Tuesday, April 23, 2024
Συνεντεύξεις

Συνέντευξη των Nintenders με τη Supergiant Games

Υπάρχει ένας ενθουσιασμός στην ομάδα των Nintenders με το HADES της Supergiant Games, ο οποίος έχει κατακλύσει και τα μέλη μας. Είναι ένας τίτλος βασισμένος στην Ελληνική μυθολογία και έχει λάβει εκπληκτικά σκορ στα Reviews.

Βλέποντας το ενδιαφέρον σας, οι Nintenders εξασφάλισαν μια συνέντευξη με τους Developers του παιχνιδιού, τη Supergiant Games, εδώ αξίζει να σημειώσουμε, ότι το HADES, πιστεύουμε θα πρέπει τουλάχιστον να είναι υποψήφιο για το indie Game of the Year!

Nintenders Interview Teaser


Το HADES Πρόκειται για ένα μοναδικό παιχνίδι Rogue-lite με πάρα πολλούς συνδυασμούς όπλων, Power-ups, πεδίων μάχης και εχθρών. Θα πρέπει όμως να σας προειδοποιήσουμε ότι θα πρέπει να οπλιστείτε με αρκετή υπομονή και μερικά αντιφλεγμονώδη για τα δάκτυλα.

Hades Supergiant Games
Θα καταφέρετε να βγάλετε τον Zagreus από τον κάτω κόσμο;

Δοκιμάζοντας το HADES

Παίζοντας το HADES της Supergiant Games, καθώς ετοιμάζαμε το Review μας, το οποίο θα έρθει σύντομα στις οθόνες σας, γεννήθηκαν μέσα μας κάποιες απορίες. Μόνο οι Developers του παιχνιδιού θα μπορούσαν να μας τις απαντήσουν και εκεί ήρθε ο Greg Kasavin να μας λύσει όλες τις απορίες.

 Greg Kasavin, Creative Director
Greg Kasavin, Creative Director της Supergiant Games.

Επιρροές από Ελλάδα

John Tseniklis: Μπορείτε να μας δώσετε μια εικόνα για το τι οδήγησε τη Supergiant Games να δανειστεί στοιχεία από την ελληνική μυθολογία; ιδίως κατά τον σχεδιασμό του παιχνιδιού σας;

Greg Kasavin:
Αγάπησα και γοητεύτηκα από την ελληνική μυθολογία από τότε που ήμουν παιδί. Πολλοί από τους συναδέλφους μου ένιωθαν το ίδιο. Το στούντιο μας είναι πολύ τυχερό. Έχει δημιουργήσει πολλά πρωτότυπα παιχνίδια, με τις δικές του μοναδικές πινελιές όπως το Bastion, Transistor και το Pyre.

Έτσι, για το τέταρτο παιχνίδι μας, η ιδέα της προσαρμογής μιας υπάρχουσας μυθολογίας και όχι η δημιουργία, για άλλη μια φορά, της δικής μας αισθητικής ήταν μια συναρπαστική και δημιουργική πρόκληση. Υπάρχουν πολλά σύγχρονα μέσα εμπνευσμένα στην ελληνική μυθολογία. Αισθανθήκαμε όμως ότι είχαμε μια άποψη σχετικά με αυτήν που δεν την είχαμε ήδη δει εκτενώς σε άλλα έργα έτσι δημιουργήθηκε το HADES της Supergiant Games.

Συγκεκριμένα, είχαμε την ιδέα να πούμε μια ιστορία για την οικογένεια. Μέσα όμως από το πρίσμα αυτών των αρχαίων θεών και ηρώων. Πιστεύουμε ότι ένα μεγάλο μέρος αυτού που κάνει το πάνθεον των Ελλήνων θεών τόσο συναρπαστικό είναι οι περίπλοκες προσωπικότητές τους και η συχνά μπερδεμένη οικογενειακή δυναμική τους.

Hades Supergiant Games Lord Hades
O Άδης θα περιμένει πάντα εκεί για να γελάσει με τις αποτυχίες μας.
John Tseniklis: Μία από τις πιο εντυπωσιακές πτυχές της υλοποίησής σας, είναι το πόσο κοντά καταφέρατε να παραμείνετε στο πρωτότυπο υλικό της Μυθολογίας μας, (όσο μας επιτρέπουν φυσικά τα όρια ενός βιντεοπαιχνιδιού). Οι σχέσεις, τα αντικείμενα και οι αλληλεπιδράσεις των Θεών με τους υπόλοιπους χαρακτήρες (Persephone, Hades, poms κ.λπ.), φαίνονται φυσικά και αυθεντικά. Φαίνεστε πολύ επιμελής σε αυτό το μέτωπο.

