O Miyamoto θέλει να επεκτείνει τον 3D κόσμο του Super Mario

To English investor Q&A summary είναι διαθέσιμο με τα τελευταία νέα της Nintendo, αποκαλύπτοντας μερικά παραπάνω νέα. Πιο συγκεκριμένα ο Shigeru Miyamoto συζήτησε τη φιλοσοφία του στο design στα παιχνίδια Super Mario. Στο New Super Mario Bros Wii και στο Super Mario Run επικρατεί η απλοϊκότητα των παλιών παιχνιδιών με πίστες/κόσμους. Στο Super Mario Galaxy και σε άλλα 3D παιχνίδια μπορείς να πειραματιστείς και να “σπάσεις” τα όρια. Ωστόσο, ο Miyamoto ανέφερε οτι η Nintendo θέλει να συνεχίσει να προσπαθεί να κάνει νέα πράγματα στα 3D Mario.

Απόσπασμα

As for the difference between 2D Mario and 3D Mario, let me explain by describing the background for the development of the Wii game New Super Mario Bros. Wii, which was released in 2009. At the time, it felt like each time we created a new installment in the Super Mario series — which by then had expanded into 3D — it became more complicated. After the release of Super Mario Galaxy in 2007, the goal was to develop a more accessible 3D Super Mario game, and the result was New Super Mario Bros. Wii, a basic side-scrolling Super Mario game that even new players could easily play.

That later led to the release of the even simpler Super Mario Run game (a mobile application released in 2016.) When we develop software, we strive to incorporate new elements, but at the same time we want to make it easy for even first-time players to have fun. Recently, people of all generations have been enjoying the 3D Mario game Super Mario Odyssey (released in 2017,) so for 3D Mario going forward, we want to try expanding further in new ways.

Μείνετε συντονισμένοι στους Nintenders για περισσότερα νέα γύρω από την αγαπημένη μας πλατφόρμα και τα παιχνίδια της! Επισκεφτείτε την ομάδα μας στο Facebook ”Nintendo Switch GR”. Ελάτε να συζητήσετε μαζί με ακόμη 5100+ Έλληνες για την αγαπημένη μας κονσόλα.

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *