Η Χρονομηχανή του Gaming: The Legend of Zelda
Δε θα μπορούσα να ξεκινήσω αυτήν τη νέα στήλη ”H Χρονομηχανή του Gaming” με τίποτα άλλο εκτός από την αγαπημένη μου σειρά παιχνιδιών, The Legend of Zelda!
H χρονομηχανή μας, θα σας ταξιδέψει σήμερα στο μακρινό 1986, πριν 37 ολόκληρα χρόνια! Αρκετοί από εσάς δεν είχατε γεννηθεί ακόμη, εγώ ήμουν τότε μόλις δύο ετών, ενώ κάποιοι τυχεροί προλάβατε αυτήν τη σειρά στη γέννηση της. Βέβαια, οι πληροφορίες για αυτήν την επική σειρά έρχονται μέσα στα χρόνια με το σταγονόμετρο. Εδώ θα προσπαθήσουμε να συγκεντρώσουμε όσο το δυνατόν περισσότερες.
Στις 21 Φεβρουαρίου του 1986 λοιπόν, κυκλοφορεί στην Ιαπωνία το πρώτο παιχνίδι Zelda για το FamiCom και γίνετε γνωστό ως The Hyrule Fantasy: The Legend of Zelda. Στον υπόλοιπο κόσμο ο τίτλος έκανε περίπου ενάμιση χρόνο για να κυκλοφορήσει. Στις 22 Αυγούστου του 1987 κάνει την εμφάνιση του ως The Legend of Zelda για το Nintendo Entertainment System (NES) στην Αμερική και λίγο αργότερα κυκλοφορεί και στην Ευρώπη.
Η πλοκή του The Legend of Zelda
Πριν πολύ, πολύ καιρό ο κόσμος ήταν βυθισμένος στο χάος.
Στα μέσα αυτού του χάους, σε ένα μικρό βασίλειο στη χώρα της Hyrule, ένας θρύλος περνούσε από γενιά σε γενιά, ο θρύλος του Triforce, των χρυσών τριγώνων που κατείχαν μυστικιστικές δυνάμεις. Μια ημέρα, ένας διαβολικός στρατός επιτέθηκε σε αυτό το ειρηνικό βασίλειο με σκοπό να κλέψει τη δύναμη του Triforce. Αυτός ο στρατός οδηγήθηκε από τον Ganon, τον πανίσχυρο πρίγκιπα του σκότους. Ο Ganon προσπαθούσε να βυθίσει τον κόσμο στο φόβο και το σκοτάδι υπό την κυριαρχία του.
Φοβούμενη την κακή κυριαρχία του, η Zelda, πριγκίπισσα της Hyrule, χώρισε το Triforce της σοφίας σε 8 θραύσματα. Στη συνέχεια, τα σκόρπισε σε όλο το βασίλειο. Σκοπός της, να σώσει το τελευταίο Triforce που είχε απομείνει από τα νύχια του κακού Ganon.
Την ίδια στιγμή, διέταξε την αξιόπιστη γκουβερνάντα της, την Impa, να δραπετεύσει κρυφά στη γη της Hyrule. Έπρεπε να πάει να βρει έναν άντρα με αρκετό θάρρος για να καταστρέψει τον κακό Ganon. Όταν το άκουσε αυτό, ο Ganon θύμωσε, φυλάκισε την πριγκίπισσα και έστειλε μια ομάδα να αναζητήσει την Impa.
O Link κάνει την εμφάνιση του
Περνώντας μέσα από δάση και βουνά η Impa, έτρεξε για να σώσει τη ζωή της από τους διώκτες της. Καθώς έφτανε στα όρια της, βρέθηκε περικυκλωμένη από τους κακούς μπράβους του Ganon. Κοντοστάθηκε και σκέφτηκε, τι θα μπορούσε άραγε να κάνει;
Αλλά ευτυχώς δε χάθηκαν όλα! Εμφανίστηκε ένα νεαρό παλικάρι, και έδιωξε τους άντρες του Ganon γλυτώνοντας την Impa από μια μοίρα χειρότερη και από τον θάνατο.
Το όνομά του νεαρού αγοριού ήταν Link. Η Impa είπε στον Link ολόκληρη την ιστορία της πριγκίπισσας Zelda και του κακού Ganon. Κυριαρχημένος από μια αίσθηση δικαιοσύνης, ο Link αποφάσισε να σώσει την Zelda. Ο Ganon όμως ήταν ισχυρός αντίπαλος. Είχε ήδη στην κατοχή του το Triforce της Δύναμης. Η μόνη λύση για να πολεμήσει τον Ganon, ήταν να συγκεντρώσει τα οκτώ θραύσματα του Triforce της σοφίας. Και να ξαναχτίσει το μυστικιστικό τρίγωνο. Αν δεν μπορούσε να το κάνει αυτό… δεν υπήρχε περίπτωση ο Link να μπορέσει να αγωνιστεί και να κερδίσει τη μάχη στο Βουνό του Θανάτου όπου ζούσε ο Ganon.
Μπορεί ο Link να καταστρέψει πραγματικά τον Ganon και να σώσει την πριγκίπισσα Zelda;
Πως επιλέχτηκαν τα ονόματα Zelda, Link, Impa
Zelda
Στη φωτογραφία βλέπουμε πρώτη εικονογράφηση της Zelda!
Σύμφωνα με αναφορά στο βιβλίο The Legend of Zelda Hyrule Historia ο Miyamoto ήξερε από την αρχή ότι ήθελε να ονομάσει το παιχνίδι The Legend of ”κάτι”. Τότε ακούστηκε η ιδέα από το τμήμα PR να φτιαχτεί ένα storybook για αυτό το παιχνίδι.
Πρότειναν μια εικονογραφημένη ιστορία όπου ο Link θα έσωζε μια όμορφη πριγκίπισσα και ανέφεραν ότι υπάρχει ένας διάσημος Αμερικάνος συγγραφέας που το όνομα της γυναίκας του, είναι Zelda.
Δεν ενθουσιάστηκε με την ιδέα του βιβλίου αλλά του άρεσε πραγματικά το όνομα Zelda. Έτσι επικοινώνησε με τον F. Scott Fitzgerald και ρώτησε αν μπορούσαν να χρησιμοποιήσουν το όνομα της γυναίκας του. Εκείνος δέχτηκε και έτσι γεννήθηκε το The Legend of Zelda.
Link & Impa
Στη φωτογραφία βλέπουμε πρώτη εικονογράφηση του Link!
Το όνομα του Link έχει μια πολύ πιο απλή εξήγηση. Ονόμασαν τον χαρακτήρα έτσι γιατί ενώνει τους ανθρώπους. Από την άλλη, η ηλικιωμένη κυρία που τροφοδοτεί την Zelda και τον Link με πληροφορίες ονομάστηκε Impa. Το όνομα το πήρε από την αγγλική λέξη impart που σημαίνει μεταδίδω.
Οι παραπάνω πληροφορίες αντλήθηκαν από το βιβλίο: The Legend of Zelda Hyrule Historia
Τι έχει αναφέρει ο Shigeru Miyamoto για το The Legend of Zelda
Οι περισσότερες πληροφορίες μας έρχονται μέσα στα χρόνια από τον Miyamoto. Όπως έχει πει ξεκίνησε να αναπτύσσει το The Legend of Zelda λίγο πριν το Super Mario Bros. Οπότε υπήρξε ένα διάστημα 5-7μηνών όπου δούλευαν και στα δύο ταυτόχρονα. O τίτλος ξεκίνησε να αναπτύσσετε ως τίτλος εκκίνησης για το Famicom Disk System του 1984. Το Project άρχισε με μία μικρή ομάδα, σε μια γωνία των γραφείων ανάπτυξης της Nintendo στο Kyoto.
Ο Miyamoto σκέφτηκε πως θα έπρεπε να χρησιμοποιήσει τη δυνατότητα που είχε το Disk System, να ξαναγράφει δεδομένα. Ήθελε αρχικά να δημιουργήσει ένα παιχνίδι όπου δύο παίκτες θα μπορούσαν να δημιουργήσουν Dungeons. Στη συνέχεια θα μπορούσε ο ένας να εξερευνήσει το Dungeon που είχε δημιουργήσει ο άλλος!
Τελικά, το να παίζουν τα Dungeons ήταν το καλύτερο κομμάτι του παιχνιδιού. Οπότε έφτιαξαν το παιχνίδι για έναν παίκτη με πολλά Dungeons γύρω από το Death Mountain. Δεν μπορούσαν να αντισταθούν όμως στο γεγονός ότι ήθελαν και παίξουν και πάνω από αυτά. Οπότε προστέθηκαν δάση, λίμνες και κάπως έτσι δημιουργήθηκε τελικά η Hyrule!
Οι παραπάνω πληροφορίες αναφέρθηκαν σε σχετικό δημοσίευμα για τη 25η επέτειο του The Legend of Zelda.
O Miyamoto, βρήκε έμπνευση για το παιχνίδι μέσα από την παιδική του ηλικία
Μετάφραση από τη Συνέντευξη του στην Laura Sydell
“Όταν ήμουν νεότερος μεγάλωσα στην εξοχή της Ιαπωνίας. Αυτό σημαίνει πως πέρασα πολύ από τον χρόνο μου ως παιδί παίζοντας στους ορυζώνες, εξερευνώντας τις βουνοπλαγιές και γενικά διασκεδάζοντας στη φύση. Όταν μπήκα στις ηλικίες του ανώτερου δημοτικού σχολείου , ήταν που ασχολήθηκα πραγματικά με την πεζοπορία και την ορειβασία.Σε ένα μέρος κοντά στο Κόμπε όπου υπάρχει ένα βουνό, ανεβαίνοντας το θα συναντήσεις μια μεγάλη λίμνη κοντά στην κορυφή του. Όταν κάναμε αυτό το ταξίδι πεζοπορίας έμεινα έκπληκτος. Η εμπειρία του να ανέβω αυτό το βουνό και να βλέπω αυτή τη μεγάλη λίμνη από την κορυφή ήταν υπέροχη.
Άντλησα αυτήν την έμπνευση όταν εργαζόμασταν στο παιχνίδι Legend of Zelda. Έτσι δημιουργούσαμε αυτή τη μεγάλη υπαίθρια περιπέτεια. Περνάς μέσα από αυτούς τους στενούς περιορισμένους χώρους και συναντάς αυτή τη μεγάλη λίμνη.”
Πηγή
O Miyamoto, ήθελε να φέρει την περιπέτεια των Indiana Jones στα Video Games
Σε συνέντευξη για την επέτειο των 30 χρόνων από την κυκλοφορία του παιχνιδιού σε ερώτηση σχετικά με το πως αποφάσισαν να σχεδιάσουν ένα τέτοιο παιχνίδι ο Miyamoto αναφέρει:
“Εκείνη την περίοδο κυκλοφορούσαν οι ταινίες Indiana Jones. Ήθελα να φέρω αυτήν την αίσθηση περιπέτειας στα video games. Επίσης, οι άνθρωποι που έπαιζαν RPG στους υπολογιστές εκείνη την εποχή όλο καυχιόντουσαν για το πόσο δυνατοί ήταν οι ξιφομάχοι τους. Καλούσαν ο ένας τον άλλο τα βράδια για να ανταλλάξουν πληροφορίες. Όταν το παρατήρησα αυτό σκέφτηκα ότι είναι ένα ενδιαφέρον σκηνικό.
Με θέμα λοιπόν έναν κόσμο από σπαθιά και μαγεία, αποφάσισα να φτιάξω ένα παιχνίδι περιπέτειας βασισμένο στο κυνήγι θησαυρού και αυτή ήταν η αρχή του The Legend of Zelda.”
πηγή
O Takashi Tezuka και ο ρόλος του στο The Legend of Zelda
O Takashi Tezuka λάτρευε τον Tolkin και τη σειρά βιβλίων Ο Άρχοντας των Δαχτυλιδιών. Υπάρχει σχετική αναφορά στο περιοδικό Club Nintendo Απριλίου του 1996. Εκεί αναφέρετε ότι έχει πάρει έμπνευση από την αγαπημένη του σειρά βιβλίων, για να γράψει το σενάριο του The Legend of Zelda. Δυστυχώς, δεν μπόρεσα να βρω τη συγκεκριμένη αναφορά στα αγγλικά, αλλά βρήκα την επίμαχη σελίδα στο γερμανικό περιοδικό!
H πρώτη αναφορά του ονόματος του Takashi Tezuka στα credits ήταν στο Devil World. O Tezuka έχει συμμετάσχει στην παραγωγή αρκετών παιχνιδιών όπως τα Mario, Pikmin, και Animal Crossing.
Αξιοσημείωτο είναι το πως σχετίζεται ο Tezuka με τον Boo που εμφανίστηκε για πρώτη φορά στο Super Mario Bros. 3. Βλέπετε ο Tezuka έχει μια σύζυγο που είναι συνήθως ήσυχη και ντροπαλή, αλλά μια μέρα “εξερράγη” από οργή. Τρελαμένη από τον χρόνο που ο Tezuka είχε περάσει στη δουλειά (με τη Nintendo). Με αφορμή αυτήν την κρίση ο Tezuka δημιούργησε τελικά έναν χαρακτήρα φάντασμα, γνωστό ως Boo. Το πραγματικό όνομα του Boo, by Nintenders.
Πηγή
Η μουσική στο The Legend of Zelda
Για τον Koji Kondo οι Nintenders έχουν κάνει ένα σχετικό αφιέρωμα για την προσφορά του στη μουσική των παιχνιδιών που όλοι αγαπήσαμε. Μπορείτε να διαβάσετε το πλήρες αφιέρωμα που γράφτηκε από τον Φώτης “Tholin” Μπέτσος εδώ.
Σε σχετική συνέντευξη με παρόντες και τα τρία μεγάλα ονόματα πίσω από το The Legend of Zelda, ο Kondo θα φέρει μαζί του την επίσημη αίτηση που έλαβε για να γράψει τη μουσική του παιχνιδιού! Η αίτηση φέρει πάνω της τη σφραγίδα του Tezuka με το όνομα του και ημερομηνία 27 Σεπτεμβρίου.
Συγκεκριμένα ο Kondo αναφέρει για την αίτηση
Ήξερα ότι χρειαζόμουν εντελώς διαφορετική μουσική. Το Super Mario Bros είναι ένας εντελώς διαφορετικός κόσμος, οπότε δεν ήμουν σίγουρος για το τι θα κάνω. Στο The Legend of Zelda υπάρχει ένα opening crawl*, οπότε αναρωτήθηκα τι θα έπρεπε να παίξει κατά τη διάρκεια αυτού. Το γραπτό αίτημα του Tezuka-san έλεγε απλά «μουσική τίτλων»
*opening crawl = είναι μια κύλιση κειμένου που περνά πάνω (ή μέσα) στην οθόνη, παρέχοντας όλες τις σχετικές πληροφορίες. Οπως τις ταινίες Star wars που ξεκινούν πάντα με μουσική και κείμενο που σε τοποθετούν μέσα στην ιστορία. Πηγή
Για το The Legend of Zelda θα συνθέσει συνολικά πέντε κομμάτια με ένα από αυτά να είναι το βασικό θέμα του παιχνιδιού, το οποίο σήμερα έχει αποκτήσει ανάλογη φήμη και αναγνώριση με αυτό του Super Mario Bros. Μάλιστα, σύμφωνα με τον Koji Kondo, αρχικά, είχε σκοπό να χρησιμοποιήσει το ορχηστρικό Bolero του Maurice Ravel, αλλά το άλλαξε την τελευταία στιγμή όταν δεν μπόρεσαν να εξασφαλίσουν τα δικαιώματα του.
Η επιλογή του Bolero ήταν σχετικά σίγουρη και τη θεωρούσαν τελειωμένη ιστορία. Βλέπετε στην Ιαπωνία σταματούν τα πνευματικά δικαιώματα 50 χρόνια μετά τον θάνατο του δημιουργού. Λίγο πριν τελειώσει το The Legend of Zelda σε σχετικό έλεγχο είδαν ότι είχαν περάσει 49 χρόνια και 11μήνες οπότε για να μην περιμένουν έναν ακόμη μήνα και καθυστερήσουν την κυκλοφορία του Disk System έπρεπε να ανασχεδιάσουν!
Για το περιστατικό αυτό ο Kondo αναφέρει:
“Έκανα μια ολονύχτια προσπάθεια για να συνθέσω το εναρκτήριο τραγούδι.
πηγή
Αλλά ήταν απλώς μια αναδιάταξη της μουσικής που χρησιμοποιείται στο παιχνίδι.
Ήμουν απελπισμένος.“
Ακούστε την εναρκτήρια σύνθεση του Kondo για το The Legend of Zelda
Επίσης, στην ίδια συνέντευξη αναφέρει για το NES
“Στις μέρες του NES, έμαθα πώς να συνθέτω μουσική βιντεοπαιχνιδιών και για τη σημασία των ηχητικών εφέ. Στη συνέχεια, μαζί με την ανάπτυξη του υλικού, οι ήχοι βελτιώθηκαν σε ποιότητα. Έτσι μπορέσαμε να χρησιμοποιήσουμε μεγαλύτερη ποικιλία ήχων. Αλλά όταν πρόκειται για την ουσία της σύνθεσης μουσικής παιχνιδιού, τα κρίσιμα στοιχεία δεν έχουν αλλάξει καθόλου. Από αυτή την άποψη, επίσης, οφείλω στο NES ότι μπορώ να γράφω όλα τα είδη μουσικής σήμερα.”
Ενώ σε διαφορετική συνέντευξη θα πει
“Με τον Mario, η μουσική είναι εμπνευσμένη από τον χειρισμό του παιχνιδιού. Σκοπός της είναι να ενισχύσει την αίσθηση του χρήστη στο παιχνίδι. Με το Zelda, προσπαθούσα να βελτιώσω την ατμόσφαιρα των περιβαλλόντων και των τοποθεσιών. Ο ήχος του Mario μοιάζει με τη δημοφιλή μουσική ενώ του Zelda είναι σαν… ένα είδος μουσικής που δεν έχετε ξανακούσει. Προσπαθώ λοιπόν να ενσωματώσω πολλά διαφορετικά είδη μουσικής για να δημιουργήσω μια απόκοσμη αίσθηση.”
πηγή
Από το 1986 έως σήμερα
Και κάπως έτσι λοιπόν ξεκίνησε αυτή η μαγική σειρά παιχνιδιών η οποία κρατάει γερά μέχρι και σήμερα.
Με 19 βασικούς τίτλους, 9 remake, 17 spin-off, 2 επιτραπέζια, 13 επεισόδια που προβλήθηκαν στην τηλεόραση το 1989 και ακολουθούν το πρώτο παιχνίδι, comic books και τέλος 5 βιβλία.
Πλέον περιμένουμε με ανυπομονησία τον εικοστό βασικό τίτλο της σειράς. Το The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom που θα κυκλοφορήσει για το Nintendo Switch στις 12 Μαΐου του 2023.
Δείτε το σχετικό Trailer στο Youtube των Nintenders
Nintenders
Μείνετε συντονισμένοι στους Nintenders για περισσότερα νέα γύρω από την αγαπημένη μας πλατφόρμα και τα παιχνίδια της! Επισκεφτείτε την ομάδα μας στο Facebook ”Nintendo GR by Nintenders“. Ελάτε να συζητήσετε μαζί με ακόμη 6300 Έλληνες για την αγαπημένη μας κονσόλα.