Greg Kasavin:
Σας ευχαριστώ πάρα πολύ για τα ευγενικά σας λόγια.
Η κύρια έμπνευσή μας είναι η κλασική μυθολογία. Στην πραγματικότητα, είναι ένα αρχαίο απόσπασμα ενός παιχνιδιού του Αισχύλου που ενέπνευσε ολόκληρη την ιδέα του παιχνιδιού…

Η ιδέα ότι ο Άδης είχε έναν γιο, έναν λιγότερο γνωστό θεό που ονομάζεται Ζαγρεύς. Αυτή η ιδέα ήταν τόσο απίστευτα ενδιαφέρουσα για εμάς που θέλαμε να φτιάξουμε ένα ολόκληρο παιχνίδι γύρο από αυτήν. Εξερευνώντας αυτήν την ιστορία, προσπαθήσαμε να φανταστούμε τι μπορεί να είχε συμβεί εκεί… Τελικά, συμφιλιώνοντας τη φαντασία μας με τους πρότυπους μύθους δημιουργήθηκε το HADES της Supergiant Games.

Όπως βιώσατε, φυσικά, παίρνουμε κάποιες αποστάσεις από την πρωτότυπη ιστορία των χαρακτήρων και αποκλίνουμε από τον κανόνα σε ορισμένες περιπτώσεις. Η στάση μας όμως είναι ότι πρέπει να το κάνουμε πάντα εν γνώσει μας, με σεβασμό στο αρχικό υλικό. Πάντα όμως αναζητούμε ευκαιρίες για να συνδέσουμε τη δική μας εκδοχή πίσω με την πρωτότυπη Ιστορία.

Βοηθάει ότι διαφορετικοί αρχαίοι μύθοι συχνά έρχονται σε αντίθεση μεταξύ τους! Αναρωτηθήκαμε, πώς μπορούν αυτά τα αντιφατικά παραμύθια να συνυπάρχουν και πώς μπορεί να συνυπάρχει η ιστορία μας μαζί τους;

Hades Supergiant Games Meg
Πόσες φορές πεθάναμε στα χέρια σου;
John Tseniklis: Ωστόσο, παρά την πολύπλευρη πολυπλοκότητα και την αρχική έμπνευση, καταφέρατε και διαμορφώσατε ένα παιχνίδι δράσης Rogue-lite. Ένα είδος που δεν είναι γνωστό για σπουδαίες και συνεκτικές αφηγήσεις. Πόσο δύσκολο ήταν αυτό;

Greg Kasavin: Μας προσέκλισε η ιδέα της δημιουργίας ενός Rogue-lite παιχνιδιού επειδή έχουμε απολαύσει πολλά τέτοια παιχνίδια στο παρελθόν. Αναρωτηθήκαμε που θα μπορούσε να συμβάλλει το παιχνίδι μας σε αυτό το είδος. Αμέσως προέκυψε η ιδέα του να το καταστήσουμε πιο πλούσιο σε αφήγηση.

Είδαμε ότι η ιστορία μας είχε πολλές δυνατότητες αφήγησης. Η συνολική προσέγγιση είναι παρόμοια με αυτήν που κάναμε με το Bastion, το πρώτο μας παιχνίδι.

Με το Bastion εξερευνήσαμε τη δυνατότητα αφήγησης εντός των περιορισμών των Action RPG. Η δομή των Rogue-lite οδήγησε άμεσα στην επιλογή του θέματος. Τι θα συμβεί αν πεθάνεις στον Κάτω Κόσμο;

Είστε ήδη στο βασίλειο των νεκρών! Ήταν μια διασκεδαστική άσκηση σκέψης που οδήγησε στην ιδέα το House of Hades να είναι η αφετηρία του παίκτη.

 House of Dead
Ότι δε σε σκοτώνει σε κάνει πιο δυνατό

Γιατί τόσοι διάλογοι

John Tseniklis: Το παιχνίδι διαθέτει πολλές γραμμές διαλόγου, οι περισσότερες από τις οποίες fully voiced (εκφράζονται και με ήχο). Για εμάς τουλάχιστον, πολύ επιτυχημένα. Τι σας έκανε να πιστεύετε ότι αξίζει;

Greg Kasavin:
Έχω μια προσωπική απάντηση και μια πρακτική απάντηση σε αυτήν την ερώτηση. Η προσωπική απάντηση είναι, ότι μεγάλο μέρος των διαλόγων προέρχεται από το πρωτότυπο υλικό. Αυτή ήταν η ευκαιρία μου να συνεργαστώ με αυτούς τους χαρακτήρες που με ενέπνευσαν από τότε που ήμουν παιδί.

Ο Αχιλλέας, ιδιαίτερα, είναι ένας χαρακτήρας που για εμένα υπήρξε πολύ συναρπαστικός εδώ και χρόνια. Λοιπόν, σε κάποιο επίπεδο, ένιωσα σαν να το χρωστάω σε αυτούς τους χαρακτήρες, έπρεπε να προσπαθήσω να είμαι δίκαιος μαζί τους. Αν μη τι άλλο είναι πρόσωπα ιερά για μένα και ένοιωθα ότι τους το χρωστάω.

Η πρακτική απάντηση είναι ότι τα Rogue-lite παιχνίδια, μπορούν να αναπαραχθούν απεριόριστα. Έτσι, “πόση ιστορία πρέπει να υπάρχει σε ένα απεριόριστα επαναλαμβανόμενο παιχνίδι” είναι μια δύσκολη ερώτηση για απάντηση.

Ως παίκτης παιχνιδιών, δε μου αρέσει η στιγμή που οι χαρακτήρες εξαντλούνται από το διάλογο και αρχίζουν να επαναλαμβάνονται. Προκειμένου οι χαρακτήρες να αισθάνονται πραγματικά ζωντανοί, πρέπει να φαίνονται ενήμεροι και να ενεργούν με φυσικό τρόπο. Έτσι, η ύπαρξη αρκετού ιστορικού περιεχομένου φάνηκε να είναι η μόνη επιλογή δεδομένης της φιλοδοξίας μας με το παιχνίδι!

Η ανάπτυξη σε Early Access τα έφερε έτσι, ώστε να έχουμε συχνές προθεσμίες για ηχογράφηση. Αυτό σήμαινε ότι θα μπορούσαμε να συνεχίσουμε να προσθέτουμε περιεχόμενο ιστορίας με σταθερό ρυθμό. Τα θετικά σχόλια των παικτών, μας ενθάρρυναν να αναπτύσσουμε τους χαρακτήρες όλο και περισσότερο.

HADES Supergiant Games Chaos
Μερικές φορές αναλαμβάνει το Χάος
John Tseniklis: Λαμβάνοντας υπόψη την ποσότητα των boons, των αντικειμένων, των αναβαθμίσεων, των όπλων, των aspect τους, κ.λπ., το HADES της Supergiant Games ισοδυναμεί με εκατοντάδες ώρες παιχνιδιού, για τους περισσότερους παίκτες. Πώς πήρατε την απόφαση να τιμολογήσετε το παιχνίδι στα σχετικά χαμηλά 25 ευρώ (20 κατά την έναρξη με έκπτωση);

Greg Kasavin: Ορίσαμε την τιμή όταν ξεκινήσαμε την Early Access το 2018 ώστε να έχει μια καλή ισοτιμία σε σχέση με άλλα παιχνίδια του είδους. Αυξήσαμε την τιμή σε ένα σημείο της Early Access, καθώς είχαμε ήδη ξεπεράσει τα σχέδιά μας ως προς αυτά που θα θέλαμε να είχαμε προσθέσει.

Αλλά δηλώσαμε τότε ότι δεν είχαμε σκοπό να ξανά αυξήσουμε την τιμή, και εμείναμε σε αυτό. Γνωρίζουμε ότι υπάρχουν πολλοί παίκτες παιχνιδιών που έχουν συνείδηση ​​της αξίας ενός τίτλου. Είμαστε χαρούμενοι που θεωρούν ότι το Hades έχει μεγάλη αξία.

HADES Suprergiant Games Sales
20€ κατά την έναρξη με έκπτωση
John Tseniklis: Γνωρίζουμε ότι το παιχνίδι βρίσκεται σε κατάσταση πρώιμης πρόσβασης σε υπολογιστή εδώ και αρκετό καιρό, και έχετε επεκταθεί στο Nintendo Switch μόλις τώρα. Γιατί αυτή η πλατφόρμα; Ποιες ήταν οι προκλήσεις για τη μεταφορά του σε ένα λιγότερο ισχυρό, φορητό σύστημα;

Greg Kasavin: Είδαμε τις δυνατότητες του Hades στο Nintendo Switch από την αρχή. Τα απλά controls και η μορφή του παιχνιδιού, η οποία ευνοεί το παιχνίδι είτε για λίγα λεπτά κάθε φορά είτε για ώρες κάθε φορά, φαινόταν τέλεια για το Switch.

Οι μηχανικοί μας εργάζονται ακούραστα ώστε το παιχνίδι να λειτουργεί ομαλά στο Switch. Πιστεύουμε ότι στο Switch το παιχνίδι αισθάνεται σαν στο σπίτι του. Είναι υπέροχο να βλέπεις πολλούς παίκτες να απολαμβάνουν αυτήν την έκδοση!

HADES Supergiant Games Nintendo Switch
Hades at Nintendo Switch
John Tseniklis: Υπάρχουν πολλά παρόμοια Rogue-lite παιχνίδια, όπως το Dead Cells και το Enter the Gungeon. Διαθέτουν εξέχοντα στοιχεία όπως randomised όπλα, εναλλακτικά μονοπάτια και biomes (πίστες). Εστιάζοντας και ταυτόχρονα ενισχύοντας την πτυχή του Rogue-lite στα παιχνίδια τους.

Τα τυχαία στοιχεία στο Hades είναι σίγουρα μια σημαντική προσθήκη, αλλά η όλη διαδικασία φαίνεται να έχει εξομαλυνθεί στο HADES της Supergiant Games.

Greg Kasavin:
Κατά τον σχεδιασμό ενός παιχνιδιού τύπου Rogue-lite, είναι πραγματικά ενδιαφέρον να αποφασιστεί ποια στοιχεία θα πρέπει να είναι random και σε ποιο βαθμό.

Ένας από τους στόχους μας με το Hades ήταν να δημιουργήσουμε μια αίσθηση αυτού που ονομάζουμε “υψηλό δυναμικό εύρος” από το ένα παιχνίδι στο άλλο, που σημαίνει ότι μπορεί να υπάρχει μεγάλη ποικιλία. Εστιάσαμε σε αυτήν την ποικιλία ειδικά σε συνδυασμούς ικανοτήτων και αφήγηση, αλλά και με πολλούς άλλους τρόπους, όπως μέσω των διαδρομών διακλάδωσης του Κάτω Κόσμου.

HADES Supergiant Games Choose
Με κάθε νέα προσπάθεια απόδρασης έχεις και νέες επιλογές
John Tseniklis: Τι οδήγησε την ομάδα στην τρέχουσα επιλογή των Θεών στο Hades; Κατανοούμε ότι η προσθήκη και των 12+ θεών θα αύξανε την πολυπλοκότητα εκθετικά, όμως, πώς έγινε η επιλογή;

Greg Kasavin:
Συμπεριλάβαμε τους θεούς που ήταν πιο άμεσα εμπνευσμένοι από την άποψη του παιχνιδιού. Καθώς και ότι νιώσαμε ότι ταιριάζει καλύτερα στην ιστορία που θέλαμε να πούμε.
Νιώθουμε απολύτως δικαιολογημένοι στην απόφαση να μη συμπεριλάβουμε κάθε θεό του Ολύμπου. Ελάχιστοι μύθοι άλλωστε, αν υπάρχουν, τους περιλαμβάνουν όλους.

Η ιστορία μας αναφέρεται και σε μερικούς από τους άλλους θεούς, που δεν παίρνουν θέση στην Ιστορία μας. Φαίνεται ότι είναι απασχολημένοι με άλλα θέματα, όπως τείνουν να κάνουν οι θεοί!

Επίσης, μόνο από την εμπειρία του Gameplay, διαπιστώσαμε ότι εννέα κάτοικοι του Ολύμπου ήταν ο ιδανικός αριθμός για το παιχνίδι μας. Πάρα πολλοί Ολύμπιοι θα έκαναν το random element να αρχίσει να ξεφεύγει από τον έλεγχο.

Μέρος της διασκέδασης των Rogue-lite παιχνιδιών είναι να μπορέσει ο παίκτης να διαχειριστεί την τυχαιότητα υπέρ του.
Η Δήμητρα ήταν η τελευταία Θεά που αποφασίσαμε να συμπεριλάβουμε και είμαι πολύ χαρούμενος που το κάναμε.

Είναι τόσο σημαντική για την ιστορία μας, και νομίζω ότι η απεικόνισή μας γι’ αυτήν αναδεικνύει μια τόσο ενδιαφέρουσα διάσταση της προσωπικότητάς της. Η Δήμητρα δεν είναι η πιο δημοφιλής μεταξύ των Ολύμπιων, αλλά ένιωσε τόσο μοναδικά συνδεδεμένη με το παιχνίδι μας που έπρεπε να είναι εκεί.

HADES Supergiant Games Demetra
Η θεά Δήμητρα ήταν η τελευταία προσθήκη.
John Tseniklis: Μιλώντας για τους παραλείποντες θεούς, υπάρχουν σχέδια για DLC ή ακόμα και συνέχεια;
H Supergiant Games δεν είναι γνωστή για κανένα από τα δύο. Θα θέλαμε να έχουμε μερικές εσωτερικές πληροφορίες για τα επόμενα σχέδιά σας.

Greg Kasavin: Βάζουμε όλα όσα έχουμε στο v1.0 του Hades! Έτσι, ο αναπτυξιακός χάρτης της πορείας που υπήρχε σε όλη την Early Access τελείωσε με αυτήν την κυκλοφορία.

Αυτήν τη στιγμή, παρακολουθούμε στενά την κυκλοφορία για να διασφαλίσουμε ότι είναι όσο το δυνατόν πιο σταθερή χωρίς προβλήματα για όλους τους παίκτες και θα αναπτύξουμε ενημερώσεις κώδικα όπως απαιτείται για την αντιμετώπιση τυχόν προβλημάτων.

Μόλις είμαστε σίγουροι ότι τα πράγματα είναι σε καλό σημείο, η μικρή μας ομάδα θα κάνει ένα διάλειμμα για να επαναφορτίσει και να σχεδιάσει το επόμενο παιχνίδι. Μπορεί να μην είμαστε έτοιμοι να το συζητήσουμε για λίγο, καθώς θέλουμε να δείξουμε κάτι πριν κάνουμε οποιεσδήποτε ανακοινώσεις.

John Tseniklis: Υπάρχει κάποιο μήνυμα προς τους θαυμαστές που παίζουν τώρα το εκπληκτικό παιχνίδι σας; Σας ευχαριστούμε για το χρόνο σας και τη συνεχή προσπάθεια.

Greg Kasavin:
Είμαστε πολύ ευγνώμονες από την απίστευτη ανταπόκριση του Hades. Η διαδικασία ανάπτυξης της Early Access μάς βοήθησε να δημιουργήσουμε το μεγαλύτερο παιχνίδι μας, και οι περισσότεροι από τους παίκτες το αποκαλούν “το καλύτερο παιχνίδι που φτιάξαμε ποτέ”.

Η μικρή μας ομάδα δραστηριοποιείται εδώ και περισσότερα από 10 χρόνια. Με το Hades προσπαθήσαμε να συνδυάσουμε όλες τις καλύτερες πτυχές από τις προηγούμενες δουλειές μας σε κάτι νέο. Επομένως, είναι ευχάριστο να βλέπουμε μια θετική απάντηση από το τελικό αποτέλεσμα.

Μιλώντας πιο προσωπικά, χαίρομαι που το παιχνίδι μας μπόρεσε να ρίξει λίγο φως στους γνωστούς χθόνιους θεούς (και ελπίζω απεγνωσμένα να μην προσβληθούν από αυτό). Ξέρω ότι, από τη φύση τους, τους αρέσει να δουλεύουν στο σκοτάδι. Αλλά αισθάνομαι επίσης ότι αξίζουν μεγαλύτερο μερίδιο της φήμης που οι Ολύμπιοι έχουν απολαύσει εδώ και αρκετό καιρό, καθώς είναι εξίσου συναρπαστικοί και σημαντικοί.

Greg Kasavin Creative Director, Supergiant Games

Από την πλευρά μου θα ήθελα να ευχαριστήσω τον αρθρογράφο μας, Νίκο Ρουσσουνέλο, για την πολύτιμη βοήθεια του στις ερωτήσεις καθώς ήταν ο γκουρού μας σε αυτόν τον υπέροχο τίτλο.

Αν δεν χορτάσατε πληροφορίες, μπορείτε να παρακολουθήσετε και τη Video παρουσίαση από τη Noclip.

Ευχαριστούμε και μείνετε συντονισμένοι στους Nintenders για ακόμα περισσότερες πληροφορίες.

WhiteFox

Όταν έπαιξα για πρώτη φορά NES, στο σπίτι του Θείου μου, είδα έναν ολόκληρο κόσμο να ανοίγεται μπροστά μου, περιττό να σας πω ότι εκείνο το καλοκαίρι το έβγαλα στο σπίτι του θείου..... Αυτή η καινούργια μορφή διασκέδασης έγινε τρόπος ζωής, τα κάλαντα δεν τελείωναν αν δεν έπιανα τον στόχο της κάθε χρονιάς τα χρόνια περνούσαν, ήμουν πλέον μεγάλος για κάλαντα, αλλά οι αγορές συνεχίζονταν με αποτέλεσμα να έχουν περάσει από τα χέρια μου SNES, PS1, 3DO, PS2, PS3, PS4, Wii, Switch, GB, PC, και σίγουρα κάτι θα ξεχνώ.....

Αφήστε ένα σχόλιο!