Xenoblade Chronicles 3 – Nintendo Switch Review

Η Monolith Soft μας έδωσε ένα ακόμα Xenoblade Chronicles στο Switch, συμπληρώνοντας έτσι την τριλογία. Για όποιον δεν ξέρει το franchise είναι ένα jrpg με action χειρισμό που χαρακτηρίζονται από την φοβερή πλοκή τους και την ιστορία τους. Είναι πνευματικός διάδοχος των Xenogears και Xenosaga που είχαν σαν στόχο να είναι ένα κομμάτι λογοτεχνίας αλλά σε βιντεοπαιχνίδι.

Η σειρά Xenogears and Xenosaga του Tetsuya Takahashi είναι ένα από τα μεγαλύτερα έπη στα χρονικά της μυθοπλασίας. Ο νεαρός 30χρονος, τότε, Takahashi με σχεδόν λογοτεχνικές και κινηματογραφικές φιλοδοξίες δούλευε μέρα νύχτα σκηνοθετώντας τον πρώτο του τίτλο RPG, Xenogears, το 1996, γεμίζοντας το με μηνύματα, αλληγορίες, θρησκευτικούς συμβολισμούς, κοινωνικά σχόλια, εσωτερικές γνώσεις, ψυχολογικά θέματα, ρομαντισμό, γιγάντια ρομπότ, δεινόσαυρους, την ιδανική του γυναίκα και όλα τα άλλα πράγματα που του άρεσαν. Τα παιχνίδια του εμβαθύνουν σε φιλοσοφικά και ψυχολογικά ζητήματα, χρησιμοποιώντας και εξετάζοντας όρους και ιδέες από τον Carl Jung, τον Friedrich Nietzsche και τον Sigmund Freud.

Το 2010 μας δίνει το πρώτο Xenoblade στο Wii και ακολουθεί το ίδιο μοτίβο. Με μια πρώτη ματιά τα Xenoblade είναι μια Scifi/Fantasy/Mecha σειρά. Αν δώσεις όμως βάση θα δεις τα θέματα και τα διλήμματα που δημιουργεί η ιστορία στους χαρακτήρες. Τίποτα δεν είναι τυχαίο, σε αυτή την σειρά. Ούτε τα ονόματα. Και όσο ποιο προσεκτικός θα είσαι, τόσα πιο πολλά θα σου δίνει το παιχνίδι.

Με το Xenoblade Chronicles 3 o Tetsuya Takahashi ολοκληρώνει την ιστορία που ήθελε να πει και αποχωρεί. Διευκρίνισε ότι το Xenoblade θα μείνει σαν σειρά και φιλοδοξεί να βγάλει πολλούς ακόμα τίτλους.

Aionios: ένας κόσμος όπου δεν σταματά ποτέ ο πόλεμος

Ο Aionios είναι ένας κόσμος φυσικής ομορφιάς και το σκηνικό μιας ατελείωτης σύγκρουσης μεταξύ δύο αντίπαλων εθνών, του Keves και του Agnus. Ο Keves είναι ένα έθνος όπου αναπτύχθηκε η μηχανική. Οι στρατοί του αναπτύσσουν μονάδες που αποτελούνται κυρίως από οχήματα μάχης. Ο Agnus είναι ένα έθνος ισχυρό σε ether, μια μαγική τεχνολογία. Δυνάμεις που είναι χτισμένες γύρω από μονάδες, οπου ειδικεύονται στη μάχη με ether. Οι Βασίλισσες που κυβερνούν και τα δύο έθνη κατοικούν συνήθως στο κάστρο τους. Οι στρατοί τους ταξιδεύουν μεταξύ αποικιών σε διάφορα μέρη του Aionios.

Ο χρόνος είναι σημαντικός για τους στρατιώτες, που αγωνίζονται ακατάπαυστα για να παρατείνουν τη ζωή τους αρκετά ώστε να πραγματοποιήσουν μια 10ετή περίοδο υπηρεσίας. Οι στρατιώτες που ολοκληρώνουν τη δεκαετία στο τέλος της μάχης στέλνονται πίσω στον “παράδεισο” από τη βασίλισσα σε μια τελετή.

Όλοι έχουν ένα τατουάζ κάπου στο σώμα τους. Όταν γεννιούνται, έχει κόκκινο χρώμα, αλλά καθώς μεγαλώνουν, το χρώμα αλλάζει από κόκκινο σε μαύρο, υποδεικνύοντας πόσο καιρό τους έχει απομείνει για να ζήσουν.

Ένας κόσμος που ποτέ δεν σταματάνε να μάχονται. 10 χρόνια ζωής και αυτό αν επιζήσεις της μάχης. Δεν γνωρίζουν τίποτα άλλο. Καμία άλλη χαρά. Όσο σκοτώνουν αντίπαλους στρατιώτες η κάθε πλευρά γεμίζει το Flame Clock της με την ζωή των ηττημένων για να επιμηκύνει την δική τους. Ο θάνατός σου η ζωή μου είναι κυριολεξία για αυτούς.

Για τους γνώστες των παιχνιδιών είναι εμφανές από τα πρώτα λεπτά ότι οι Keves είναι απόγονοι των λαών των Bionis και Mechonis (Xenoblade Chronicles 1) και οι Agnus από την Alrest (Xenoblade Chronicles 2).

Ο κόσμος όμως πρόκειται να αλλάξει…

Οι Noah, Lanz, Eunie και Mio, Taion, Sena επιλέχθηκαν για ειδική αποστολή από τον Keves και τον Agnus, αντίστοιχα. Συναντιούνται κατά τη διάρκεια αυτών των αποστολών και συγκρούονται στο πεδίο της μάχης μέχρι που δέχονται ξαφνική επίθεση από έναν μυστηριώδη γίγαντα. Ενώ ο Noah προσπαθεί να σώσει την Mio που πρόκειται να δεχθεί επίθεση από τον γίγαντα, ο Guernica Vandham εμφανίζεται και ενεργοποιεί μια διασύνδεση που κάνει τα σώματά τους να συγχωνεύονται και να μεταμορφώνονται σε μια γιγαντιαία φιγούρα που ονομάζεται Ouroboros. Καταφέρνουν να επιβιώσουν από την επίθεση του γίγαντα, ωστόσο αυτό οδηγεί στο να γίνουν οι έξι χαρακτήρες στόχος του Keves και του Agnus. Τώρα που έχουν την ικανότητα να μεταμορφωθούν σε Ouroboros είναι φυγάδες και θεωρούνται και από τα δύο έθνη ως ιδιαίτερα επικίνδυνα όντα. Ο Guernica Vandham τους λέει ότι ο “πραγματικός εχθρός” δεν είναι ούτε από τον Keves ούτε από τον Agnus.

Σύστημα μάχης

Τα Xenoblade χαρακτηρίζονται από το πολύπλοκο τους και καμιά φορά κουραστικό τους σύστημα μάχης. Ο τρίτος τίτλος της σειράς παρά του ότι πήγε το σύστημα ένα βήμα μπροστά, το έκανε και πιο προσιτό. Κάθε τι είναι προσεγμένο στην λεπτομέρεια. Το παιχνίδι σου ξεδιπλώνει κομμάτι κομμάτι τους μηχανισμούς του για να τους μάθεις. Για να σιγουρευτεί ότι θα το πετύχεις οι εχθροί στην αρχή είναι βατοί. Στην πορεία αν δεν χρησιμοποιήσεις αυτά που σου έμαθε, θα δυσκολευτείς πολύ να προχωρήσεις. Όλα είναι σε μια ισορροπία όπου σου επιβάλει να επιτεθείς στρατηγικά και όχι με ωμή δύναμη.

Οι πρώτες 10 ώρες θα σε πάρουν από το χέρι και θα σου δείχνουν μηχανισμούς και ιστορίες που στο τέλος θα νοιώσεις να έχει βυθιστεί ήδη στον κόσμο του

Η ομάδα σου θα έχει σταθερά τους 6 χαρακτήρες αλλά και μια έβδομη κενή θέση να προσθέσεις όποιον θέλεις από αυτούς που γνώρισες. Αφού βέβαια περάσεις κάποια δοκιμασία για το καθένα.

Οι μηχανισμοί του είναι πολλοί και θα προσπαθήσω να τους απλοποιήσω:

  • Auto Attack: η βασική επίθεση γίνεται αυτόματα και σας δίνει το περιθώριο να ασχοληθείτε με τους άλλους μηχανισμούς. Μην αγχώνεστε, δεν θα κάθεστε άπραγοι.
  • Arts: είναι πιο ισχυρές επιθέσεις με buffs και debuffs, μερικές από τις οποίες μπορούν να θεραπεύσουν, ενώ άλλες απαιτούν να επιτεθείς από μια συγκεκριμένη οπτική γωνία (Front/Side/Back attack). Μερικά arts μπορούν επίσης να καταρρίψουν έναν εχθρό, χρησιμοποιώντας ισχυρά combo όπως Break>Topple>Daze>Burst ή Break>Topple>Launch>Smash. Αυτές είναι δευτερεύουσες ιδιότητες των arts που θα πρέπει να εκτελεστούν από την ομάδα με την σειρά.
  • Master Arts: Καθώς κερδίζετε εμπειρία, ανεβάζετε επίπεδο και το class σας. Σας επιτρέπει να μάθετε art που θα τα χρησιμοποιήσετε ενώ έχετε άλλο class. Αυτό ουσιαστικά σημαίνει ότι πχ class που κανονικά δεν θα θεράπευαν συμμάχους θα μπορούσαν να το κάνουν με το σωστό Master Art.
  • Fusion Arts: Έχετε τρία βασικά art του class σας τα οποία είναι σταθερά και μπορείτε να ορίσετε και τρία master arts που μάθατε από άλλα class. Μπορείτε να τα χρησιμοποιήσετε και ξεχωριστά σαν 6 arts ή να επιτεθείτε κάνοντας Fusion δυο art μαζί.
  • Chain Attacks: συνδέουν πολλά arts μεταξύ τους και σας επιτρέπουν να προκαλέσετε τεράστια ποσά ζημιάς. Ο μηχανισμός αυτός έχει δικούς του κανόνες για να μεγιστοποιήσετε την επίθεσή σας. Όταν το ενεργοποιείται παγώνει ο χρόνος οπότε το βρήκα πολύ χρήσιμο σε κρίσιμες στιγμές να εκμεταλλευτώ τα healing arts μου για να επιβιώσω.
  • Ouroboros: Ανά (συγκεκριμένες) δυάδες οι ήρωες της ομάδας σας μπορούν να συγχωνευτούν στον Ouroboros για να γυρίσετε την μάχη υπέρ σας.

Οι λεπτομέρειες είναι πάρα πολλές πάνω στην μάχη δεν θέλω να σας μπερδέψω. Το παιχνίδι κάνει υπέροχη δουλειά στην εκπαίδευσή σας. Συμβουλή μου είναι να μην μείνετε στα on-screen tutorials. Στο menu θα βρείτε τα training drils που όχι μόνο θα σας βάλει να τα εφαρμόσετε αλλά θα σας αναλύσει πως μπορείτε να τα εκμεταλλευτείτε στο έπακρον.

Class

Κάθε class ανήκει σε κάποιο ρόλο (Attacker, Defender ή Healer). Ανάλογα με την class , τα διαθέσιμα art θα διαφέρουν. Για να αλλάξετε class, οι σχέσεις μεταξύ των μελών της ομάδας πρέπει να εμβαθύνουν. Έτσι κάθε παίκτης μπορεί να έχει όποιον ρόλο η κλάση θέλει και να συνδυάζει τα arts μεταξύ τους. Κάθε ήρωας που ξεκλειδώνεις έχει ένα δικό του ξεχωριστό class.

Attacker

  • Swordfighter
  • Ogre
  • Flash Fencer
  • Yumsmith
  • Stalker
  • Incursor
  • Full Metal Jaguar
  • Soulhacker
  • Martial Artist
  • Seraph
  • Machine Assassin
  • Royal Summoner

Defender

  • Zephyr
  • Heavy Guard
  • Guardian Commander
  • Lone Exile
  • Lost Vanguard

Healer

  • Medic Gunner
  • Tactician
  • War Medic
  • Thaumaturge
  • Signifer
  • Strategos
  • Lifesage

Quest εδώ. Quest εκεί, Quest παντού

Έχουμε έναν open world τίτλο που θα μπορούσε να παραδίδει μαθήματα στο είδος. Η βασική σου αποστολή είναι να σταματήσεις τον αιώνιο πόλεμο βρίσκοντας τον πραγματικό εχθρό. Μέχρι τότε δεν μπορείς να κάθεσαι με σταυρωμένα χέρια και αρχίζεις να ελευθερώνεις όποιο στρατόπεδο βρεις στον δρόμο σου. Κάθε στρατόπεδο έχει την ιστορία του, τα προβλήματά του αλλά και έναν πράκτορα του εχθρού να αντιμετωπίσεις. αυτό που δίνει χρώμα στην ιστορία δεν είναι ο κεντρικός κορμός της αλλά τα side quest της.

Υπάρχουν τρία είδη quest: Story, Hero και Standard. Πουθενά δεν λέει side γιατί κανένα δεν είναι ασήμαντο.

Τα Story σπρώχνουν την ιστορία μπροστά χωρίς να είναι η όλη ιστορία. Είναι απλά το κομμάτι που θα σε οδηγήσει στο τέλος. Συνήθως περιλαμβάνει πολλά cutscenes με αποκαλύψεις, επικές μάχες, και περιοχές με εχθρούς που θα τεστάρουν αρκετά το build σου.

Τα Hero σου συστήνουν νέους χαρακτήρες. Τις περισσότερες φορές πρόκειται για τους διοικητές των στρατοπέδων που ελευθέρωσες. Με την αποστολή θα μάθεις την ιστορία του και τι αντιμετώπισε στον πόλεμο και θα πρέπει να τον βοηθήσεις για να είναι διαθέσιμος και για τις δικές σου μάχες. Μπορείς να αναβαθμίσεις και τα class τους αργότερα με έξτρα αποστολές. Στην ίδια κατηγορία θα βρεις και αποστολές της βασικής σου ομάδας όπου θα μάθεις και για αυτούς το παρελθόν τους και θα σου ξεκλειδώσει νέα επίπεδα για τα class τους. Θεωρώ ότι οι ιστορίες αυτές είναι σημαντικές και αναπόσπαστο κομμάτι της κεντρικής ιστορίας.

Οι Standard αποστολές είναι ιστορίες από τους απλούς στρατιώτες της κάθε αποικίας. Θεωρητικά αυτές είναι στο φάσμα του side quest. Όλες όμως έρχονται με την δικά τους διαδρομή στον χρόνο και σε κάνει να θέλεις να τις δεις και αυτές. Δεν είναι όλες έτσι γιατί έχει και σημαντικές ιστορίες κρυμμένες ανάμεσα τους. Πολλές φορές για να βρεις τέτοια quest πρέπει κυριολεκτικά να στήσεις αυτί να ακούσεις τις συζητήσεις των στρατιωτών. Ένα καλό παράδειγμα είναι η αποστολή να βρεις και τα 7 nopon στα καραβάνια που συναντάς. Μιλάμε για ότι πιο κλασσικό και βαρετό quest. Στο τέλος του όμως σου δίνει την δυνατότητα αναβάθμισης των όπλων σου. Και αυτό δεν το έμαθα έγκαιρα γιατί άφησα την αποστολή για μετά τον τερματισμό του παιχνιδιού.

Η συμβουλή μου είναι να κάνεις όλες τις αποστολές. Το χτίσιμο του κόσμου είναι εκπληκτικό. Σε όποιο κομμάτι του παιχνιδιού και να αφιερώσεις χρόνο σε ανταμείβει ποικιλοτρόπως.

Το ίδιο προτείνω και για την εξερεύνηση. Το παιχνίδι προσφέρει πολύ μεγάλους χάρτες που σε κάθε γωνιά κρύβει και από κάτι. Κάθε φορά που είπα ότι τελείωσα με μια περιοχή βρέθηκα αργότερα να ανακαλύπτω ότι έχει κι άλλα μυστικά

Γραφικά – Επιδόσεις

Όσοι είναι παλιοί στο franchise θα θυμούνται το φιάσκο του Xenoblade Chronicles 2. Ήταν το πρώτο τους παιχνίδι στο Switch και μάλιστα κυκλοφόρησε τον πρώτο χρόνο διάθεσης την κονσόλας. Το πρόβλημα ήταν ότι το παιχνίδι είχε πρόβλημα με την ανάλυση του παιχνιδιού. Σε έντονες στιγμές μάχης όπου συνέβαιναν πολλά στην οθόνη, τα γραφικά άρχισαν να πέφτουν απότομα σε ποιότητα. Το σύστημα μάχης του δεν ήταν τόσο εύκολο να το μάθεις άμα δεν έριχνες και λίγο διάβασμα. Αυτό απέτρεψε και αρκετό από το κοινό να μην το πάρει και είναι κρίμα. Έχει όμως, όπως όλα, πανέμορφες τοποθεσίες και μια ιστορία που θεωρώ ότι πρέπει να βιώσουν όλοι οι fan του είδους. Ακολούθησε το port του πρώτου τίτλου στο Switch και απέδειξε ότι η ομάδα έμαθε κάτι από την εμπειρία του με το 2.

Και φτάνουμε στο τώρα όπου η Monolith φαίνεται να έχει μάθει το σύστημα της πλέον αλλά και νέα κόλπα. Η σύντομη απάντηση είναι ότι το Xenoblade Chronicles 3 είναι το πιο όμορφο και τεχνικά άρτιο παιχνίδι της κονσόλας αυτή την στιγμή. Και το χρειάζεται ο τίτλος μιας που τα τοπία του για ακόμη μια φορά είναι να τα χαζεύεις με τις ώρες. Έχει χρησιμοποιηθεί και σε αυτό το παιχνίδι το FSR της AMD, κάτι που πλέον πρέπει να συνηθίσουμε ότι τα παιχνίδια θα τρέχουν σε αυτή την ποιότητα. Σύμφωνα με το Digital Foundry το παιχνίδι τρέχει σε παρόμοιες αναλύσεις με το 2ο άλλα το FSR κάνει upscale τα γραφικά και δίνει αυτό το αποτέλεσμα. Το παιχνίδι παίχτηκε εξολοκλήρου στην τηλεόραση, αν και hanheld παίκτης, και το απόλαυσα όσο κανένα άλλο παιχνίδι στην κονσόλα, οπτικά.

Δυστυχώς το capture της κονσόλας δεν μπορεί να αποτυπώσει το ίδιο αποτέλεσμα με αυτό που έβλεπα στην οθόνη.

Το Xenoblade έχει κλειδωμένα τα 30 fps και δεν αντιλήφθηκα ούτε μια στιγμή να έπεσε κάτω από αυτό. Ο χάρτης του αποτελείτε από από πολλές μεγάλες περιοχές. Κάθε περιοχή εξερευνάς ελεύθερα χωρίς loading πουθενά. Είναι οι πιο μεγάλες περιοχές που έχω δει σε παιχνίδι της κονσόλας. Το ίδιο και στο fast travel που εντός της ίδιας περιοχής είναι άμεσο. Από περιοχή σε περιοχή έχει 2-3 δευτερόλεπτα loading ενώ λίγο παραπάνω κάνει όταν φορτώνει cutscene.

Μια ωραία προσθήκη είναι και αυτή της κάμερας. Μπορείς να ζουμάρεις ώστε να βλέπει την ομάδα σου απο μακρυά εως και να μην βλέπεις τίποτα κατά την περιήγηση και να παίζεις σε πρώτο πρόσωπο. Έχει και επιλογή δεξιά αριστερά. Γενικά κλειδώνεις την κάμερα όπου θέλεις και ξεκινάς τις βόλτες σου. Στην μάχη αναλαμβάνει το παιχνίδι την κάμερα.

Ήχος – Μουσική

Επιτέλους και ένας τίτλος που έχω να πω και κάτι σημαντικό για την μουσική του. Δεν μπορώ να περιγράψω πόσο καλό είναι το sountrack του και πως δένει με το σύνολο. Σας συμβουλεύω να το βάλετε δυνατά στα ηχεία η τα ακουστικά σας και να απολαύσετε κάθε στιγμή.

