Monday, November 25, 2024
Άρθρα

Ξέρατε ότι…το Majora’s Mask βασίζεται στα 5 στάδια του πένθους;

Το Majora’s Mask είναι αδιαμφισβήτητα το πιο περίεργο και σκοτεινό παιχνίδι της σειράς “The Legend of Zelda”. Αυτό εκφράζεται μέσω της ανατριχιαστικής μουσικής του, της περίεργης ιστορίας του και του ιδιαίτερου και συνάμα δύσκολου gameplay του. Πολλοί Zelda fans περίμεναν πως δεν θα μπορέσει να ακολουθήσει τον βασιλιά Ocarina of Time. Ωστόσο στάθηκε επάξια στο ύψος του, και μας εξέπληξε θετικά. Πάμε να δούμε όμως τι μπορεί να κρύβεται από πίσω…

Majora's Mask

Time is everything

Αρχικά αξίζει να αναφέρουμε πως στο παιχνίδι μεγάλη σημασία έχει ο χρόνος, η επανάληψη ενός κύκλου, η λούπα όπως την ονομάζουμε. Στο Majora’s Mask, η ημέρα επαναλαμβάνεται 3 φορές. Όχι αυτό δεν είναι τυχαίο. Όλοι γνωρίζουμε από τις λαϊκές μας παραδόσεις πως το τρία είναι ένας από τους “μαγικούς αριθμούς”. Στην δικιά μας χώρα τουλάχιστον διαδραματίζει σημαντικό ρόλο τόσο στα παραμύθια, όσο και στην θρησκεία μας. Εδώ να επισημάνουμε πως ο λόγος που χρησιμοποιήθηκε ο αριθμός 3 για την επανάληψη της ημέρας σχετίζεται με κάτι εντελώς απρόσμενο που ουδεμία σχέση έχει με τα παραπάνω.

Majora's Mask clock tower

“Run Lola Run”

Η έμπνευση ήταν μία γερμανική ταινία του 98′ με τίτλο “Run Lola Run”. Ναι καλά ακούσατε. Στην ταινία η πρωταγωνίστρια Lola, ξαναζεί την ίδια ημέρα με σκοπό να αλλάξει τα δρώμενα ώστε να μην πεθάνει ο σύντροφός της. Πολλοί λένε πως όταν ο Miyamoto είδε την ταινία, τότε εμπνεύστηκε και την έννοια της τριήμερης επανάληψης στο παιχνίδι, μιας και βρισκόταν ήδη υπό εξέλιξη.

Majora’s Mask Theory

Το Majora’s Mask πρόκειται για μία θλιβερή ιστορία. Ο Link ξεκινάει την περιπέτειά του ψάχνοντας την αγαπημένη του φίλη Navi και καταλήγει στο Lost Woods – μία αρκετά ποιητική τοποθεσία. Εκεί θα συναντήσει το Skull Kid, έναν ιδιαίτερο χαρακτήρα, μία ταλαιπωρημένη ψυχή, ένα παιδί που οι δικοί του άνθρωποι τον έχουν διώξει.

Από εκεί σηματοδοτείται και το ταξίδι του Link στην πόλη Termina, όπου θα χρειαστεί να αντιμετωπίσει αργά και σταθερά και τα δικά του συναισθήματα.

Clock Town – Άρνηση

Majora's Mask moon

Ο Link καταφτάνει στο Clock Tower, σε μία πόλη όπου ενώ οι άνθρωποι ζώντας φυσιολογικά την ζωή τους ετοιμάζονται για το Carnival of Time. Απροειδοποίητα εμφανίζεται ένα τεράστιο φεγγάρι, το οποίο τους απειλεί ότι θα πέσει πάνω τους και θα τους καταστρέψει.

Μερικοί διάλογοι με τους npc’s θα σας πείσουν για την έντονη άρνηση που βιώνουν και την μη αποδοχή της πραγματικότητας.

“You cowards! Do you actually believe the moon will fall? The confused townsfolk simply caused a panic by believing this ridiculous, groundless theoryMutoh the Carpenter

Σύμφωνα με τους ψυχολόγους, η άρνηση είναι το πρώτο στάδιο του πένθους. Πρόκειται για έναν αμυντικό μηχανισμό που επιτρέπει την μείωση του έντονου αρχικού πόνου. Αυτό συμβαίνει γιατί όταν ο άνθρωπος παύει να πιστεύει ότι του έχει συμβεί κάτι δραματικό και μοιραίο και συνεχίζει να ζει κανονικά την ζωή του δίχως καμία συναισθηματική αντίδραση και αλλαγή.

Woodfall – θυμός

Όταν ο Link, καταφτάνει στο Deku Palace, ανακαλύπτει ότι η πριγκίπισσα έχει εξαφανιστεί. Ο Deku King, τυφλωμένος από θυμό, τιμωρεί μία νεαρή μαϊμού διότι πιστεύει πως την τάισε στα τέρατα του Woodfall Temple.

Majora's Mask

We’re about to punish the foolish monkey who kidnapped the Deku princess! He has insulted the Royal Family. I’ll show him what happens when you do that! That foolish monkey is up in that cage. Take a good look at his face! Deku King

Ωστόσο η μαϊμού είναι αθώα, και ο Link θα κληθεί να ανακαλύψει τι έχει συμβεί ώστε να λύσει το μυστήριο.

Στην ψυχολογία λοιπόν , την άρνηση διαδέχεται ο θυμός. Πλέον το άτομο έχει αποδεχτεί την αλήθεια, και εξοργίζεται με αυτό που του έχει συμβεί. Προσπαθεί να ρίξει κάπου αλλού τις ευθύνες, και να κατηγορήσει κάποιον για τον πόνο που νιώθει. Τότε ο άνθρωπος μπορεί να γίνει πολύ εχθρικός και επιθετικός και στρέφεται σε αυτούς που είναι κοντά του.

Snowhead – Διαπραγμάτευση

Στον επόμενο σταθμό, ο Link σκαρφαλώνει ψηλά στα βουνά για να συναντήσει τους πολυλατρεμένους μας Gorons. Οι Gorons θρηνούν τον θάνατο του αρχηγού τους, Darmani. Ο Link θα συναντήσει το φάντασμα του Darmani, και θα ανακαλύψει πάνω από τον τάφο του την τελευταία του επιθυμία.

Majora's Mask darmani

As I am, I can only watch as Goron Village is slowly buried in ice…I may have died, but I cannot rest. So, you can use magic? The soaring one also told me that you are able to use it… I beg you! Bring me back to life with your magic! — Darmani’s Ghost

O Darmani, εύχεται και προσπαθεί να επιστρέψει στην ζωή μέσω της μαγείας. Δεν μπορεί να δεχτεί την αποτυχία και πιστεύει πως απογοήτευσε τον λαό του. Θέλει λοιπόν να ξαναζωντανέψει για να αλλάξει τα δεδομένα, και να καταφέρει να κάνει όσα δεν κατάφερε όταν ήταν εν ζωή.

Το γεγονός αυτό αποτελεί κλασικό παράδειγμα διαπραγμάτευσης. O άνθρωπος που πενθεί αναρωτιέται αν θα μπορούσε να κάνει κάτι ώστε να αποτρέψει οσα έχουν γίνει. Το ενοχικά συναισθήματα κυριαρχούν και ο φόβος επικρατεί.

Great Bay – Κατάθλιψη

Majora's Mask lulu

Σε αυτό το σημείο του ταξιδιού, ο Link θα συναντήσει τον Mikau ,ο οποίος βρίσκεται στο τέλος της ζωής του. Μέσα από πολλά θλιβερά γεγονότα, ο Link θα γνωρίσει και την κοπέλα του άτυχου κιθαρίστα, η οποία ζει απομονωμένη και αποκομμένη από όλους. Μέσα από την Lulu, λοιπόν μας γίνεται γνωστό το τέταρτο στάδιο του πένθους, η κατάθλιψη.

Η κατάθλιψη λοιπόν αυτόματα σημαίνει πως το άτομο ήρθε σε επαφή με τα πραγματικά του συναισθήματα και αντιλαμβάνεται πλήρως τι θα πει απώλεια, στεναχώρια και αβεβαιότητα. Η κατάθλιψη συνήθως συνοδεύεται από μοναξιά και από απομόνωση. Αυτό είναι απόρροια της κακής ψυχολογικής διάθεσης και οδηγεί σε έναν φαύλο κύκλο.

Ikana Valley – Αποδοχή

Η πόλη των νεκρών όπως λέγεται είναι και ο τελευταίος σταθμός από τον οποίο θα χρειαστεί να περάσει και ο Link. Για να καταφέρει να φτάσει και ο ίδιος στην αποδοχή, θα σκαρφαλώσει σε έναν ψηλό πύργο που αγγίζει τους ουρανούς. Για να φτάσει στην κορυφή θα πρέπει να δημιουργήσει 4 κλώνους του εαυτού του. Ο Κάθε ένας συμβολίζει και τα 4 προηγούμενα στάδια, και καθώς αφήνει πίσω τους εαυτούς του, αντιλαμβανόμαστε πως ξεπερνάει την άρνηση, τον θυμό, την διαπραγμάτευση και την κατάθλιψη.

Ο Link θα περάσει στην αποδοχή και αυτό είναι ένα τεράστιο βήμα προς την ωριμότητα, την οποία το παιχνίδι μας την αποδίδει με τον ενήλικα Link.

Majora's Mask

Η επίσημη δήλωση διαφέρει

H συγκεκριμένη θεωρία έχει υποστηριχθεί από πολλούς fan του παιχνιδιού. Τι απάντηση όμως έδωσε ο Aonuma όταν ερωτήθηκε σχετικά με αυτό;

Ο ίδιος λοιπόν δήλωσε πως σίγουρα κάθε ένα από τα στάδια / επεισόδια του Majora’s Mask σχετίζεται με ένα συναίσθημα. Κάποιο φαίνεται να συνδέεται με τον θυμό ενώ άλλο με την λύπη. Αυτό ήταν σαφέστατα σκόπιμο. Ωστόσο αναφέρει πως σε όλα τα επεισόδια δεν υπάρχει μόνο ένα συναίσθημα που κυριαρχεί και βασιλεύει. Ισχυρίζεται πως προσπάθησαν να δώσουν και άλλες συναισθηματικές “νότες”, τις οποίες κάθε παίκτης βιώνει διαφορετικά.

Εσείς τι πιστεύετε;

Μείνετε συντονισμένοι στους Nintenders για περισσότερα νέα γύρω από την αγαπημένη μας πλατφόρμα και τα παιχνίδια της!
Επισκεφτείτε την ομάδα μας στο Facebook ”Nintendo Switch GR”. Ελάτε να συζητήσετε μαζί με ακόμη 4200 Έλληνες για την αγαπημένη μας κονσόλα.

Credits: Πηγή 1, Πηγή 2, Πηγή 3, Πηγή 4, Πηγή 5