Final Fantasy IV – Ένα μικρό αφιέρωμα για ένα “μεγάλο” παιχνίδι

Σαν σήμερα, στις 19 Ιουλίου το 1991, κυκλοφορεί για το Super Famicom από την Square το Final Fantasy IV. Ένα παιχνίδι-σταθμός για την μετέπειτα εξέλιξη της σειράς Final Fantasy, που προέκυψε από την συνεργασία των Hironobu Sakagutsi και Takashi Tokita. Πρόκειται για ένα αυθεντικό RPG που αφθονεί σε νέους μηχανισμούς, σε καλοσχεδιασμένους χαρακτήρες, σε εξαιρετικές μουσικές συνθέσεις και σε περιεχόμενο. Κυρίως όμως είναι ένα παιχνίδι με βάθος και ουσία που απαντάει απόλυτα στο ερώτημα «τι σημαίνει Final Fantasy».

Σε εμάς όμως πότε έφτασε;

Έκανε την εμφάνισή του στην Αμερική ως Final Fantasy II, αφού οι προπάτορές του (Final Fantasy II, Final Fantasy III) δεν βγήκαν ποτέ εκτός Ιαπωνίας. Στην Ευρώπη κυκλοφόρησε σε πολλές κονσόλες και σε PC (PS, Game Boy Advance, Nintendo DS) κάνοντας συνολικά πάνω από 4.000.000 πωλήσεις παγκοσμίως. H έκδοση του Nintendo DS πρόκειται για remake με τρισδιάστατα γραφικά που κυκλοφόρησε το 2007.

Αξίζει να αναφέρουμε ότι κυκλοφόρησε και μία έκδοση με το όνομα Final Fantasy IV Easytype. Ενώ προοριζόταν αποκλειστικά για την Αμερική, η Square το έφερε και στην Ιαπωνία. Ο πυρήνας του είναι ίδιος με την κανονική έκδοση με κάποιες παραλλαγές. Οι εχθροί λοιπόν είναι πιο εύκολοι και τα special attacks έχουν αφαιρεθεί μαζί με κάποια στοιχεία και μικρές πληροφορίες του παιχνιδιού που θεωρήθηκαν “λιγότερο” σημαντικές.

Υπόθεση

Τo Final Fantasy IV ακολουθεί την ιστορία του Cecil Harvey, γνωστού και ως Dark Knight. Ο Cecil, δεν αντέχει άλλο να ζεί στο “σκοτάδι” και βασανίζεται από το παρελθόν του και από όλα όσα έχει διαπράξει για χάρη του Βασιλιά του. Επιστρέφοντας από μία ακόμα αποστολή που είναι ενάντια στα πιστεύω του και μη μπορώντας άλλο να συμβιώσει με τις πράξεις του αποφασίζει να μιλήσει στον Βασιλιά. Εκείνος τον τιμωρεί για την αμφισβήτηση και την “προδοσία” προς το πρόσωπό του και του αφαιρεί τον τίτλο του “Captain”. Και το ταξίδι ξεκινά…Ένα ταξίδι αναζήτησης, μία ιστορία προδοσίας, αγάπης, φιλίας, δύναμης και απόγνωσης. Αλλά πάνω απ’ όλα ένας καταιγισμός συναισθημάτων που δεν σου επιτρέπει να αφήσεις το χειριστήριο από τα χέρια σου.

Καινοτομίες

To Final Fantasy IV είναι ένα RPG με όλη την σημασία της λέξης. Κληρονομεί όλα τα θετικά στοιχεία από τα τρία προηγούμενα Final Fantasy όπως την αφηγηματικότητα και την ποικιλία σε χαρακτήρες / κλάσεις και τα τροποποιεί προς το καλύτερο. Έτσι πλέον κάθε χαρακτήρας έχει την δική του μοναδική κλάση και μπορεί να χρησιμοποιεί μόνο μία κατηγορία όπλων. Επίσης επικρατεί το σύστημα των Hit Point (HP) για τους χαρακτήρες και τους εχθρούς, τους οποίους μπορεί ο παίκτης να συναντήσει τυχαία σε όλο το χάρτη και στα dungeons. Να σημειωθεί πως με την πλήρη αξιοποίηση της κονσόλας, τα γραφικά για την εποχή τους είναι εντυπωσιακά όπως π.χ. τα εφέ κατά την η χρήση των spells.

Το ποιο σημαντικό όμως είναι ότι το Final Fantasy IV μας συστήνει κάποια καινούργια χαρακτηριστικά και μηχανισμούς.

Ι. Active Time Battle:

Αυτό το σύστημα μάχης εισάγεται για πρώτη φορά και θα καθιερωθεί και στα επόμενα Final Fantasy σε μεγαλύτερο ή μικρότερο βαθμό. Σε αντίθεση με το turn-based σύστημα οι χαρακτήρες δεν μπορούν να δράσουν με αναλογία 1:1 αλλά μόλις γεμίσει η (ΑΤΒ) μπάρα. Το πόσο γρήγορα θα γεμίσει εξαρτάται από την «ταχύτητα» του κάθε παίκτη. Ένα σύστημα εμπνευσμένο από τις προσπεράσεις των οδηγών της Formula 1 που απαιτεί στρατηγική και εγρήγορση.

ΙΙ. Υπόβαθρο

Πρόκειται για το 1ο JRPG το οποίο δίνει τέτοιο βάθος και συναισθηματικό υπόβαθρο στους πρωταγωνιστές. Δένεσαι μαζί τους και βιώνεις ό,τι βιώνουν όσο παίζεις.

ΙΙΙ. Αριθμός ατόμων στην ομάδα:

Για πρώτη φορά μπορεί ο παίκτης να έχει 5 χαρακτήρες στην ομάδα του ταυτόχρονα αντί για 4 που ήταν το όριο μέχρι τώρα.

Fun facts

I. Σύμφωνα με τον Takashi Tokita, περίπου τα ¾ του σεναρίου δεν έφτασαν ποτέ στο Super Famicom. Ο λόγος; Περιορισμένη μνήμη των κασετών. Ευτυχώς αργότερα με το Ds remake, κατάφεραν κάποια από τα «χαμένα» κομμάτια να έρθουν σε εμάς.

ΙΙ. Στο Final Fantasy βρίσκουμε αναφορές στην Παλαιά Διαθήκη. Αφενός η ύπαρξη του Πύργου της Βαβέλ. Αφετέρου το όνομα ενός από τους κεντρικούς χαρακτήρες, του Kain. Ο Κάιν είναι εμπνευσμένος από τον γιό του Αδάμ ο οποίος σκότωσε τον αδελφό του Άβελ. Μάλιστα το ultimate weapon του Kain μέσα στο παιχνίδι ονομάζεται Abel’s Lance.

III. Tα ονόματα των Bosses: Rubicante, Cagnazzo, Scarmiglione και Barbariccia αντιστοιχούν στους δαίμονες που φύλαγαν τον 8ο κύκλο της κολάσεως στην “Θεία Κωμωδία” του Δάντη Αλιγκέρι.

Για τα σημερινά δεδομένα και για τους νέους gamers μπορεί το Final Fantasy IV να μην φαντάζει τόσο επικό και εντυπωσιακό όσο τα μεταγενέστερα Final Fantasy της σειράς. Ωστόσο αποτελεί το θεμέλιο πάνω στο οποίο χτίστηκαν οι επόμενοι τίτλοι. Είναι ένα διαμάντι που αν του δώσετε μία ευκαιρία σίγουρα θα το αγαπήσετε.

Credits: ΠΗΓΗ 1 , ΠΗΓΗ 2, ΠΗΓΗ 3, ΠΗΓΗ 4, ΠΗΓΗ 5 , ΠΗΓΗ 6, ΠΗΓΗ 7

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *