Hades – Nintendo Switch review

Ένα από τα genre σε έκρηξη δημοτικότητας τελευταία είναι τα roguelite. Πρόκειται για παιχνίδια με επαναλαμβανόμενη δομή, κατά τα οποία ξεκινάμε λεγόμενα “runs”, με αρκετά τυχαία στοιχεία, όπως όπλα και power-ups, με σκοπό να νικήσουμε και το τελευταίο boss. Συνήθως διατηρούν υψηλό δείκτη δυσκολίας, με αποτέλεσμα ο παίκτης να πεθαίνει πάρα πολλές φορές και να ξεκινά από την αρχή. Το Hades είναι ένα roguelite στην καρδιά, αλλά ήρθε να ταράξει τα νερά.

Ο τίτλος δικαιολογεί απόλυτα την roguelite φύση του, δίνοντάς μας τον έλεγχο του Ζάγρευς. Πρόκειται για τον γιό του Άδη, του Θεού του κάτω κόσμου, και άρχοντα των νεκρών. Εξοργισμένος από την αυταρχική συμπεριφορά του πατέρα του, και με υπόνοιες ότι του κρύβει κάτι, θέλει να δραπετεύσει από τον κάτω κόσμο. Φυσικά, ο Άδης, θέλοντας να διατηρήσει το status quo του “κανείς δεν φεύγει από τον Άδη”, κάνει τα πάντα να τον σταματήσει στον ανηφορικό δρόμο από τα Τάρταρα. 


Ελληνική Μυθολογία

Φυσικά, το σενάριο εξελίσσεται σταδιακά και ξετυλίγεται το μυστήριο της φύσης του Ζάγρευς, καθώς και των πραγματικών λόγων που ο Άδης θέλει να τον κρατήσει δέσμιο. Τα roguelites συνήθως δίνουν λίγο έως μηδενικό βάρος στο σενάριο. Το Hades καταφέρνει κάτι το φαινομενικά ακατόρθωτο, συνδυάζοντας τα τυχαία στοιχεία με όμορφους χαρακτήρες και πλοκή. 

Στην αρχή κυρίως των runs (στον οίκο του Άδη), μπορούμε να συνομιλήσουμε με τους ενοίκους της αυλής, από τον ήρωα Αχιλλέα, την μητέρα Νυξ, ακόμα και να χαϊδέψουμε τον Κέρβερο! Έτσι ανεβάζουμε τους δεσμούς μας με τον εκάστοτε χαρακτήρα, και προχωράμε το κυρίως σενάριο, αλλά και διάφορα side stories. Αφού χρησιμοποιήσουμε τα resources που κερδίσαμε στο τέλος του τελευταίου run για να δυναμώσουμε το Ζάγρευς, διαλέγουμε το όπλο μας, και ξεκινάμε την “ανηφόρα”.


Hack & Slash

To παιχνίδι εμφανισιακά θα φανεί πολύ γνώριμο σε όποιο έχει παίξει προηγούμενο της Supergiant games. Τα γραφικά είναι πανέμορφα, σχεδιασμένα στο χέρι και με ισομετρική προοπτική. Η κίνηση του χαρακτήρα μας είναι γρήγορη, και εξαιρετικά άμεση απόκριση.

Ο ήρωάς με τα δίχρωμα μάτια μπορεί να εξαπολύσει γρήγορες και δυνατές επιθέσεις, να εξαπολύσει ένα “ξόρκι”, να κάνει μια κίνηση dash / evade, και να καλέσει συμμάχους στη μάχη.


Ο Ήφαιστος θα ήταν περήφανος

Η εκάστοτε κίνηση του ήρωά μας αλλάζει και αποκτά διαφορετικές ιδιότητες ανάλογα με το επιλεγμένο όπλο, από 6 διαφορετικά. Το καθένα αισθάνεται τελείως διαφορετικό, με το τόξο να είναι αργό αλλά να μπορεί να κρατήσει τους αντιπάλους σε απόσταση. Τα γάντια είναι εξαιρετικά γρήγορα και εύκολα να κάνουμε combo. Το δόρυ είναι ένα ιδανικό ενδιάμεσο στάδιο, με εξ’ αποστάσεως αλλά και κοντινές αποστάσεις.

Το στοιχείο όμως που κάνει το κάθε run διαφορετικό, φρέσκο και ενδιαφέρον, είναι το τι γίνεται στο ίδιο το run. Στην πορεία του προς την επιφάνεια, ο Ζάγρευς κινείται από δωμάτιο σε δωμάτιο, με στόχο να εξολοθρεύσει τον εκάστοτε αρχηγό της περιοχής και να προχωρήσει στην επόμενη. Αφού καθαρίσει κάθε δωμάτιο, δίνεται η επιλογή από 1 εώς 3 εξόδων, με διαφορετικές ανταμοιβές η καθεμία. Χρήματα, Gems, Darkness (resources για να δυναμώσουμε τον ήρωα ή να αλλάξουμε τον κάτω κόσμο) κτλ είναι μεταξύ των επιλογών. 


Θεϊκή παρέμβαση

Μακράν η πιο ενδιαφέρουσα επιλογή όμως είναι τα boons των Ολύμπιων Θεών. Πως θα σας φαινόταν μια αναβάθμιση από την Άρτεμις που κάνει κάθε σας κίνηση να έχει πιθανότητα για critical? Το dash σας να κάνει πλέον deflect τις επιθέσεις των αντιπάλων από την εύνοια της Αθηνάς; Να βγάζετε κεραυνούς με κάθε auto attack, ή να κάνετε slow τους αντιπάλους; Δίας ή Δήμητρα; Οι πιθανότητες και συνδυασμοί είναι πραγματικά χιλιάδες. Επιπλέον, τα boons έχουν rarity (τα σπάνια ισχυρότερα), levels, και μπορούν να ενωθούν για να δημιουργήσουν πανίσχυρα Duo boons. 

Εκτός από τη βοήθειά τους στη μάχη, οι Ολύμπιοι Θεοί συνομιλούν μαζί μας, και αλληλεπιδρούν μεταξύ τους. Εδώ έχει γίνει εξαιρετική δουλειά σε πολλούς τομείς. Ο εκάστοτε Θεός αυθεντικός και πιστός στη μυθοπλασία, με την Αφροδίτη να ποζάρει προκλητικά ημίγυμνη, τον Άρη αιμοδιψή και αδίστακτο. Ο Ερμής είναι πάντα βιαστικός και παιχνιδιάρης ενώ ο Ποσειδώνας φαντάζει πανίσχυρος αλλά και αφελής. 


Developing character

Το voice acting γενικά των χαρακτήρων είναι γενικά αψεγάδιαστο, και από τα ισχυρότερα στοιχεία του παιχνιδιού. Η εταιρεία ισχυρίζεται ότι έχει ηχογραφήσει μερικές χιλιάδες γραμμές διαλόγου, και πραγματικά, δεν υπάρχει λόγος αμφιβολίας. Τουναντίον, δεν βρήκα πραγματικά κανένα ήρωα ή χαρακτήρα, ακόμα και εχθρό που να μη φαντάζει τέλειος για το ρόλο. Σε αυτό βοηθά και η (αν και μικρής ποικιλίας) μουσική υπόκρουση, και συμπληρώνει το τέλειο οπτικοακουστικό σύνολο.

Φυσικά, σε ένα rogulite, και εν γένει έναν action τίτλο, το “ζουμί” είναι το ίδιο το gameplay, και οι μάχη. Το παιχνίδι, αν και ξεκινά εύκολο στα πρώτα δωμάτια, γρήγορα εμφανίζει δυσκολότερους, γρηγορότερους αντιπάλους και παγίδες ή άλλα εμπόδια, όπως λάβα. Κι όμως με κάθε θάνατο του Ζάγρευς και επανεκκίνηση του παιχνιδιού, ο παίκτης αισθάνεται απόλυτα στον έλεγχο, με το παραμικρό λάθος να αισθάνεται δική του αδυναμία και όχι αστοχία του τίτλου. 


Αψεγάδιαστο διαμάντι

Σε αυτό βοηθά και το γενικότερο stability, καθώς στη διάρκεια 100+ runs δεν είδαμε το παραμικρό crash ή πρόβλημα, με ελάχιστο slowdown όταν εμφανίζονται πολλοί εχθροί και εφέ στην οθόνη, και μόνο σε handheld mode. Πραγματικά, το Hades ταιριάζει γάντι στην φορητότητα του Nintendo Switch, και στην “one more” φύση του, αλλά και τη διάρκεια του εκάστοτε run (περίπου 30’ – 60’). Πολλές φορές χρειάστηκε να συγκρατηθούμε και να μην ξεκινήσουμε το επόμενο run, γιατί είχαμε de facto βυθιστεί στον κόσμο του Hades για άλλη μια ώρα.

Όταν όμως φτάσει αυτή η αποφράδα στιγμή και αποδημήσει (πάλι) ο ήρωάς μας, επιστρέφει στον οίκο του πατέρα του, δυνατότερος, και ο παίκτης ο ίδιος σοφότερος στις δυσκολίες του τίτλου. Στην πορεία, αντιμετώπισε μέδουσες, κρυστάλλους, σκελετούς, αρχαίους πολεμιστές και ήρωες όπως ο Περσέας και ο Μινώταυρος. Επίσης συνάντησε χαρακτήρες που τον βοήθησαν, όπως ο Σίσυφος, η Ευρυδίκη, ο Πάτροκλος, ο Χάρος και ο Θάνατος (!). Γενικά, το παιχνίδι σφύζει από Ελληνική μυθολογία, με σεβασμό όμως στην πηγή, και συνεκτικότητα στον κόσμο και τους χαρακτήρες.


Never ending nightmare

Σαν κερασάκι στην τούρτα, το Hades, μετά τον πρώτο “τερματισμό”, προσφέρει επιπλέον επίπεδα δυσκολίας, περισσότερο σεναριακό υλικό και πλοκή, επιπλέον endings, αλλά και όπλα, boons, αντικείμενα κτλ. Πραγματικά κάποιος θα μπορούσε να αφιερώσει εκατοντάδες ώρες παιχνιδιού πριν δει το σύνολο του τι έχει να προσφέρει ο τίτλος. Και η τιμή του, τουλάχιστον τη στιγμή που γράφονται αυτές οι γραμμές (25 Ευρώ), είναι έγκλημα. 

Εν κατακλείδι, το Hades είναι ένας σπάνιος, genre defining τίτλος. Επαναπροσδιορίζει πλήρως το είδος του, και το κάνει πιο προσιτό χωρίς να προδίδει την ουσία ή τους φανατικούς οπαδούς / βετεράνους του είδους. Πανέμορφο οπτικοακουστικά, με τέλειους χαρακτήρες, τρομερή πλοκή και γρήγορο gameplay, που σε κάθε run φαντάζει τελείως διαφορετικό και αυτό το μικρόβιο του “ακόμα μια φορά”. 


Επίλογος

Η Supergiant games έκανε πάλι το θαύμα της. Μετά τα πανέμορφα Bastion, Transistor μας έδωσε ένα ακόμα αριστούργημα. Πρόκειται για το καλύτερο και πιο εθιστικό roguelite μέχρι σήμερα, και ένα από τα καλύτερα games της χρονιάς γενικότερα. 

There is no escape…

9 / 10 - nine out of ten
9/10

+ Εξαιρετικό voice acting
+ Συνδυάζει roguelite στοιχεία με καλό σενάριο
+ Οπτικοακουστικά άρτιο
+ Άπειρες επιλογές loadout (όπλα, aspects κτλ)
+ Απίστευτη τιμή για τις ώρες που προσφέρει

 Δεν ήρθε στη ζωή μας γρηγορότερα

  • Tested on: Nintendo Switch
  • Developer & Publisher:   Supergiant Games
  • Age Rating: 12+
  • Available for: Nintendo Switch, PC
  • Release date : 17/09/2020


Ευχαριστούμε τον publisher & developer Supergiant Games που μας παρείχε τον κωδικό του παιχνιδιού.

Διαβάστε τη συνέντευξη των Nintenders με τον publisher & developer του Hades.

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *