Monster Hunter Rise – Nintendo Switch Review
Ιαπωνία. Η χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου. Η χώρα των Samurai, των Manga και των ωμών ψαριών. Και φυσικά η χώρα όπου μεσουρανούν Dragon Quest & Monster Hunter. Η τελευταία σειρά εκ των δυο, έχει γίνει συνώνυμο του multiplayer (ειδικά locally), με φανατικούς υποστηρικτές και κοινό. Η τελευταία προσπάθεια της Capcom, Monster Hunter Rise, μόλις έφτασε.
Shields up
Τον τελευταίο καιρό, και μετά το πολύ καλό Monster Hunter World, η δημοτικότητα της σειράς επιτέλους “ξεχείλισε” και στη Δύση. Οι πωλήσεις του ξεπέρασαν τα 15 εκατομμύρια, με τον τίτλο να σκαρφαλώνει στην κορυφή των all-time πωλήσεων της Capcom, ξεπερνώντας σειρές-μεγαθήρια όπως Street Fighter και Resident Evil. Το Monster Hunter Rise αποτελεί την τελευταία προσθήκη, στην υβριδική μας κονσόλα. Καταφέρνει άραγε να σκαρφαλώσει στα υψηλά επίπεδα του World?
Αρχικά, το Monster Hunter, μας τοποθετεί σε έναν κόσμο που κατοικείται από -shocking- τέρατα. Από μικρά χορτοφάγα έντομα και ερπετά, σε δράκους που δυσκολεύονται να χωρέσουν στην οθόνη. Δουλειά μας είναι να τα κυνηγήσουμε, ώστε να βοηθήσουμε τη φατρία / χωριό μας, και να ολοκληρώσουμε αποστολές.
Άγρια ζωή
Όπως οποιοσδήποτε ζωντανός οργανισμός στην φύση, αυτά έχουν εξελιχθεί και προσαρμοστεί στις συνθήκες γύρω τους. Χρησιμοποιούν δηλητήριο για να ρίξουν τους εχθρούς τους, υπνωτικό, παράλυση, καμουφλάζ, ωμή δύναμη, απίστευτη ταχύτητα, κ.ο.κ. Αυτό κάνει το κυνήγι καθ’ ενός ιδιαίτερα ενδιαφέρον, και την μελέτη της συμπεριφοράς τους και τις δυνάμεις τους συναρπαστικές.
Το Zinogre είναι απίστευτα γρήγορο, και μπορεί να μας ηλεκτρίσει. Τα Rathian ξερνάν φλόγες, ενώ η ουρά τους αφήνει δηλητήριο. Τα αρσενικά τους, είναι στον αέρα περισσότερο, και είναι πιο επιθετικά. Το Bishaten χρησιμοποιεί φρούτα και καρπούς για να μας επιτεθεί, να μας δηλητηριάσει, ή να γιατρέψει τις πληγές του. Άλλα τέρατα είναι πολύ επιθετικά, ενώ άλλα τρέχουν με την παραμικρή ευκαιρία και πάνω στη φωλιά τους όταν είναι χτυπημένα.
Open Season
Όλα αυτά κάνουν τον κόσμο των Monster Hunter απίστευτα ζωντανό. Και αν και δεν έχει το μέγεθος ή την πολυπλοκότητα του Breath of the Wild και του Witcher, η εξερεύνηση τους είναι εθιστική. Ειδικά το Monster Hunter Rise, εδώ δίνει ρέστα. Η Capcom πραγματικά έδωσε πνοή φρεσκάδας. Συνεχίζοντας στα χνάρια του World, το Rise έχει την ίδια ανοιχτή δομή χωρίς loading times μεταξύ των περιοχών.
Για πρώτη φορά στο Rise όμως, η καθετότητα, η ταχύτητα και η ευελιξία των χαρακτήρων είναι εκπληκτική. Παρέα στα Felynes, τα αγαπητά γατάκια της σειράς, έρχονται τα Palamutes, μεγαλόσωμα σκυλιά που μας κουβαλούν στην πλάτη τους. Έτσι η εξερεύνηση του χάρτη, το κυνηγητό, και η κίνηση είναι πολύ πιο γρήγορη και άμεση, με ελάχιστο “downtime”. Επιπλέον, τα wirebugs, μικρά έντομα, μας κάνουν ένα μίνι Peter Parker, σκαρφαλώνοντας βράχια, περνώντας μεγάλα κενά χωρίς πρόβλημα. Είναι χρήσιμα ακόμα και στη μάχη, δίνοντας μας τη δυνατότητα να αποφεύγουμε επιθέσεις, ή να εξαπολύουμε δικές μας.
Fast & Furious
Αν και όλες αυτές οι αλλαγές ξενίζουν στην αρχή, μέσα σε ελάχιστες ώρες, θα μπορείτε να πηδήξετε στον αέρα, να συνεχίσετε σαν να κρατάτε κάποιο κλαδί, και να καταλήξετε να πέσετε με δύναμη στο ράμφος του άτυχου στόχου σας. Πραγματικά, η κίνηση και η ελευθερία που αυτή δίνει, ανταγωνίζεται το Botw, και σε σημεία το ξεπερνά.
Μόλις βρούμε και εξολοθρεύσουμε τη λεία μας, μπορούμε να “κόψουμε” διάφορα τμήματα, όπως δόντια, νύχια, ράχη κτλ. Εκτός από το να κυνηγάμε και να σκοτώνουμε τέρατα, μπορούμε να ψαρέψουμε, να μαζέψουμε βότανα, να σκάψουμε για πολύτιμους λίθους με την αξίνα μας, να εξερευνήσουμε για θησαυρούς. Έτσι μπορούμε να φτιάξουμε φίλτρα, και εργαλεία που θα μας χρησιμεύσουν.
Rinse and repeat
Όλα αυτά τα spoils μπορούν να χρησιμοποιηθούν στο hub τμήμα του παιχνιδιού, το χωριό Kamura. Με έντονες πινελιές Ιαπωνικής τεχνοτροπίας, εδώ είναι το μέρος που θα αναλώνετε το χρόνο σας μεταξύ των αποστολών. Εδώ μπορούμε να αγοράσουμε ή να φτιάξουμε αντικείμενα, να φάμε στην τοπική καντίνα, να αναλάβουμε αποστολές, να εξοπλίσουμε τα γατο-σκυλα μας, και πολλά άλλα.
Χρησιμοποιώντας όμως τα spoils μας, μπορούμε να φτιάξουμε ή αναβαθμίσουμε όπλα ή πανοπλίες. Και εδώ ξετυλίγεται το “ζουμί” του παιχνιδιού. Σκοτώσατε το πανέμορφο Khezu? Συγχαρητήρια. Μπορείτε να φτιάξετε όπλα που βγάζουν ηλεκτρισμό, ή πανοπλίες που να αντιστέκονται σε αυτόν. Τώρα αυτό το Mizutsune και οι πίδακες νερού του έγιναν λίγο πιο εύκολη λεία. Αυτή η συνεχής επανάληψη loot-craft-hunt γίνεται επικίνδυνα εθιστικό τρίπτυχο. Μην ξαφνιαστείτε αν δείτε το ρολόι να γράφει 100άδες ώρες.
This is Sparta
Μιλώντας για όπλα και πανοπλίες, οι δεύτερες αριθμούν δεκάδες. Η κάθε μια εμφανώς επηρεασμένη από το τέρας, του οποίου τα τμήματα χρησιμοποιήσατε, και τις ιδιότητες του. Τα όπλα χωρίζονται σε 14 γενικές κατηγορίες, όπως Sword & Shield, Longsword, Bowgun, Bow, κ.α.
Η κινήσεις, συμπεριφορά και δυναμικότητα του καθενός αλλάζει τελείως τον τρόπο παιχνιδιού. Για παράδειγμα, το Great Sword είναι απίστευτα αργό αλλά πανίσχυρο. Το Hammer είναι ιδανικό για να χτυπάτε κεφάλια και να ζαλίζετε τη λεία σας. Τα Ranged όπλα παρέχουν ασφάλεια λόγω απόστασης, αλλά η ζημιά τους είναι εμφανώς μειωμένη.
You’ll never walk alone
Αν σε όλα αυτά αναφέρουμε τα talismans που δίνουν επιπλέον ιδιότητες, τα passive skills της εκάστοτε πανοπλίας, τα food buffs, τις παγίδες που μπορούμε να κατασκευάσουμε, τα φίλτρα με διάφορες ιδιότητες, καταλαβαίνουμε ότι ο τίτλος εμφανίζει άπειρο βάθος, replay value και αντοχή στο χρόνο. Σε αυτή συμβάλλει και η ίδια η Capcom, καθώς ανανεώνει το περιεχόμενο συχνά. Ήδη, τη γραμμή που γράφονται αυτές οι γραμμές αναμένεται το πρώτο δωρεάν DLC του Monster Hunter Rise. Και αν λάβουμε υπ’ όψιν μας το World, αυτό θα συνεχιστεί για πολύ καιρό.
Ένα στοιχείο που δεν αναφέρθηκε μέχρι στιγμής, είναι το multiplayer component. Σχεδόν όλο το παιχνίδι μπορεί να παιχτεί σε συνεργασία με 1-3 άλλους παίκτες. Και δουλεύει. Δουλεύει ανέλπιστα καλά. Όλοι μας αγαπάμε τη Nintendo, αλλά ξέρουμε για το κακό online που συνοδεύει τους τίτλους και το οικοσύστημα της γενικότερα. Ίσως από το χέρι της Capcom, το online δουλεύει άψογα, με ελάχιστο lag, ακόμα και σε μέτρια γραμμή, όπως του γράφοντος.
Zombies vs Monsters
Επιπλέον, μπορούμε πολύ εύκολα να συνδεθούμε με φίλους, αλλά και αγνώστους, χωρίς σπαστικούς κωδικούς και άλλα εμπόδια. Μπορούμε να βρούμε ένα party 4 ατόμων και να κυνηγήσουμε τέρατα, ή να βοηθήσουμε σε quest που είναι υπό εξέλιξη!
Συνεχίζοντας στον τεχνικό τομέα. Ο τίτλος φαίνεται ότι είναι από τους λίγους που βασίστηκαν στις δυνάμεις και τα χαρακτηριστικά της κονσόλας από την πρώτη στιγμή. Η μηχανή γραφικών RE engine, δίνει ρέστα. Τεράστια περιβάλλοντα που σφύζουν από ζωή. Δέντρα, πλαγιές, ποτάμια με πανέμορφα ρυάκια και ανακλάσεις. Λεπτομερέστατοι χαρακτήρες, με πανέμορφα ρούχα, όπλα και animations.
Technical marvel
Και φυσικά, τα ίδια τα τέρατα, που κλέβουν την παράσταση. Την πρώτη φορά που είδα ένα θυμωμένο Magnamalo να ορμά με ταχύτητα και να γεμίζει την οθόνη με μοβ φλόγες, το μόνο που μπορούσα να κάνω είναι να αναφωνήσω “ουάου”. Όλα αυτά σε ένα από τα πιο σταθερά 30fps που έχω δει στη ζωή μου. Στις 60 ώρες,περίπου, ενασχόλησης με τον τίτλο, παρατηρήθηκαν ελάχιστα slowdowns. Αυτό ακόμα και με πολλαπλά τέρατα να παλεύουν στην οθόνη γεμίζοντάς την εφέ.
Η μουσική υπόκρουση ακολουθεί κατά πόδας. Καταπληκτικές μελωδίες και συνθέσεις στο χωριό και στην εξερεύνηση, ακολουθούν τρομερά κομμάτια με ένταση τις μάχες. Πολλά τέρατα μάλιστα ή περιοχές έχουν δική τους μουσική, δείχνοντας απίστευτη προσοχή στη λεπτομέρεια. Τα voice overs των χαρακτήρων είναι επίσης πολύ προσεγμένα, ιδιαίτερα στην Ιαπωνική, αν ένα μεγάλο ποσοστό της ιστορίας αποδίδεται με κείμενο.
The Rampage
Σίγουρα η ιστορία / πλοκή ανέκαθεν ήταν από τα πιο αδύναμα στοιχεία των Monster Hunter. Το World προσπάθησε να το αναπληρώσει αυτό, αλλά κατά τον γράφοντα απέτυχε παταγωδώς, και “έριξε” την όλη εμπειρία. Το Rise προσπαθεί να ισορροπήσει κάπου στη μέση.
Η κεντρική ιστορία του Kamura village είναι αλληλένδετη με τη δομή του παιχνιδιού. Από τις πρώτες ώρες που σκοτώνετε μικρά τερατάκια και μαζεύετε μανιτάρια, ακούτε για το “Rampage”. Μια συμφορά που χτυπά το χωριό ανά τακτά χρονικά διαστήματα και φαίνεται να περιφέρεται γύρω από το τέρας-μασκότ, Magnamalo.
Tower defence mode
Σε ορισμένα σημεία του campaign, θα κληθείτε να υπερασπιστείτε το χωριό απέναντι στους εισβολείς-τέρατα. Αυτό γίνεται στην καλά φυλαγμένη είσοδο, σε μορφή tower defence! Θα πρέπει να ρυθμίσετε όπλα, υπερασπιστές και γενικά την άμυνα του Kamura. Θα σηκώσετε βαλλίστρες, κανόνια και φλογοβόλα. Μπορείτε ακόμα και να επικαλεστείτε χαρακτήρες ώστε να πολεμήσουν στο πλευρό σας.
Αν και σχετικά καλή υλοποίηση, βρήκα το Rampage μακράν το λιγότερο ελκυστικό σημείο του Monster Hunter Rise. Σίγουρα ήταν μια μικρή και ευχάριστη ανάπαυλα από το συνεχόμενο grind, αλλά επί της ουσίας πρόκειται για ένα mini game. Ακόμα χειρότερο είναι ότι ορισμένα τέρατα, και άρα, όπλα και αντικείμενα εμφανίζονται μόνο στα Rampage. Ευτυχώς η συχνότητα εμφάνισής τους είναι αρκετά μικρή, οπότε δεν ενοχλούν ιδιαίτερα.
Hall of Fame
Εν κατακλείδι, το Monster Hunter Rise, είναι καταπληκτικό. Είναι ένας από τους ελάχιστους τίτλους εκτός των “παιδιών” της Nintendo, που δίνει την αίσθηση ότι ανήκει στο Switch. Η Capcom δεν λυπήθηκε ούτε τα έξοδα, ούτε το χρόνο. Δεν είναι ούτε παλιό, βελτιωμένο port, ούτε μια εύκολη επέκταση προηγούμενου τίτλου. Οι αλλαγές στο χειρισμό, και την εξερεύνηση αλλάζουν το ρου του κυνηγιού και το κάνουν ακόμα πιο εθιστικό και συναρπαστικό.
Τα γραφικά είναι εκπληκτικά, λεπτομερή και με σταθερή απόδοση. Είναι σαν να έκανε ένεση η Capcom ένα Switch Pro στο μηχάνημά μας. Το online κομμάτι είναι άπταιστο, χωρίς χαζούς περιορισμούς, και βελτιώνει την εμπειρία αντί να την βαραίνει. Η μουσική υπόκρουση δένει όμορφα το ήδη απίστευτο πακέτο.
Πραγματικά, δεν μπορώ να σκεφτώ κάτι ουσιαστικά αρνητικό για το Monster Hunter Rise. Πολύ μικρά παράπονα όπως το Rampage ή μικρότερη δυσκολία σε σχέση με παλαιότερες εκδόσεις, είναι ακριβώς αυτό, παράπονα και nit-picking. Η Capcom κατάφερε να πετύχει το τέλειο σε αυτό που ξεκίνησε να κάνει. Στην ουσία δημιούργησε ένα τέλειο loot action adventure, απόλυτα κομμένο και ραμμένο στα μέτρα του συστήματος που το φιλοξενεί.
Ευχαριστούμε την CD Media για την παραχώρηση του τίτλου.
+ Τρομερός τεχνικός τομέας
+ Αληθοφανής, ζωντανός κόσμος
+ Πανέμορφα τέρατα
+ Τέλεια ισορροπία μεταξύ του παλιού και του νέου
+ Σταθερό και χωρίς προβλήματα Online
+ Γρήγορο, άμεσο, προσιτό gameplay
+ Ραμμένο και κομμένο στο Switch
+ Άπειρες επιλογές και Customization
– Το Rampage ίσως ενοχλήσει
– Θα καταστρέψει την προσωπική και κοινωνική σας ζωή
- Tested on: Nintendo Switch
- Developer/ Publisher: Capcom
- PEGI Rating: 12
- Διαθέσιμο στο: Nintendo Switch
- Release date : 26/03/2021
- Players: 1 – 4