Friday, March 29, 2024
Νέα

ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ NES!!!

Η 1η κονσόλα της Nintendo σήμερα γιορτάζει τα 37 της χρόνια.

Πόσες αναμνήσεις χωράνε σε μία κονσόλα;

Πόσες στιγμές, πόσες εικόνες, πόσες ώρες διασκέδασης;

Μα φυσικά αμέτρητες..!

Το NES, η κονσόλα που μεγάλωσε 3 γενιές, που αγαπήθηκε από εκατομμύρια ανθρώπους σε όλο τον πλανήτη και ρίζωσε το όνομα της Nintendo στον κόσμο του gaming αλλά και στην καρδιά μας σήμερα γιορτάζει τα 37 της χρόνια.

Πόσα γνωρίζουμε όμως γι’ αυτήν;

Στις 15 Ιουλίου του 1983, κάνει την εμφάνισή της στην Ιαπωνία η πρώτη 8bit κονσόλα βασισμένη στην χρήση κασετών με την ονομασία “Famicom”. Το αρχικό όνομα που είχε δοθεί στο project ήταν “Gamecube” αλλά χάρη στην παρότρυνση της γυναίκας του υπεύθυνου παραγωγής και σχεδιαστή Masayuki Uemura, μετονομάστηκε σε Famicom ( σύμπτυξη των λέξεων Family και Computer). Το κόστος του ήταν 14,800 ¥ και έκανε το ντεμπούτο του με 3 παιχνίδια που ήταν μεταφορές από πολύ δημοφιλή arcade της Nintendo : το Donkey Kong, to Donkey Kong Jr και το Popeye.

Αργότερα κυκλοφορεί ως Nintendo Entertainment System (NES) με εντελώς καινούργιο σχεδιασμό. Στην Αμερική (Οκτώβριος 1985), στην Ευρώπη (Σεπτέμβριος 1986) και στην Αυστραλία (καλοκαίρι 1987). Η Ευρωπαϊκή έκδοση είχε διαθέσιμα 17 παιχνίδια με την άφιξή της : 10-Yard Fight, Baseball, Clu Clu Land, Duck Hunt, Excitebike, Golf, Gyromite, Hogan’s Alley, Ice Climber, Kung Fu, Pinball, Soccer, Stack-Up, Super Mario Bros., Tennis, Wild Gunman  και Wrecking Crew.

Και από εδώ ξεκίνησαν όλα. Με ταχύτατους ρυθμούς άρχισε να κατακτά παγκοσμίως την αγορά και να μπαίνει στα σπίτια και στις ζωές μας.

Συνολικά οι πωλήσεις έφτασαν τα 61,9 εκατομμύρια παγκοσμίως και δημιουργήθηκαν πάνω από 1000 παιχνίδια όλων των ειδών (adventure, role playing games, sports, puzzlers, platformers κ.τ.λ.) Πολλά από τα παιχνίδια που κυκλοφόρησαν στην Ιαπωνία φέρουν διαφορετικό τίτλο στις υπόλοιπες χώρες, ενώ κάποια κυκλοφόρησαν αποκλειστικά για Famicom ή NES.

Μερικοί από τους τίτλους που χάραξαν την ιστορία είναι οι εξής :

  • Contra
  • Castlevania Series
  • Metal Gear
  • Ninja Gaiden
  • Metroid
  • Gradius
  • Dragon Quest III
  • Duck Hunt
  • Mega Man
  • Ghosts ‘N’ Goblins
  • Kid Icarus
  • Bubble Bobble
  • Kirby’s Adventure
  • Tetris
  • ExciteBike
  • The Legend of Zelda
  • Final Fantasy
  • Mother
  • R.B.I. Baseball

Και φυσικά το σήμα κατατεθέν της Nintendo, Super Mario Bros., το οποίο μέχρι σήμερα έχει κάνει περίπου 48,240,000 πωλήσεις.

Το NES έκλεισε την αυλαία του το 1994 με το Wario’s Woods για την Αμερική και με το Lion King το 1995 για την Ευρώπη ενώ το Famicom συνέχισε να παράγεται μέχρι και το 2003 (!!!) κερδίζοντας επάξια τον τίτλο της μακροβιότερης κονσόλας.

Αξίζει να σημειωθεί πως η ανομοιότητα των 2 κονσολών ( Famicom – NES) εξωτερικά δεν εξυπηρετεί μόνο αισθητικούς σκοπούς αλλά προδίδει και κάποιες πρακτικές  διαφοροποιήσεις.

Πάμε λοιπόν να δούμε μερικές διαφορές τους:

ΚΟΝΣΟΛΑ

Α) Διαφορετική υποδοχή για τις κασέτες :

Η κάθε κονσόλα έχει την δική της θύρα υποδοχής με αποτέλεσμα οι κασέτες να παίζουν μόνο στην κονσόλα για την οποία φτιάχτηκαν.  Φυσικά δημιουργήθηκαν αντάπτορες οι οποίοι μπορούν να προσαρμοστούν στην εκάστοτε κασέτα του Famicom για να μπορέσουν να παίξουν και στο NES.

Β) 10-NES lockout chip

Το NES  κυκλοφόρησε με το 10-NES lockout chip : Αυτό σημαίνει ότι προσέθεσαν στο σύστημα της κονσόλας ένα chip το οποίο την « προστάτευε»  . Έτσι σε αντίθεση με το Famicom, ελάττωσαν κατά πολύ την κυκλοφορία παιχνιδιών που δεν έφεραν την νόμιμη άδεια.

ΧΕΙΡΙΣΤΗΡΙΑ

Α) Μικρόφωνο στο χειριστήριο του Famicom :

Μια πρωτοποριακή κίνηση της Nintendo για το Famicom ήταν να προσθέσει στο ένα από τα δύο χειριστήρια μικρόφωνο. Τι ρόλο είχε; Ήταν συμβατό με ορισμένα παιχνίδια και σου έδινε την δυνατότητα μιλώντας στο μικρόφωνο να ενεργοποιήσεις power- ups. Δυστυχώς αυτά τα παιχνίδια είναι λίγα στον αριθμό.

Ένα παράδειγμα είναι το Atlantis no Nazo (NES = Super Pitfall II) όπου φωνάζοντας δυνατά μπορούσες να παγώσεις τους εχθρούς.

Άλλο παράδειγμα είναι το Hikari Shinwa: Palutena no Kagami (NES = Kid Icarus) όπου μιλώντας στο μικρόφωνο διαπραγματευόσουν χαμηλότερες τιμές στα μαγαζιά (παζάρια δηλαδή).

Β) Hard wired χειριστήρια:

Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι τα χειριστήρια είναι μονίμως συνδεδεμένα με την κονσόλα, η οποία έχει στο πλάι ειδικές υποδοχές για να τοποθετούνται μετά την χρήση τους. Το μόνο αρνητικό είναι ότι τα καλώδια είναι αρκετά μικρότερα σχετικά με τα αποσπώμενα χειριστήρια του NES (αλλά πάντα τακτοποιημένα και όχι μπλεγμένα).

Γ) Απουσία των κουμπιών  SELECT και START των NES στα Famicom χειριστήρια P2.

Αυτό συμβαίνει για να έχει τον πλήρη έλεγχο του παιχνιδιού ο Player 1.

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ…ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΗ

Η Nintendo με το Famicom/NES επαναστάτησε και μας έφερε πρωτότυπα περιφερειακά για ακόμα περισσότερες ώρες ψυχαγωγίας.

NES MAX:

Πρωτοποριακός σχεδιασμός που θυμίζει πολύ τα σύγχρονα χειριστήρια. Ανατομικό στο χέρι με κυκλικό D-pad.

NES ZAPPER:

Όλοι μας κάποια στιγμή πυροβολήσαμε με αυτό πάπιες… Αρχικά κυκλοφόρησε σε γκρι χρώμα αλλά επειδή παρερμηνευόταν ως αληθινό όπλο το ξανασχεδίασαν με πορτοκαλί χρώμα.

R.Ο.Β.:

Όταν η κονσόλα βγήκε για την Αμερική, εκτός από την απλή έκδοση υπήρχε και η deluxe έκδοση που περιελάμβανε το Robotic Operating Buddy. Μόνο 2 παιχνίδια το υποστήριζαν, το Gyromite και το Stack-up. Ενώ η τεχνολογία του ήταν εξελιγμένη για την εποχή, οι κινήσεις του ήταν πάρα πολύ αργές γι’αυτό και δεν συνεχίστηκε η παραγωγή του. Δεν παύει όμως να είναι το πρώτο ρομποτάκι.

NES SATELLITE:

Επειδή η καλή παρέα πολλαπλασιάζει την διασκέδαση και τα παιχνίδια αμέσως αποκτούν άλλη αξία, η Nintendo κυκλοφόρησε έναν αντάπτορα ο οποίος επέτρεπε σε 4 παίκτες να παίξουν ταυτόχρονα σε μία κονσόλα.

NES Hands Free Controller:

Η Nintendo νοιάζεται για τους ανθρώπους της και το δείχνει έμπρακτα. Δημιούργησε λοιπόν ένα εξειδικευμένο χειριστήριο για άτομα με ειδικές ανάγκες. Ο χρήστης το έδενε στην μέση του και ο χειρισμός γινόταν αποκλειστικά με το στόμα. Για να ενεργοποιηθεί το «Α» και το «Β» ο παίκτης φυσούσε ή εισέπνεε αέρα αντίστοιχα μέσα σε ένα πλαστικό «καλαμάκι». Για να ελέγξει την κίνηση και την κατεύθυνση του χαρακτήρα μέσα στο παιχνίδι έπρεπε με την γλώσσα του να μετακινεί το ειδικό stick.

NES Advantage :

Ένα «τύπου» χειριστήριο με επίπεδη επιφάνεια για τους λάτρεις των arcade παιχνιδιών όπου έφερε το πατροπαράδοτο arcade game joystick (με 8 κατευθύνσεις).  

Η αξία ωστόσο της 1ης κονσόλας της Nintendo, του NES, δεν έγκειται μόνο στην επιτυχία της ως μία εκ των δημοφιλέστερων κονσολών της αγοράς, ούτε στα τεχνικά της χαρακτηριστικά και στους τρανούς τίτλους που την συνόδευσαν καθόλη την διάρκεια της ζωής της. Έγκειται σε αυτό που πρεσβεύει και σε αυτό που εκφέρει και το ιαπωνικό της όνομα: στην οικογένεια.

Είναι μια κονσόλα που έχτισε φιλίες και δεσμούς ανάμεσα στους ανθρώπους, μία κονσόλα που γέμισε με χαρά παιδικές (και ενήλικες) ψυχές, μία κονσόλα που μας ψυχαγώγησε και μας ψυχαγωγεί μέχρι και σήμερα, μία κονσόλα που μας έκανε όλους μία οικογένεια.

Αυτό είναι το NES.

Αυτή είναι η Nintendo.

Χρόνια πολλά!!!

CREDITS: ΠΗΓΗ 1, ΠΗΓΗ 2, ΠΗΓΗ 3, ΠΗΓΗ 4, ΠΗΓΗ 5, ΠΗΓΗ 6, ΠΗΓΗ 7

Αφήστε ένα σχόλιο!