Saturday, May 11, 2024
Reviews

The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom Review

Tears of the Kingdom

To 2017 είδαμε κα κυκλοφορεί για πρώτη φορά το Nintendo Switch και μαζί να έχει έναν τίτλο διαθέσιμο στο launch. Δεν ήταν άλλο από το The Legend of Zelda: Breath of the Wild, ένα γνωστό franchise σε νέα μονοπάτια. Το νέο τότε Zelda έφερε επανάσταση δημιουργώντας έναν πλήρως open world κόσμο που σε άφηνε ελεύθερο να τον εξερευνήσεις. Το παιχνίδι πήρε από τότε πολλά βραβεία, πούλησε πάνω από 30 εκατομμύρια αντίτυπα και έχει αρχίσει να θεωρείτε ως το καλύτερο και πιο εμβληματικό παιχνίδι την γενιάς μας με κάποιους να το ανακηρύσσουν ακόμα και best game EVER!

Όταν ανακοινώθηκε η συνέχεια του και μάλιστα στο ίδιο στυλ μία ανησυχία την είχαμε μαζί με την χαρά. Έλα όμως που το Tears of the Kingdom έσβησε από τον χάρτη τον προκάτοχό του όντας πολύ καλύτερο παιχνίδι και πουλώντας 10 εκατομμύρια σε τρεις μόνο μέρες.

Calamity is gone. The Upheaval is coming!

Tears of the Kingdom

Λίγα χρόνια μετά τα γεγονότα του BotW, αδιευκρίνιστα πόσα, επανερχόμαστε ανακαλύπτοντας μία νέα συμφορά. Η μήπως μία παλιά; Η Zelda και ο Link βρίσκονται στο υπόγειο του κάστρου όπου βρίσκουν τον Ganondorf σε κατάσταση μούμιας. Ένα χέρι τον κρατάει εγκλωβισμένο, αλλά όχι για πολύ ακόμα. Το κακό ελευθερώνεται και δεν μπορεί ούτε το Master Sword να το σταματήσει. Η δύναμη του Ganondorf διαβρώνει, σπάει το σπαθί και απο οτι καταλαβαίνουμε μετά, και όλα τα όπλα του βασιλείου. Ως δια μαγείας, αλλά χωρίς καμία έκπληξη στον παίκτη, η Zelda εξαφανίζεται πάλι και θέλει την βοήθειά μας. Η μήπως όχι;

Μαζί με το Master Sword ο Link παραλίγο να χάσει και το δεξί του χέρι από την ίδια δύναμη αλλά το χέρι που κρατούσε το κακό εγκλωβισμένο ζωντανεύει και ενώνεται με τον ήρωά μας για να τον σώσει. Το χέρι μας μιλάει και μας καθοδηγεί στο να αποκαταστήσουμε την δύναμη του. Βρισκόμαστε στο πρώτο μας Sky Island όπου και ξεκινάει το tutorial μας. Για 10 περίπου ώρες εξερευνούμε το νησί, αποκτούμε τις τέσσερις νέες δυνάμεις μας και τις χρησιμοποιούμε στο έπακρον για να φτάσουμε στο τέλος της διαδρομής. Μετά από αυτό επιστρέφουμε στην επιφάνεια, έξω από το κάστρο για να ξεκινήσουμε την περιπέτειά μας.

Abilities

Τα abilities του Link πλέον εξελίσσονται και αλλάζουν από το προηγούμενο παιχνίδι, αφήνοντας χώρο για περισσότερη δημιουργικότητα.

Ultrahand

Tears of the Kingdom

Με το Ultrahand, o Link μπορεί να σηκώνει, να μετακινεί και να περιστρέφει αντικείμενα. Μπορεί ακόμη και να συνδέσει πράγματα μεταξύ τους για να δημιουργήσει γέφυρες και οχήματα. Είναι παρόμοιο με το magnesis, ωστόσο δεν περιορίζεται μόνο σε μαγνητικά αντικείμενα.

Fuse

Tears of the Kingdom

Ενωσε αντικείμενα στο όπλο, την ασπίδα ή το βέλος του Link για να αυξήσετε την ανθεκτικότητα, τη ζημιά ή ακόμα και να προσθέσετε ένα νέο εφέ. Πειραματιστείτε με πολλούς διαφορετικούς συνδυασμούς για να καταλήξετε σε εκπληκτικά -και μερικές φορές ξεκαρδιστικά- αποτελέσματα, για παράδειγμα, η ένωση ενός Keese Eyeball σε ένα βέλος του επιτρέπει να κυνηγήσει έναν στόχο.

Recall

Χρησιμοποιήστε το Recall για να αντιστρέψετε την κίνηση ενός αντικειμένου, επιτρέποντας στον Link να εκμεταλλευτεί πέτρες που έπεσαν από τα sky Islands για να ταξιδέψει σε αυτά, να ανακτήσει τα όπλα που πέταξε ή να στείλει βλήματα πίσω από όπου προήλθαν.

Ascend

Το Ascend είναι μια ικανότητα που επιτρέπει στον Link να περάσει μέσα από ταβάνια, λόφους, ακόμη και ορισμένους εχθρούς για να δημιουργήσει φαινομενικά αδύνατες συντομεύσεις στο ταξίδι σου.

Sky is….. not the limit

Tears of the Kingdom

Το The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom είναι direct sequel του The Legend of Zelda: Breath of the Wild. Οπότε έχουμε ακριβώς τον ίδιο χάρτη με πριν; Όχι ακριβώς…. Επιστρέφουμε στο ίδιο βασίλειο της Hyrule με το ίδιο τοπίο και εκεί τελειώνουν οι ομοιότητες. Η επιφάνεια της Hyrule έχει αλλάξει και φαίνεται να έχουν περάσει χρόνια από το Calamity. Οι πόλεις μεγάλωσαν, γέμισαν κόσμο και παντού υπάρχουν υλικά για να κτιστούν νέα σπίτια. Γενικά η ανάπτυξη ήρθε στην χώρα πριν χτυπηθεί από μία ακόμη συμφορά. Τα Towers υπάρχουν ακόμη αλλά αντί να πρέπει να σκαρφαλώσεις πάνω πλέον είναι σαν έμβολα που σε εκτινάσσουν στον ουρανό.

Η Νιντέντο όμως μας προώθησε αρκετά τα Sky Island και τα πράγματα είναι αλλιώς απο οτι φανταστήκαμε. Θεωρούσαμε όλοι ότι ο ουρανός θα είναι το βασικό θέμα του παιχνιδιού. Τελικά όμως δεν είναι τόσο μεγάλο κομμάτι του χάρτη αν και είναι πολύ διασκεδαστικό. Τα νησιά είναι διάσπαρτα και τα περισσότερα δεν μπόρεσα να έχω πρόσβαση κάνοντας recall βράχους που έπεσαν. Είχαν ωραίους γρίφους αλλά πέρασα καλύτερα ψάχνοντας τρόπο να φτάσω εκεί.

Tears of the Kingdom

Η μεγαλύτερη έκπληξη ήταν τα Deeps τα οποία δεν ανέφερε καθόλου και ήταν το καλύτερο κομμάτι του χάρτη. Στην επιφάνεια της Hyrule υπάρχουν σε διάφορα σημεία χάσματα τα οποία οδηγούν βαθιά στο υπέδαφος. Εκεί βρίσκεται άλλη μία Hyrule, υπόγεια, και είναι ότι καλύτερο σε dungeon έχω δει. Τα αχανή Deeps είναι σκοτεινά και πρέπει συνεχώς να φωτίζεις τον δρόμο σου ή να κυκλοφορείς στα τυφλά.

Η ατμόσφαιρα είναι ζοφερή και λίγο horror. Στο έδαφος σε αρκετά σημεία υπάρχει μία κόκκινη ουσία που προκαλεί ένα νέο effect, το Gloom. Αρχίζεις χάνεις καρδιές τις οποίες δεν μπορείς να αναπληρώσεις παρά μόνο αν βρεθείς στο φως. Τα τέρατα του Deep είναι καλυμμένα με αυτή την κόκκινη ουσία και κάθε χτύπημα προκαλεί και το Gloom effect. Άρα κάθε λεπτό και κάθε κίνηση μετράει στα έγκατα της γης. Καθώς εξερευνάμε όμως θα βρούμε κάποιες ρίζες όπου μπορούν να φωτίσουν μια περιοχή για να κινηθούμε πιο εύκολα και να γιατρέψουν το gloom. Μέσα σε αυτή την περιοχή υπάρχουν διάφορα μυστικά να αποκαλύψεις και να σε κρατήσουν κολλημένο με τις ώρες.

Πολύ σύντομα, για αποφυγή μεγάλων spoil, τα divine beast δεν υπάρχουν πια, αλλά έχουν αντικατασταθεί. Υπάρχουν αντίστοιχοι γρίφοι και skills να πάρει αλλά δοσμένοι με άλλο τρόπο. Πλέον έχουμε την επιστροφή των Temples με δικούς τους γρίφους και bosses. Πολλές φορές διασκέδασα απίστευτα ακόμα και την διαδρομή σε αυτά με αγαπημένο μου το Wind Temple από την αρχή του στο Rito Village μέχρι την νίκη μου επί του τεράστιου boss του.

“You Always Show Up In Unusual Times.”

Tears of the Kingdom

Σε κάθε γωνιά υπάρχει και μια δραστηριότητα να κάνεις ή ένα quest. Οι npc σου δίνουν διακριτικά στοιχεία ώστε να αναζητήσεις μια νέα περιπέτεια. Πραγματικά όρεξη να έχεις και θα δεις πολλά πράγματα. Ο κόσμος πλέον είναι πιο γεμάτος και πιο ζωντανός από πριν. Στο Breath of the Wild είχαμε ένα κόσμο κατεστραμμένο που περίμενε 100 χρόνια τον σωτήρα του και τόνιζε την μοναξιά στο ταξίδι του Link. Στο The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom είμαστε σε αντιδιαμετρικά αντίθετα μονοπάτια. Ο κόσμος πλέον προσπαθεί να γιατρέψει τις πληγές του και να πάει μπροστά και ο Link πλέον έχει βοήθεια στην προσπάθεια του να σταματήσει τον Ganondorf.

Το παιχνίδι για μένα έχει μία καμπύλη συμπάθειας. Συνήθως μιλάμε για καμπύλη εκμάθησης του χειρισμού αλλά αν έπαιξες το προηγούμενο τίτλο δεν θα έχει μεγάλο θέμα στα κουμπιά αλλά ίσως λιγάκι στην οπτική σου. Τις πρώτες ώρες μαθαίνεις για τους νέους μηχανισμούς και σου δίνονται τα πρώτα υλικά για να κάνεις τις κατασκευές. Εκτός από βασικά υλικά όπως π.χ. ξύλο και πέτρα, δίνονται και τα Zonai devices.

Zonai

Αυτά είναι διάφορες συσκευές όπως ρουκέτες, ανεμιστήρες κ.α. τα οποία λειτουργούν με μπαταρία. Αυτή τη μπαταρία την αναβαθμίζεις στην πορεία αλλά μέχρι να το κάνεις στην αρχή είναι πιο περιορισμένες οι δυνατότητες σου. Τελειώνοντας το tutorial λοιπόν και αφού έχεις πάει στην επιφάνεια της Hyrule και έχεις το paraglider, είσαι έτοιμος και ελεύθερος να πας όπου θες. Σε αυτό το σημείο το παιχνίδι θα σου θυμίζει περισσότερο τον προκάτοχό του παρά κάτι καινούργιο.

Σιγά σιγά χτίζοντας τον χαρακτήρα σου θα έχεις χτίσει και την εμπειρία και θα σκέφτεσαι διαφορετικά και με γνώμονα τις δυνατότητες σου. Εκεί είναι η δύναμη του παιχνιδιού. Τίποτα δεν λύνεται με έναν μόνο τρόπο και ο καθένας μπορεί να ανακαλύψει τον δικό του βάζοντας λίγο την φαντασία του να δουλέψει. Κανένα playthrough δεν μοιάζει με κάποιου άλλου. Φτιάχνεις την δική σου μοναδική ιστορία σύμφωνα με τις επιλογές σου!

“You’re Gonna Get It All Dirty!”

Tears of the Kingdom

Τεχνικά το παιχνίδι είναι ένα μικρό θαύμα. Πραγματικά παραδίδει μαθήματα. Έχουν χρησιμοποιηθεί πολλές νέες τεχνικές σε σημείο που είδαμε την εταιρία να καταθέτει πολλές πατέντες τα προηγούμενα χρόνια. Δεδομένου ότι έχει 2-3 φορές τον μεγαλύτερο χάρτη, μεταφέρεσαι παντού πετώντας, δεν έχει πουθενά loading πέρα από τα shrine σε συνδυασμό με τα sandbox στοιχεία του, το κατατάσσει σε με κορυφαία δουλειά της Νιντέντο. Πρακτικά το παιχνίδι τρέχει σχεδόν πάντα σταθερά στα 30 fps με το αποτέλεσμα να είναι πολύ ευχάριστο στο μάτι. Στην οθόνη του Switch φαίνεται πιο καλό, ως συνήθως, αλλά έχοντας πάνω από 100 ώρες docked μπορώ να πω ότι έχω ελάχιστα παράπονα. Το πρόβλημα είναι κυρίως στο ultrahand όπου πέφτουν τα frame και δείχνει σαν να πέφτει και η ανάλυση ενίοτε. Εκεί δείχνει η κονσόλα την ηλικία της αν και από μία μεριά το καταλαβαίνω γιατί γίνεται.

Επί της ουσίας το Ultrahand είναι σαν να μπαίνει το παιχνίδι σε developer mode και το περιβάλλον πλέον είναι διαθέσιμο να το χειριστείς όπως θέλεις. Καλές οι πατέντες αλλά αυτό είναι σημάδι ότι ακόμα και για το στυλ παιχνιδιών της Νιντέντο, μία νέα πιο δυνατή κονσόλα είναι πλέον απαραίτητη. Για το παρόν hardware όμως ξεπέρασαν τον εαυτό τους και πλέον παίρνει στην καρδιά μου την θέση του πιο όμορφου παιχνιδιού της κονσόλας από το πολυαγαπημένο μου Xenoblade Chronicles 3.

Πρέπει να προσθέσω ότι πέρα από τον πιο γεμάτο και ζωντανό κόσμο που ανέφερα πιο πάνω και του πόσο τονίζει την συντροφικότητα σε σχέση με τον προηγούμενο τίτλο, το πλαισιώνει και με την ανάλογη χρωματική παλέτα. Ενώ το The Legend of Zelda: Breath of the Wild είχε πιο μουντά χρώματα η συνέχειά του έχει πιο saturated και ζωντανά χρώματα με πανέμορφα ηλιοβασιλέματα. Στην μουσική βλέπουμε πολύ καλύτερο sound design, μουσικές που μας πορώνουν αλλά το κυριότερο ρυθμούς βγαλμένους από παλαιότερα παιχνίδια.

“A Blade That Shatters So Easily Against My Power Cannot Save You From Me.”

Tears of the Kingdom

Νομίζω ο βαθμός δεν θα είναι έκπληξη αλλά το θέμα είναι γιατί τον αξίζει. Όπως είπα το παιχνίδι μου θυμίζει το περσινό δικό μου goty το Xenoblade Chronicles 3. Γιατί και τα δύο έκαναν μεγάλες αλλαγές από τους προκατόχους τους, είχαν δουλευτεί πολύ και έφτασαν να είναι φοβερές παραγωγές πέρα από τα πλαίσια της κονσόλας. Το The Legend of Zelda ευτυχώς είναι μεγάλο franchise και έσπασε τα δεσμά της κονσόλας. Γιατί παρόλο που παραμένει αποκλειστικό του Switch κατάφερα να πουλήσει νέες συσκευές σε χρήστες που δεν έπαιξαν τον προκάτοχό του.

Είναι πολλά τα στοιχεία του παιχνιδιού που παρέλειψα να αναφέρω και έγινε επίτηδες για να μην χαλάσω την εμπειρία. Ένιωθα πολύ ενθουσιασμένος κάθε φορά που ανακάλυπτα κάτι καινούργιο με το οποίο μπορώ να ασχοληθώ. Είναι από τα λίγα παιχνίδια που την ημέρα του release είδαμε απίστευτα πολλά post του παιχνιδιού και την άλλη μέρα την απόλυτη ησυχία. Γιατί ο κόσμος ήθελε να το βιώσει μόνος του χωρίς spoiler. Ακόμα και τα stream του παιχνιδιού είχαν πολύ λίγο κόσμο. Αν αυτό δεν το κάνει goty σε συνδυασμό με τις πωλήσεις του, τότε δεν ξέρω τι το κάνει. Η μάλλον ξέρω…

Θεωρήσαμε το The Legend of Zelda: Breath of the Wild ως goty την χρονιά που βγήκε και ένα από τα καλύτερα και εμβληματικότερα παιχνίδια όλων των εποχών. Το Tears of the Kingdom όμως έκανε το ακατόρθωτο και το ξεπέρασε κατά πολύ. Πρόσθεσε τόσες ακόμα επιλογές στον παίκτη που θα βλέπουμε για άλλα 6 χρόνια πράματα που θα δημιουργούν οι παίκτες. Περιμένω με χαρά να δω πως θα επηρεάσει τους επερχόμενους τίτλους των άλλων εταιριών και ποια στοιχεία θα δανειστούν.

Κάτι επίσης που το κάνει επιτυχημένο είναι το επίπεδο δυσκολίας του. Δεν είναι ένα δύσκολο παιχνίδι, το τερματίζει κάποιος εύκολα. Μην παρεξηγηθώ, είδα την οθόνη του Game Over πιο πολλές φορές και από παιχνίδι Souls. Αλλά δεν είναι ότι δεν περνιέται κάποιο σημείο αλλά να προσαρμόσεις την προσέγγιση σου. Και εκεί μπαίνουν τα εξαιρετικά sandbox στοιχεία. Από εκεί και μετά είναι στο χέρι σου να τα χρησιμοποιήσεις όσο πιο εφευρετικά μπορείς. Μην τρομάξεις όμως από αυτά που κυκλοφορούν στα σόσιαλ. Δεν χρειάζεσαι τεράστια ρομπότ για να προχωρήσεις το παιχνίδι.

Αν λοιπόν είσαι από τους λίγους που δεν πήρανε day 1 το The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom και το σκέφτεσαι ακόμη….. σταμάτα. Αγόρασε το ακόμα ακόμα αν δεν έχεις την κονσόλα. Γιατί αν ένα παιχνίδι αξίζει να πάρεις Switch μάλλον είναι αυτό.

10 / 10 - ten out of ten

Ευχαριστούμε την CD Media που μας παρείχε τον κωδικό.

Παρτε μέρος, στον διαγωνισμο για ενα collector’s coin The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom.

Info

  • Released: May 12, 2023
  • Genre: Action, Adventure, Role-Playing
  • Number of players:
    • Offline: 1
  • Developer: Nintendo
  • Publisher: Nintendo
  • Download size: 16,3 GB
  • How Long To Beat:
    • Main Story: 55 hours
    • Main + Extra: 87 hours
    • Completionist: 190½ hours
  • PEGI Rating: 12
  • Play modes: TV, Tabletop, Handheld


Nintenders

Μείνετε συντονισμένοι στους Nintenders για περισσότερα νέα γύρω από την αγαπημένη μας πλατφόρμα και τα παιχνίδια της!
Επισκεφτείτε την ομάδα μας στο Facebook ”Nintendo Switch GR”. Ελάτε να συζητήσετε τα πάντα μαζί με ακόμη 6400 Έλληνες για την αγαπημένη μας κονσόλα.

Νίκος "Olak" Κορμπέτης

Παράξενη η επαφή μου με τα παιχνίδια. Ερωτεύομαι εύκολα μαζί τους, τα τερματίζω δύσκολα. Τελικά, προσφάτως, κατάλαβα οτι πάντα ήμουν νιντεντάκιας και λάτρης των φορητών κονσολών. Το Switch και η υπέροχη κοινότητα του με έκανε να ξαναερωτευτώ το gaming. Μου λείπει το original Game Boy μου, θέλω να ξαναπαίξω όλα τα GBA παιχνίδια. Τα πρώτα μου λεφτά πήγαν σε κασέτα της Nintendo και συγκεκριμένα στο πρώτο Pokemon παιχνίδι που κυκλοφόρησε (την κόκκινη) και αυτός ο πρώτος έρωτας δεν ξεχνιέται

Αφήστε ένα σχόλιο!