Έχει μοντέρνους ήχους, παραδοσιακούς ιαπωνικούς αλλά και κλασσικά μοτίβα του είδους. Για το φινάλε κράτησαν ένα ολόκληρο τραγούδι με στίχους για να δέσει περισσότερο η σκηνή και δεν είναι το μόνο. Είναι κρίμα που το 3 δεν θα έχει συλλεκτική έκδοση με βινύλιο του soundrack όπως οι προηγούμενοι τίτλοι. O Yasunori Mitsuda και η ομάδα του ξεπέρασαν τον εαυτό τους αυτή την φορά.

Οι πρωταγωνιστές του παιχνιδιού Noah και Mio έχουν την επιπλέον δουλειά (Off-Seer) να αποχαιρετούν τις ψυχές που χάθηκαν. Μια ιδιαίτερη κηδεία με το δικό τους τρόπο όπου παίζουν μια μελωδία στο φλάουτο τους όπου συναντάνε νεκρό στρατιώτη. Το στούντιο έφτασε να κατασκευάσει τα εν λόγω ξεχωριστά φλάουτα για τις ανάγκες του παιχνιδιού και του soundtrack γενικά.

Επίσης είναι η πρώτη φορά που βλέπω σε τίτλο της κονσόλας, επιλογή για 5.1 ήχο και προφίλ για ηχεία, ακουστικά και Home Theater.

Φοβερή δουλειά έγινε και στη μεταγλώττιση καθώς το έπαιξα στην αγγλική γλώσσα. Υπάρχει διαθέσιμη και η ιαπωνική χωρίς extra download όπως τις προηγούμενες φορές. Οι προφορές αλλά και οι διάλογοι είναι βρετανικές οπότε ακούμε διάφορες βαριές προφορές και κάποιες λέξεις και εκφράσεις που μπορεί να μην έχουμε συνηθίσει. Το πιο Nintendo χαρακτηριστικό των διαλόγων όμως είναι το πόσο αποφεύγουν να βρίσουν οι χαρακτήρες. Χρησιμοποιούν αντι αυτού άλλες παρόμοιες λέξεις οι οποίες όμως είναι εμπνευσμένες από το λεξιλόγιό του παιχνιδιού και μοιάζει να είναι κάτι τόσο δικό του.

Δυστυχώς ακόμα δεν είδαμε κάποια επίσημη κίνηση για να έχουμε πρόσβαση στο soundtrack να το απολαμβάνουμε και εκτός gameplay. Παρ’ όλα αυτά ένας χρήστης πήρε τους ήχους από μέσα από το παιχνίδι και τα κυκλοφόρησε σε ένα βίντεο. Μέχρι να δοθεί μια επίσημη λύση μπορείτε να το ακούσετε εδώ:

New Game+

Κάτι που έκαναν επιτυχημένα οι προηγούμενοι τίτλοι, και ειδικά το 2, είναι να σετάρουν το παιχνίδι για να θέλεις να παίξεις από την αρχή και να ξεκλειδώσεις παραπάνω πράγματα.

Τι μεταφέρετε στο NG+:

  • Character Levels
  • Unlocked Classes and ranks
  • Noah’s Infinity Blade and Unlimited Sword Talent Arts
  • Soulhacker’s learned Arts and Skills from defeated Unique Monsters
  • Unlocked Clothing and Attachments
  • Collectibles
  • Accessories
  • Crafted Gems
  • Origin Shards
  • Silver and Gold Nopon Coins
  • Ether Cylinders
  • Gold
  • Heroes
  • Affinity level and bonuses
  • Soul Tree progress and SP

Η ολοκλήρωση και των 7 κεφαλαίων της κύριας ιστορίας ξεκλειδώνει και περιεχόμενο πριν το NG+. Μπορείτε να ξεκλειδώσετε δυο χαρακτήρες που συναντήσατε προς το τέλος της ιστορίας. Δεν θα αποκαλύψω τα ονόματα για χάρη της πλοκής αλλά πρόκειται για δύο δυνατούς χαρακτήρες. Ξεκλείδωσε τους και πρόσθεσε τους στην ομάδα σου και τίποτα δεν σε σταματά.

Πολλά λέμε. Το αποτέλεσμα ποιο είναι;

Με απλά λόγια είναι ένα από τα καλύτερα παιχνίδια που έχω παίξει. Είναι σίγουρα το δικό μου Game of the Year με διαφορά. Κρίμα που ο κόσμος δεν γνωρίζει πολλά για το franchise αυτό γιατί σίγουρα μπαίνει στο hall of fame των jrpg κρατώντας πολύ υψηλή θέση.

Ένα βατό παιχνίδι στον νέο παίκτη μαθαίνοντας του εύκολα το σύστημα μάχης αλλά θέλει και καιρό να το κατακτήσεις για τον έμπειρο παίκτη. Δεν είναι απαραίτητο να έχεις παίξει τα 2 προηγούμενα παιχνίδια αλλά αν το έχεις κάνει θα σου δώσει πολλά easter eggs και λεπτομέρειες που προσωπικά εκτίμησα. Είναι η επιτομή του open world για μένα γιατί ακόμα και τα πιο απλά και επαναλαμβανόμενα task τα έκανα με χαρά αλλά και με ένα μικρό κίνητρο μέχρι το τέλος.

Το παιχνίδι σε κάνει να νοιάζεσαι για όλο τον κόσμο του. Σε κάθε γωνιά σε περιμένει και μια ιστορία και η αφήγησή του είναι εκπληκτική. Θα μπορούσες να το παίξεις επιδερμικά και να μην σου φανεί κάτι ιδιαίτερο αλλά αν προσέχεις πολύ είναι γεμάτο νοήματα και προβληματισμούς. Οι χαρακτήρες στέκονται δυνατοί απέναντι στις δυσκολίες και δεν σου προκαλεί εκείνο το σφίξιμο στην καρδιά των προηγούμενων τίτλων. Μην ξεγελιέσαι όμως, μας λέει μια πολύ πιο σκοτεινή ιστορία από πριν.

Κάθε στοιχείο του από το πιο απλό μέχρι το πιο σύνθετο, δένει υπέροχα με τον κόσμο και την ιστορία που σου αφηγείται. Είναι από τα ελάχιστα παιχνίδια που δεν ήθελα να αφήσω ούτε μια πετρούλα που δεν θα σηκώσω να δω τι έχει από κάτω.

92 ώρες μετά έχω τερματίσει το παιχνίδι και έχω σίγουρα ακόμα 5-10 ώρες να φάω σε αποστολές πριν κάνω New Game+. Και μου ήταν ξεκάθαρο από την αρχή του παιχνιδιού ότι θα θέλω να το ξανά τερματίσω. Δεν συνηθίζω τους διθυραμβικούς λόγους αλλά πραγματικά από μένα χίλια μπράβο στην Monolith Soft για το καλύτερο και πιο μεστό παιχνίδι της που μπορεί να κοιτάξει στα μάτια πολλούς τίτλους που γεμίζουν ταμεία. Ένα διαμάντι στην κονσόλα, πρότυπο για την ποιότητά του.

Φαν των jrpg πάρτε το χτες. Οι υπόλοιποι πάρτε το και θα γίνεται φαν

Για αυτό τον λόγο θα δώσω ένα βαθμό που δεν έχω ξαναβάλει…

10 / 10 - ten out of ten
10/10

Ευχαριστούμε την CD Media που μας παρείχε τον κωδικό.

Διαβάστε: Το DLC του Xenoblade Chronicles 3

Joys

  • Υπέροχη ιστορία για μία ακόμα φορά
  • Ανεπανάληπτο soundtrack
  • Στρατηγικό σύστημα μάχης με φοβερή παραμετροποίηση
  • Πανέμορφα γραφικά και τοπία που δεν τα χορταίνεις

Cons

  • Προσπάθησα, πραγματικά προσπάθησα. Αλλά δεν βρήκα….
  • Released: July 29, 2022
  • Genre: Role-Playing
  • Number of players:
    • Offline: 1
  • Developer: MONOLITHSOFT
  • Publisher: Nintendo
  • Download size: 15 GB
  • PEGI Rating: 12

Μείνετε συντονισμένοι στους Nintenders για περισσότερα νέα γύρω από την αγαπημένη μας πλατφόρμα και τα παιχνίδια της! Επισκεφτείτε την ομάδα μας στο Facebook ”Nintendo GR by Nintenders“. Ελάτε να συζητήσετε μαζί με ακόμη 6000 Έλληνες για την αγαπημένη μας κονσόλα.

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *