι όπως να αλλάξουν το HUD για να δείξουν την υγεία και τη ζημιά του εχθρού η ακόμα και να εκτελούν κινήσεις αυτόματα. Ο αριθμός των chips που μπορούν να εγκατασταθούν ανά πάσα στιγμή περιορίζεται από τον αριθμό των υποδοχών ενός χαρακτήρα.

Το παιχνίδι ανα στιγμές γίνεται αρκετά δύσκολο. Μεγαλύτερο παράδειγμα είναι η αρχή του όπου καλείστε να περάσετε ένα μεγάλο κομμάτι με μάχες όλων των ειδών χωρίς δυνατότητα save. Εάν πεθάνετε στην εισαγωγή την ξεκινάτε. από την αρχή. Σε αυτό συμβάλουν και τα τιτάνια bosses που έχετε να αντιμετωπίσετε. Συμβουλή: βάλτε το παιχνίδι στο “εύκολο” μέχρι το πρώτο save αλλιώς θα απογοητευτείτε νωρίς. Στο εύκολο επίπεδο σας δίνει και την επιλογή να έχετε chips όπου το pod θα επιτίθεται αυτόματα όπως αυτόματα θα κάνετε και evade. Αυτό χρειάζεστε κυρίως καθώς και στο easy δεν το λες και εύκολο πάλι.

Γραφικά – Επιδόσεις

Το παιχνίδι φαίνεται να είναι κλειδωμένο στα 30 fps τόσο στο handheld όσο και στο docked mode. Δεν είχα κανένα θέμα και στα δύο ούτε παρατήρησα πτώσεις. Οι περισσότεροι χρήστες βρήκαν το handheld του άψογο αλλά διαφωνώ. Έπαιξα το 80% τουλάχιστον στην τηλεόραση χωρίς πρόβλημα αλλά παρατήρησα ότι στο handheld τα γραφικά ήταν πιο soft στις λεπτομέρειες. Η ανάλυση είναι 1080p docked και 720p στο handheld. Ο κόσμος του φαίνεται πανέμορφος αλλά αν καθίσετε να χαζέψετε τις λεπτομέρειες, το παιχνίδι μοιάζει με περισσότερο την Ps4 έκδοση του 2017.

Το παιχνίδι παίζει με τα χρώματα από ζωντανά σε πιο ζωηρά και σε κάποιες στιγμές έχει μια παλέτα από γκρι. Παρότι ανησύχησα αρχικά είναι αισθητικό και όχι τεχνικό το θέμα.

Συμπεράσματα

Η άποψή μου είναι μία και άμεση: Aγόρασε το. Αν είσαι φαν των jrpg με “ψαγμένη” ιστορία τότε αυτό το παιχνίδι πρέπει να είναι στην συλλογή σου. Πάρε και τον προκάτοχό του το Nier Replicant και βυθίσου στον κόσμο του. Τόσο απλά. Η έκδοση του Switch είναι μια πολύ ωραία έκδοση. Με την ιστορία και την μουσική μόνο το παιχνίδι θα σε ανταμείψει και με το παραπάνω. Για ένα παιχνίδι που μιλάει για τον πόλεμο μεταξύ ανδροειδών και ρομπότ είναι γεμάτο συναισθήματα και νοήματα. Πρόκειται να δείτε μερικές από τις πιο περίεργες σκηνές σε βιντεοπαιχνίδι. Θα ήθελα παραπάνω πολυπλοκότητα στα rpg στοιχεία αλλά ο τίτλος είναι κυρίως hack n slash. Για τους completionists μπορείτε να επαναλάβετε το παιχνίδι μέχρι να συμπληρώσετε το αλφάβητο.

9/10

Ευχαριστούμε την CD Media που μας παρείχε τον κωδικό.

Joys

  • Υπέροχη ιστορία
  • Μαγευτικό soundtrack
  • Ενδιαφέρον σύστημα μάχης

Cons

  • Ελλιπή rpg στοιχεία
  • Released: October 6, 2022
  • Genre: Action, Role-Playing
  • Number of players:
    • Offline: 1
  • Developer: Virtuos
  • Publisher: SQUARE ENIX
  • Download size: 10.9 GB
  • PEGI Rating: 18

Nintenders

Μείνετε συντονισμένοι στους Nintenders για περισσότερα νέα γύρω από την αγαπημένη μας πλατφόρμα και τα παιχνίδια της! Επισκεφτείτε την ομάδα μας στο Facebook ”Nintendo GR by Nintenders“. Ελάτε να συζητήσετε μαζί με ακόμη 6100 Έλληνες για την αγαπημένη μας κονσόλα.

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *