Thursday, April 25, 2024
Άρθρα

Ξέρατε ότι…ο τρόπος που τρέχει ο Mario οφείλεται σε χαρακτήρα του Dragon Ball;

Το Super Mario 64 αγαπήθηκε από εκατομμύρια παίκτες σε όλο τον κόσμο και ακόμα μέχρι και σήμερα θεωρείται ένα από τα κορυφαία παιχνίδια όλων των εποχών. Όχι μόνο ήταν πρωτοπόρο για την εποχή του, αλλά είχε ιδιαίτερες μουσικές, πανέμορφες πίστες και τρομερή αισθητική. Πόσα όμως γνωρίζουμε για την δημιουργία του; Πόσα ακόμα μυστικά κρύβονται σε ένα παιχνίδι που κυκλοφόρησε για το Nintendo 64; Πάμε να ανακαλύψουμε μαζί τα πάντα για τον αγαπημένο μας τίτλο.

Super Star - Super Mario 64
Super Mario 64

Run Mario Run

Μάλλον η φαντασία σας θα έχει αρχίσει κιόλας να «πετάει» και σίγουρα κάπου το επτάχρονο παιδάκι μέσα σας έχει υπερενθουσιαστεί. Όχι δεν πρόκειται για τον Son Goku, ούτε για τον Vegeta, ούτε για τα πρώτα ονόματα . Για όσους δεν έχουν δει ή δεν έχουν παίξει Dragon Ball μην ανησυχείτε. Θα σας τα εξηγήσουμε όλα.

Για όσους παρακολουθήσατε το κλασικό Dragon Ball ή παρακολουθείτε το Dragon Ball Super τότε σίγουρα γνωρίζετε την Arale. Πρόκειται για τo γλυκό κορίτσι με τις υπερφυσικές δυνάμεις – δεν θα σας πούμε παραπάνω για να μην σας κάνουμε spoiler. Η Arale δεν εμφανίστηκε μόνο στο Dragonball αλλά κυρίως έγινε γνωστή επειδή πρωταγωνιστούσε στα δικά της manga με τίτλο “Dr. Slump”. Φυσικά το Dr. Slump έγινε κα anime σειρά και υπάρχουν και αντίστοιχοι τίτλοι παιχνιδιών, ένας εκ των οποίων κυκλοφόρησε και για το Nintendo Ds.

Arale
Arale

Πως σχετίζεται όμως με το Super Mario 64;

Καθώς φαίνεται η Arale, ευθύνεται για την κίνηση, το τρέξιμο και το animation του Mario. Σύμφωνα με τον Miyamoto, ο Mario στο σημείο που βρίσκονται οι γλουτοί του έχει μία «άρθρωση» η οποία υπακούει στον μοχλό του χειριστηρίου μας. Με τον τρόπο αυτό ο παίκτης χειρίζεται την κάθε κίνηση του σώματός του. Από τον τρόπο που θα επιταχύνει ή θα επιβραδύνει, τον τρόπο που θα στρίψει δεξιά ή αριστερά κ.τ.λ., όλα επιστρέφουν στην χρήση αυτού του «μοχλού». Ο Mario λοιπόν τρέχει μιμούμενος την κινησιολογία της Arale, χρησιμοποιώντας σωστά το βάρος του σώματός του.

Super Mario 64
Peach Castle- Super Mario 64

Miyamoto junior & Super Mario 64

Δεν υπάρχει καλύτερος τρόπος να εξεταστεί ένα παιχνίδι, από το να παιχτεί από παιδιά. Τα παιδιά είναι αμερόληπτοι κριτές διότι αξιολογούν ένα παιχνίδι σύμφωνα με το πόσο διασκεδαστικό είναι. Γιατί αυτός δεν είναι ο απώτερος σκοπός των παιχνιδιών; Έτσι λοιπόν ανάμεσα στα παιδιά που δοκίμασαν το Super Mario 64 ήταν και το παιδί του Miyamoto. H πίστα που επιλέχθηκε για να δοκιμάσουν και να παίξουν, τα παιδιά, ήταν του King Bob-omb, για μισή ημέρα, όσο οι «μεγάλοι» παρακολουθούσαν.

… but seeing him try dozens of times, over and over, to get up this unclimbable hill, as a parent I couldn’t help but think, Geez, does this kid have any brains?”

Shigeru Miyamoto
King Bob-omb - Super Mario 64
King Bob-omb – Super Mario 64

H αρχή όλων

Στην αρχή της δημιουργίας του Super Mario 64, οι developers δούλευαν το παιχνίδι σε έναν τεράστιο και πολύ δυνατό υπολογιστή, ο οποίος έκανε simulate την δύναμη που υπέθεταν πως θα είχε το Nintendo 64. Όταν η δημιουργία και η εξέλιξη του παιχνιδιού προχώρησε αρκετά σε σημείο όπου τα controls ήταν ικανοποιητικά, τότε θεώρησαν πως αυτά πρέπει να είναι και τα θεμέλια του παιχνιδιού. Ποιο ήταν το πρόβλημα; Πως όλα είχαν δοκιμαστεί και «έτρεχαν» σε έναν υπολογιστή με τεράστια, για την εποχή δύναμη. Όπως καταλαβαίνετε, κόστιζε δεκάδες χιλιάδες δολάρια. Κανένας δεν πίστευε πως θα μπορούσε ο τίτλος να τρέξει σε ένα μηχάνημα το οποίο θα κόστιζε λιγότερο από 250 δολάρια.

Ν64 & Super Mario 64
Nintendo 64 και Super Mario 64

Παρ’ όλα αυτά όμως μόλις το N64 -το πρωτότυπο μοντέλο του- παραδόθηκε, τότε συνειδητοποίησαν πως όλα λειτουργούσαν τέλεια. Η Nintendo έκανε για μία ακόμα φορά το θαύμα της. Κατάφερε να δημιουργήσει ένα υπέροχο, και τεράστιο, για τα δεδομένα της εποχής, παιχνίδι με τρομερή επιτυχία το οποίο στιγμάτισε την πορεία του gaming για πάντα. Μόλις λοιπόν έφτιαξαν τον πυρήνα του παιχνιδιού τους, ο οποίος έτρεχε εξαιρετικά άρχισαν να προσθέτουν ολοένα και περισσότερα για να παραλάβουμε εμείς αυτό το εκπληκτικό αποτέλεσμα.

Stage - Super Mario 64
Concept art

The Legend of Super Mario 64

Όπως αναφέρει ο Miyamoto, τα Mario και Zelda συνυπάρχουν και πορεύονται δίπλα-δίπλα. Τα βασικά τους στοιχεία- όσον αφορά το gameplay- είναι τα ίδια, με την μόνη διαφορά ότι το ένα δίνει έμφαση στην δράση ενώ το άλλο στην επίλυση γρίφων. Πάντα όμως δημιουργούνται μαζί και αλληλοεπιδρούν μεταξύ τους. Μάλιστα το κάστρο του Mario 64 αρχικά προοριζόταν για το The Legend of Zelda.

Το ότι χρησιμοποιήθηκε τότε σαν concept έκανε τον Miyamoto να δραστηριοποιηθεί ακόμα περισσότερο και να δώσει όλο του το είναι στο The Legend of Zelda: Ocarina of Time. Και ευτυχώς …διότι γεννήθηκε (αν όχι το καλύτερο), ένα από τα καλύτερα παιχνίδια όλων των εποχών.

Ocarina of Time
The Legend of Zelda: Ocarina of Time

Η Nintendo καταφέρνει να μας εκπλήσσει κάθε μέρα, και η αγάπη και η προσήλωση που δίνει στα παιχνίδια της είναι άκρως συγκινητική. Για αυτό και αποτελεί μία εταιρία που στόχος της είναι η διασκέδαση και η χαρά των παικτών περισσότερο από κάθε τι άλλο.

Μείνετε συντονισμένοι στους Nintenders για περισσότερα νέα γύρω από την αγαπημένη μας πλατφόρμα και τα παιχνίδια της!
Επισκεφτείτε την ομάδα μας στο Facebook ”Nintendo Switch GR”. Ελάτε να συζητήσετε στη μεγαλύτερη κοινότητα μαζί με περισσότερους από 4400 Έλληνες για την αγαπημένη μας κονσόλα.

Credits: Πηγή 1, Πηγή 2,