Trails in the Sky 1st Chapter – Nintendo Switch Review

Η σειρά The Legend of Heroes: Trails είναι η μακροβιότερη σειρά JRPG. Ξεκίνησε το 2004 και συνεχίζεται μέχρι σήμερα. Είναι διάσημη για το τεράστιο και αλληλένδετο σενάριο της, τους χαρακτήρες με βάθος και το πλούσιο world-building της. Όλες οι ιστορίες διαδραματίζονται στην ήπειρο Zemuria, με κάθε υπο-σειρά να επικεντρώνεται σε διαφορετική χώρα και να ξεδιπλώνει ένα κομμάτι της μεγάλης εικόνας. Το ιδιαίτερο χαρακτηριστικό της είναι ότι κάθε γεγονός έχει αντίκτυπο αργότερα, δημιουργώντας ένα ενιαίο χρονικό έπος. Συνήθως οι υπο-σειρές αποτελούνται από 3 παιχνίδια με πρώτη το Trails in the sky που κυκλοφόρησε το 2004. Αυτό τον τίτλο διάλεξε η Falcom 21 χρόνια μετά να κάνει remake το οποίο το καθιστά το καλύτερο παιχνίδι να αρχίσετε την σειρά.

Πριν από πέντε χρόνια, ο Cassius Bright έφερε σπίτι ένα μυστηριώδες νεαρό αγόρι ονόματι Joshua, παρόλο που δεν γνώριζε τίποτα για το παρελθόν του. Ο Τζόσουα γρήγορα ήρθε σε κοντά με την Estelle, τη βιολογική κόρη του Cassius. Στο παρόν, τα αδέρφια εκπαιδεύονται μαζί για να γίνουν σαν τον πατέρα τους και να ενταχθούν στους bracers, μια παγκόσμια οργάνωση ερευνητών προς ενοικίαση. Ακριβώς τη στιγμή που οι δυο τους γίνονται bracers, ο πατέρας τους εξαφανίζεται κατά την διάρκεια μιας αποστολής. Το ντουέτο αποφασίζει να ταξιδέψει σε όλη τη χώρα του Liberl, με διπλό σκοπό. Από την μία να ψάξουν για τον πατέρα τους και από την άλλη να πάρουν συστάσεις από κάθε παράρτημα του bracer σε όλη τη χώρα. Στην πορεία, θα γνωρίσουν νέους φίλους και θα εμπλακούν σε μια πολιτική συνωμοσία που θα μπορούσε να αλλάξει το πρόσωπο της ηπείρου.

Η μάχη βασίζεται σε AT (Action Time) bar που δείχνει ποιος θα παίξει επόμενος. Αυτό θυμίζει λίγο το Active Time Battle των Final Fantasy, αλλά εδώ είναι πλήρως ορατό: ξέρεις με ακρίβεια ποιος θα κινηθεί πότε. Έτσι μπορείς να προβλέψεις και να σχεδιάσεις. Έχεις την δυνατότητα πριν μπεις στο turn based να κάνεις action style επίθεση, dodge καθώς και να επιτεθείς με crafts ώστε να ΄λήξεις συνοπτικά μάχες έναντι εύκολων εχθρών. Θυμίζει το σύστημα του Metaphor: Refantasio και είναι πολύ χρήσιμο για grinding. Επιπροσθέτως κάνοντας αρκετές επιθέσεις κάνεις stun τον εχθρό και μπαίνεις στο turn based με προβάδισμα.
Επίσης, κάποιες φορές εμφανίζονται bonus slots στη σειρά των γύρων (π.χ. critical, heal, strength up). Αν καταφέρεις να παίξεις όταν είναι το bonus στη θέση σου, παίρνεις το πλεονέκτημα. Αυτό ανοίγει χώρο για στρατηγικές, αφού μπορείς να επιλέξεις να καθυστερήσεις ή να επιταχύνεις την ενέργεια σου.
Σε κάθε γύρο, μπορείς να κάνεις:
- Attack: απλή φυσική επίθεση, χωρίς κόστος.
- Crafts: ειδικές ικανότητες κάθε χαρακτήρα, που καταναλώνουν Craft Points (CP). Είναι πιο θεαματικές και χρήσιμες (π.χ. επιθέσεις σε πολλούς εχθρούς, buffs ή debuffs).
- Arts (μαγεία): ξόρκια που βασίζονται στο σύστημα orbment. Για να τα εκτελέσεις, χρειάζεται EP (mana). Δεν γίνονται αμέσως· έχουν cast time, άρα αν χτυπηθείς στο ενδιάμεσο, μπορεί να διακοπούν.
- S-Crafts / S-Breaks: υπερ-ικανότητες που μπορείς να ενεργοποιήσεις μόλις γεμίσεις 100 CP ή περισσότερο. Το ιδιαίτερο είναι ότι μπορείς να τις χρησιμοποιήσεις ανά πάσα στιγμή, ακόμα κι αν δεν είναι η σειρά σου, “σπάζοντας” τη ροή για να εκμεταλλευτείς bonus slot ή να σώσεις την ομάδα σου την κρίσιμη στιγμή.
Η μαγεία δεν είναι σταθερή ανά χαρακτήρα, αλλά εξαρτάται από τα Quartz που τοποθετείς στις Orbments τους. Τα Quartz είναι σαν μικρά μαγικά πετράδια που δίνουν πρόσβαση σε arts (π.χ. φωτιά, πάγος, θεραπεία). Ο τρόπος που τα συνδυάζεις καθορίζει ποιες μαγείες μπορεί να χρησιμοποιεί ο κάθε χαρακτήρας. Έτσι υπάρχει μεγάλη ευελιξία: ένας healer μπορεί να αποκτήσει επιθετικά ξόρκια αν το συνδυάσεις κατάλληλα.
Το σύστημα μάχης του Trails in the Sky συνδυάζει την τακτική τοποθέτηση με το στρατηγικό χτίσιμο χαρακτήρων μέσω orbments και την πρόβλεψη της σειράς των κινήσεων. Δεν είναι γρήγορο και flashy σαν ένα action RPG, αλλά είναι εξαιρετικά στρατηγικό και απαιτεί σκέψη και σχεδιασμό.

Στο αρχικό Switch, τo Trails, η απόδοση είναι 30 fps, με framedrops αν υπάρχουν πολλά στοιχεία στην οθόνη. Σε κλειστούς χώρους ή dungeons η εμπειρία είναι πιο ομαλή, ενώ σε εξωτερικές περιοχές μπορεί να υπάρξουν “πτώσεις” στην απόδοση.
Τα γραφικά είναι κάποιες φορές υποβαθμισμένα, υφές με λιγότερη λεπτομέρεια, περιορισμένο draw distance, απλούστερα εφέ και μείωση σε εφέ σκιάς ή φωτισμού, ώστε να κρατηθεί η απόδοση σε αποδεκτό επίπεδο. Επίσης είναι συχνές οι πιο αργές φορτώσεις, ειδικά όταν περνάς ανάμεσα σε περιοχές ή μπαίνεις/βγαίνεις από κτήρια.
Το Switch 2 προσφέρει μια πιο “premium” εμπειρία για τα Trails, καλύτερα γραφικά, υψηλότερες αναλύσεις και πιο γρήγορους χρόνους φόρτωσης, αλλά δεν είναι απαλλαγμένο από ατέλειες στην απόδοση. Υπάρχει αναβάθμιση για την νέα κονσόλα με κόστος 1ε και είναι must. Τα frame μένουν σχεδόν σταθερά στα 60fps σε dock mode ενώ σε handheld υπάρχουν κάποια hitches στα ίδια φορτωμένα σημεία με την έκδοση του SW1.
Και στις δύο εκδόσεις το παιχνίδι είναι όμορφο και είναι ένα πετυχημένο remake μιας που απέχει σχεδιαστικά πολύ από το αρχικό. Το βρήκα ευχάριστο και στην SW1 έκδοση αλλά στο SW2 είναι εμφανής η υπεροχή της κονσόλας.
Στον ήχο δίνεται η επιλογή του Αγγλικού και Ιαπωνικού voiceover τα οποία είναι ηχογραφημένα εκ νέου. Το αρνητικό είναι ότι δεν είναι όλα τα σημεία “ντυμένα” με voiceover. Η μουσική του έχει πολύ καλή παραγωγή και συνοδεύει καλά την περιπέτεια.

Είναι ένα από τα πολύ καλά remake σε ένα ήδη καλό παιχνίδι. Η αναβάθμιση στην εικόνα και τον ήχο είναι ουσιαστική, η ιστορία του στέκεται ακόμα μετά από 21 χρόνια. Είναι ίσως ένα από τα καλύτερα σενάρια σε Jrpg που σε βάζει σιγά αλλά σταθερά στον κόσμο της σειράς. Το φινάλε με άφησε να θέλω άμεσα το επόμενο κεφάλαιο καθώς είχα δεθεί με τους χαρακτήρες. Αν εκτιμάτε τα heavy story-driven rpgs τότε εδώ είναι η αρχή μιας υπέροχης σχέσης με μεγάλη συνέχεια.

Ευχαριστούμε την GungHo America που μας παρείχε τον κωδικό.
- Demo Available
- MSRP: €59,99
- Release date: September 19, 2025
- Genre: Role-Playing, Adventure, Action
- Number of players:
- Offline: 1
- Developer: Nihon Falcom
- Publisher: GungHo America
- Download size: 9.655 GB
- How Long To Beat:
- Main Story: 37½ hours
- Main + Extra: 45½ hours
- Completionist: 53 hours
Nintenders
Μείνετε συντονισμένοι στους Nintenders για περισσότερα νέα γύρω από την αγαπημένη μας πλατφόρμα και τα παιχνίδια της!
Επισκεφτείτε την ομάδα μας στο Facebook ”Nintendo Switch GR”. Ελάτε να συζητήσετε τα πάντα μαζί με ακόμη 7850 Έλληνες για την αγαπημένη μας κονσόλα.
