LIVE A LIVE – Nintendo Switch Review

Ο όρος Japanese RPG ή JRPG έχει συνδεθεί εδώ και δεκαετίες με συγκεκριμένα studios της χώρας του ανατέλλοντος ηλίου, όπως η Atlus, Nihon Falcom και πολλές άλλες. Αν, όμως θέλουμε να ξεχωρίσουμε μια εταιρεία που έχει γράψει άπειρα χιλιόμετρα στο συγκεκριμένο είδος και συνεχίζει να το κάνει μέχρι σήμερα, είναι η Square Enix. Η συγκεκριμένη εταιρεία, αποτέλεσμα της ένωσης δύο τεράστιων studio, της Square και της Enix, έχει στη φαρέτρα της εκατοντάδες JRPG τίτλους και δεκάδες franchises, όπως τα Final Fantasy, Chrono, Kingdom Hearts και παρα πολλά άλλα.

Live A Live

Μέσα σε όλο αυτό το εύρος franchises και IPs, υπάρχουν και δεκάδες μικρότερα και λιγότερο γνωστά, ειδικά στη Δύση. Αυτό, φυσικά, δε σημαίνει οτι αυτά, τα λιγότερα γνωστά ΙΡs, υστερούν σε ποιότητα. Στην περίπτωση του θέματος του σημερινού review, ισχύει ακριβώς το αντίθετο. Το Live a Live, ένα παιχνίδι που κυκλοφόρησε το 1994 αποκλειστικά στην Ιαπωνία για το Super Famicom, είναι ενα JRPG που, δυστυχώς, δεν είχαμε την τύχη να γνωρίσουμε οταν βγήκε. Τον Ιούλιο του 2022, η Square Enix, κυκλοφόρησε ενα σύγχρονο remake του συγκεκριμένου παιχνιδιού για το Nintendo Switch και, πλέον, μπορούμε να απολαύσουμε αυτό το μοναδικό πείραμα της κραταιάς εταιρείας και στη Δύση.

Άλλωστε, βλέποντας τους ανθρώπους που έχουν εμπλακεί στην ανάπτυξη του συγκεκριμένου τίτλου, μπορούμε με σιγουριά να πούμε οτι θα αξίζει τον κόπο. Το Live a Live είναι το σκηνοθετικό ντεμπούτο του Takashi Tokita, ενα όνομα άρρηκτα συνδεδεμένο με πραγματικά αριστουργήματα του gaming, όπως το Chrono Trigger, το Parasite Eve και άλλα.

ΥΠΟΘΕΣΗ

Η πρωτοτυπία του Live a Live ξεκινά απο την υπόθεση του. Το παιχνίδι είναι χωρισμένο σε 7 αρχικά κεφάλαια, το καθένα με διαφορετικό πρωταγωνιστή, υπόθεση, περιβάλλον και χρονική περίοδο. Στη συνέχεια, ακολουθούν 2 ακόμα κεφάλαια όπου ενώνονται οι παραπάνω πρωταγωνιστές με ένα μαγικό τρόπο. Τα 7 διαφορετικά κεφάλαια μπορούν να παιχτούν με όποια σειρά θέλετε, ακολουθούν παρακάτω:

Prehistory: The First – Εδώ αναλαμβάνετε το ρόλο του Pogo, στην προϊστορική εποχή, στην προσπάθεια του να σώσει την Biru, την οποία προορίζουν για ανθρωποθυσία στο θεό Odo.

Twilight of Edo Japan: The Infiltrator – Σε αυτό το κεφάλαιο, χειρίζεστε τον shinobi Oromaru, στην αποστολή του να εισβάλει στο κάστρο του Daimyo Ode Iou για να σώσετε έναν πολύ σημαντικό φυλακισμένο.

Imperial China: The Successor – Πρωταγωνιστής του συγκεκριμένο κεφαλαίου είναι ο γέρος Shifu ή Martial Arts Master, τελευταίος γνώστης της πολεμικής τέχνης Earthen Heart. Ο Shifu πρέπει να διαλέξει τον διάδοχο του ανάμεσα σε τρείς πολύ διαφορετικούς χαρακτήρες.

The Wild West: The Wanderer – Σε αυτό το κεφάλαιο, ο πρωταγωνιστής είναι ένας μοναχικός πιστολέρο στην Άγρια Δύση. Αποστολή του είναι να λυτρώσει μια γειτονική πόλη απο την συμμορία Crazy Bunch του τρομερού O. Dio.

Present Day: The Strongest – Ο Masaru Takahara ξεκινά την αποστολή του να γίνει ο πιο δυνατός martial artist στον κόσμο. Για να το πετύχει αυτό, πρέπει να νικήσει τους αντιπάλους του σε ένα ταξίδι ανα τον κόσμο. Αφού το πετύχει αυτό, θα πρέπει να αντιμετωπίσει τον Odie O’Bright, ο οποίος έχει τον ίδιο στόχο.

The Near Future: The Outsider – Σε αυτό το κεφάλαιο, αναλαμβάνετε τον ρόλο του Akira Tadokoro στην προσπάθεια του να νικήσει την ομάδα μηχανόβιων Crusaders, τους οποίους θεωρεί υπεύθυνους για τον θάνατο του πατέρα του.

The Distant Future: The Mechanical Heart – Στο συγκεκριμένο κεφάλαιο, πρωταγωνιστής είναι το robot Cube που ταξιδεύει με το πλοίο Cogito Ergo Sum, το οποίο μεταφέρει ενά τέρας. Όταν το τέρας αυτό δραπετεύει και σκοτώνει ένα ένα τα μέλη του πληρώματος, αποστολή του Cube είναι να το σταματήσει

Στη συνέχεια ακολουθούν άλλα δύο κεφάλαια, στα οποία οι πρωταγωνιστές ενώνονται για να νικήσουν τον villain που εμφανίζεται σε κάθε κεφάλαιο, με διαφορετικό τρόπο και όνομα, Odio.

ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ

Το Live A Live, εκτός απο την πρωτοτυπία, ειδικά για την εποχή που πρώτοκυκλοφόρησε, στο σενάριο του, είναι γεμάτο και διαφορετικούς μηχανισμούς και ιδέες σε όλη του τη διάρκεια. Πρακτικά, το κάθε κεφάλαιο εκτός απο διαφορετική ιστορία και πρωταγωνιστή έχει και διαφορετικό gameplay. Για παράδειγμα, στο πρώτο κεφάλαιο, το προϊστορικό, δεν υπάρχουν διάλογοι αλλά η επικοινωνία των χαρακτήρων γίνεται με κραυγές και εικόνες. Το κεφάλαιο του Present Day, εξελίσσεται σαν beat em up ενώ στο κεφάλαιο της Αυτοκρατορικής Ιαπωνίας, μπορείτε να το ολοκληρώσετε σε stealth, χωρίς να ακουμπήσετε εχθρό.

Οι διαφορετικές ιδέες και μηχανισμοί δένουν πολύ όμορφα μεταξύ τους και ενώ προσφέρουν μια διαφορετική εμπειρία σε κάθε κεφάλαιο, δε θα σας φανεί κάτι παράταιρο ή περίεργό. Σε αυτό το χαρακτηριστικό συγκεντρώνεται όλο το μεγαλείο του Live a Live. Το σενάριο και η εξέλιξη του παιχνιδιού δεν κάνει κοιλιά εκτός, ίσως, απο το τελευταίο κεφάλαιο όπου το δέσιμο των ιστοριών δεν γίνεται στο 100%.

Αυτό που παραμένει κοινό σε όλη την εξέλιξη του παιχνιδιού είναι ο τρόπος μάχης. Αυτή είναι turn based, στα πρότυπα που ακολουθούσαν τα JRPG της εποχής του αλλά και εδώ έχουμε πρωτότυπες ιδέες. Οι χαρακτήρες κινούνται σε grid και μπορούν να χρησιμοποιήσουν τα abilities τους. Η διαφορά είναι οτι δεν υπάρχουν Mana Points και ο κάθε παίκτης μπορεί να χρησιμοποιήσει τα abilities του όποτε θέλει. Ο περιορισμός έγκειται στο οτι κάθε ability εχει directional area of effect, αρα μπορεί να χρησιμοποιείται μόνο διαγώνια και όχι στον εχθρό που βρίσκεται μπροστά σας.

Άλλος ένας περιορισμός είναι η ύπαρξη το action bar κάτω απο κάθε χαρακτήρα. Η μπάρα αυτή γεμίζει οσο κινείστε σε κάθε νέο block ή χρησιμοποιείτε κάποιο ability. Γεμίζει όμως τόσο σε εσάς και τους χαρακτήρες που χειρίζεστε αλλά και στους εχθρούς. Αυτό σημαίνει οτι αν κινηθείτε, για παράδειγμα, πολλά blocks για να φτάσετε έναν εχθρό, μπορεί όταν τον φτάσετε να έχει γεμίσει η μπάρα του και να σας επιτεθεί αυτός.

Είναι ένα όμορφο battle system που στην αρχή μοιάζει απλό αλλά θέλει πολύ στρατηγική και πλάνο για να νικήσετε. Φυσικά, με κάθε νίκη παίρνετε experience points ενώ ξεκλειδώνετε νέα abilities. Στο πλαίσιο της πρωτοτυπίας και του πειραματισμού του παιχνιδιού, σε κάποια κεφάλαια δεν ισχύει αυτό αλλά αναπτύσσετε τον χαρακτήρα σας με διαφορετικό τρόπο.

ΓΡΑΦΙΚΑ

Το τελευταίο διάστημα, οι οροι remake, remaster, κ.λ.π. χρησιμοποιούνται κατά κόρον σε διάφορα παιχνίδια με μικτά αποτελέσματα. Έχουμε δει παιχνίδια με το remake στον τίτλο, που πρακτικά δεν έχουν αλλάξει τίποτα απο το πρωτότυπο και απλά προσπαθούν να εκμεταλλευθούν την επιτυχία της πλατφόρμας, όπως το Switch.

Η περίπτωση του Live a Live είναι εντελώς διαφορετική. Αν δείτε video απο το πρωτότυπο θα καταλάβετε οτι ελάχιστα πράγματα έχουν διατηρηθεί και όλα τα υπόλοιπα είναι βελτιωμένα. Τα sprite animation είναι pixel art όπως στο πρωτότυπο αλλά έχουν ξαναδουλευτεί και ανανεωθεί. Εκεί, όμως, που η ομάδα ανάπτυξης έχει μεγαλουργήσει είναι στα backgrounds και το περιβάλλον. Η λογική που έχουν ξαναδουλευτεί τα πάντα είναι στα πρότυπα του Octopath Traveler και Triangle Strategy. Θα συναντήσετε υπέροχα 3D backgrounds με βάθος πεδίου και τρομερά, σύγχρονα εφέ. Όλη αυτή η βελτίωση δεν αλλοιώνει, όμως, το ύφος του παιχνιδιού και δένει υπέροχα με τα 2D pixel art sprites.

Η απόδοση του παιχνιδιού κινείται σε πολύ καλά επίπεδα, χωρίς frame drops τόσο σε handheld όσο και docked mode. Ιδιαίτερη αναφορά πρέπει να γίνει και στο τρομερό soundtrack. Συνθέτης του παιχνιδιού είναι η Yoko Shimomura, ένα όνομα με εμπειρία και στην Capcom, καθώς είχε δουλέψει και στο soundtrack του Street Fighter II. Οι συνθέσεις της είναι μοναδικές και ταιριάζουν στην εποχή και το ύφος κάθε κεφαλαίου. Αντίστοιχη βελτίωση με τα γραφικά έχουν γίνει και στον ήχο καθώς οι συνθέσεις της Yoko Shimomura έχουν γίνει remaster για την έκδοση του Nintendo Switch.

ΕΠΙΛΟΓΟΣ

Το Live A Live είναι ένα εξαιρετικό, old school JRPG, το οποίο όμως κουβαλά πρωτοτυπία και φρέσκες ιδέες. Μπορεί να μην το απολαύσαμε στη Δύση, αλλά η τωρινή του κυκλοφορία στο Nintendo Switch είναι η απόλυτη ευκαιρία για τους gamers να το γνωρίσουν και μάλιστα στην καλύτερη του μορφή. Οι βελτιώσεις που έχει κάνει η Square Enix στον τίτλο, τον έχει ανανεώσει ριζικά χωρίς όμως να χάνει την ταυτότητα του.

Το μόνο αρνητικό που πρέπει να τονίσω είναι ο προγραμματισμός την Nintendo όσον αφορά την κυκλοφορία του ανανεωμένου Live A Live. Το παιχνίδι κυκλοφόρησε στο Nintendo Switch μια βδομάδα πριν το γεγονός της χρόνιάς για τους JRPG fans, δηλαδή την κυκλοφορία του Xenoblade Chronicles 3. Η εταιρεία εδώ μοιάζει να πυροβολεί τα πόδια της καθώς η κυκλοφορία του Live A Live πέρασε, αναγκαστικά, σε δεύτερη μοίρα συγκριτικά με το μεγαθήριο της Monoltih. Παρόλα αυτά, το Live A Live είναι ενα hidden gem που δε πρέπει να λείπει απο κανένα RPG fan.

9/10

θετικά

+ Υπέροχη και πρωτότυπη ιστορία

+ Μεγάλη ποικιλία ιδεών και μηχανισμών

+ Τρομερά ανανεωμένα γραφικά

+ Καλοδουλεμένο σύστημα μάχης

Αρνητικά

– Μικρή διάρκεια

Ευχαριστούμε την CDMedia για τη παραχώρηση του τίτλου

System: Nintendo Switch

Release date: 22/07/2022

Age rating: PEGI 12

Compatible controllers: Nintendo Switch Pro Controller

Languages: German, English, Spanish, French, Italian, Japanese, Korean, Chinese

Download size: 4,7GB

Μείνετε συντονισμένοι στους Nintenders για περισσότερα νέα γύρω από την αγαπημένη μας πλατφόρμα και τα παιχνίδια της! Επισκεφτείτε την ομάδα μας στο Facebook ”Nintendo GR by Nintenders“. Ελάτε να συζητήσετε μαζί με ακόμη 6000 Έλληνες για την αγαπημένη μας κονσόλα.

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *