Age of Calamity – Nintendo Switch Review
Το Hyrule Warriors : Age of Calamity, αποτελεί το νεότερο τίτλο της σειράς Warriors. Στην Ιαπωνική, η σειρά ονομάζεται Musou (無双). Το πρώτο Kanji δηλώνει αντίθεση, κάτι σαν το Ελληνικό α στερητικό. Το δεύτερο Kanji έχει τη σημασία του δίδυμου, ισότιμου, ίσου. Τουτέστιν, τα παιχνίδια Musou, μας βάζουν στο πιλοτήριο ενός ή περισσότερων ηρώων με απεριόριστη δύναμη, που υπερτερούν των αντιπάλων τους, και μπορούν να αφανίσουν μερικές χιλιάδες από αυτούς για πρωινό.
Συνέχεια, ή προηγούμενο;
Αν και ο δεύτερος τίτλος υπό το μανδύα του κόσμου της Hyrule, το Age of Calamity, δεν αποτελεί συνέχεια του πρώτου. Αντίθετα, πρόκειται για prequel του αριστουργήματος Legend of Zelda : Breath of the Wild. Ο τίτλος μάγεψε τους πάντες με τον τεράστιο και γεμάτο κόσμο του, τα έξυπνα puzzles και το εκπληκτικό gameplay, μεταξύ άλλων. Το Age of Calamity στηρίζεται στον κόσμο και το lore του Breath of the Wild, αλλά κάνει στροφή 180 μοιρών σε πολλούς άλλους τομείς.
Αρχικά, σεναριακά, το Age of Calamity συνδέεται άμεσα με το sequel. Βλέπουμε ένα μικροσκοπικό και φιλικό guardian, εν μέσω καταστροφής του Hyrule Castle, να γλιτώνει και να ταξιδεύει στο χρόνο, πίσω στο χρόνο. Έτσι, εν μέσω μιας μεγάλης μάχης έρχεται σε επαφή με τους Link, Impa & Zelda, σε μια προσπάθεια να αλλάξει τον ρου του επικείμενου πολέμου και νίκης του Calamity Ganon, που διηγείται το Breath of the Wild.
Παρελθόν = Μέλλον
Χωρίς να μπαίνουμε σε πολύ λεπτομέρεια, το όλο twist της αλλαγής του παρελθόντος και τον τεκταινόμενων φαίνεται λίγο βεβιασμένο. Οι σεναριογράφοι, έδωσαν σαφή προτεραιότητα στην ικανοποίηση των fans, παρά στη σωστή και δομημένη πλοκή. Επίσης, το παιχνίδι κάνει πολύ μικρά και δειλά βήματα στο να κάνει expand το lore και την ιστορία. Αυτό ισχύει και σε άλλες πτυχές, όπως ο κόσμος, τα τοπία, οι εχθροί κτλ.
Παραδείγματος χάριν, στο Age of Calamity, θα αντιμετωπίσετε κατά 95% τους ίδιους εχθρούς που πολεμήσατε και στο πρώτο παιχνίδι. Τα διάφορα όπλα, recipes και άλλα αντικείμενα που θα βρείτε είναι ίδια. Οι χαρακτήρες που θα ελέγξετε, είναι όλοι γνωστοί και τους συναντήσαμε στο sequel, σε κάποια μορφή.
Ατελής, παστέλ ομορφιά
Ευτυχώς οι τοποθεσίες που θα περιηγηθείτε και θα πολεμήσετε, δείχνουν την ομορφιά της Hyrule πριν την προφητεία του Calamity Ganon. Αν και θα βρεθείτε σε πολλά γνώριμα μέρη, αυτά σφύζουν από λεπτομέρεια, σκαλίζοντας την περιέργεια που οι περισσότεροι από εμάς έδειξαν παίζοντας το πρώτο παιχνίδι. “Πώς να ήταν άραγε αυτό το χωριό πριν γίνει ερείπια”; “Πως θα ήταν το εσωτερικό του Hyrule Castle, με τον βασιλιά και τη Zelda στα καθήκοντά τους”; Ευτυχώς οι designers της Koei Tecmo φαίνεται να διερωτήθηκαν και αυτοί, και μας έδωσαν ικανοποιητικές απαντήσεις.
Προφανώς εκτός από την περιπλάνησή μας στον τεράστιο κόσμο της Hyrule, θα πολεμήσουμε. Πολύ. Εξ ορισμού τα Musou παιχνίδια δίνουν έμφαση στο gameplay κομμάτι τους. Ένα πολύ σημαντικό κομμάτι της εμπειρίας είναι ο ελεγχόμενος ήρωας, να εξαϋλώνει εκατοντάδες αντιπάλους με ευκολία. Πολλοί καταλήγουν να κατηγορούν το genre για μεγάλη επανάληψη, και “ρηχό” gameplay. Εν μέρει αυτό ισχύει και εδώ.
Like no other
Εν γένει, σε ένα Warriors παιχνίδι, αναλαμβάνουμε τον έλεγχο μιας ομάδας από ήρωες, με σκοπό να μειώσουμε τον αριθμό των αντιπάλων στο ελάχιστο. Σύμμαχός μας είναι τα διάφορα keeps, που κρατά μια εκ των δύο πλευρών και “παράγει” μονάδες. Σε συνδυασμό με την υπεροχή των ηρώων μας εναντίον των εχθρών (εκτός από bosses & elite αντιπάλων), η κάθε αποστολή μοιάζει με μια μικρή διελκυστίνδα. Πολλές φορές έχουμε άλλα objectives, όπως να προστατεύσουμε κάποιο ευάλωτο unit, να συνοδεύσουμε κάποιον, ή απλά να αντέξουμε για κάποιο χρονικό διάστημα.
Η ειδοποιός διαφορά όμως του Age of Calamity, είναι μερικά έξυπνα tweaks, ο γνώριμος κόσμος και το lore, και η τεράστια ποικιλία ηρώων, όπλων, skills, combos κτλ. Χρησιμοποιώντας τα Sheikah Runes (Magnesis, Stasis, κτλ), χρησιμοποιώντας elemental rods ή απλά χτυπώντας το weak point elite αντιπάλων, μπορούμε να τους εξολοθρεύσουμε σχεδόν με ένα χτύπημα. Τα combos και γενικότερα ο τρόπος χειρισμού κάθε χαρακτήρα είναι αρκετά διαφορετικός, με αποτέλεσμα, το gameplay να αποκτά ιδιαίτερο βάθος, ειδικά για Musou παιχνίδι.
Content on content
Εκτός μαχών, τα πράγματα αποκτούν ακόμα περισσότερο ενδιαφέρον. Ο χάρτης της Hyrule, κυριολεκτικά γεμίζει από διάφορα points of interest. Μαγαζιά, side missions, αναβάθμιση χαρακτήρων, παρασκευή φαγητού, και πολλά άλλα. Και μόνο στο Forge, όπου μπορούμε να διαλύσουμε όπλα, ώστε να δυναμώσουμε άλλα, χαλάσαμε πολλές ώρες. Γενικά, το Age of Calamity, προσφέρει σίγουρα δεκάδες ώρες αν ακολουθήσετε κυρίως την ιστορία. Αυτό ξεπερνά εύκολα τις 100 ώρες αν πάτε για 100% completion. Αν έχετε υπερβολικά πολύ χρόνο, ή λίγα χρήματα, βρήκατε το τέλειο παιχνίδι να σας κρατήσει πολύ καιρό.
Στον τεχνικό τομέα, το παιχνίδι δυστυχώς με απογοήτευσε. Αν και υιοθετήθηκαν τα όμορφα παστέλ χρώματα, και το cel-shaded look, έγιναν θυσίες. Η ανάλυση στις περισσότερες περιπτώσεις είναι αρκετά χαμηλή, ειδικά σε handheld mode. Επίσης, το framerate χορεύει τανγκo με τα 20-25fps, ειδικά σε ορισμένες αποστολές με πολλά εφέ όπως ομίχλη, κεραυνοί κτλ. Δεν σχολιάζω καν την περίπτωση του co-op (μόνο τοπικά – για την Nintendo μιλάμε), όπου τα 10fps γίνονται σύνηθες φαινόμενο!
Aim for the stars…
Από τη μια πλευρά, η μετάβαση σε τόσους χαρακτήρες και μοντέλα ανά πάσα στιγμή στην οθόνη, δικαιολογεί τoν φτωχότερο οπτικό τομέα. Από την άλλη, πρόκειται για ένα side project ενός από τα – πλέον – μεγαλύτερα franchise της Nintendo. Κατά τη γνώμη του γράφοντα, η προσπάθεια δεν είναι αρκετή. Σε καμία περίπτωση δεν με έκανε να μην ευχαριστιέμαι τον τίτλο γενικά, αλλά με ενόχλησε αρκετές φορές.
Ίσως η μεγαλύτερη έκπληξη στον τεχνικό τομέα, είναι η μουσική υπόκρουση. Ενώ το Breath of the Wild, στηρίχθηκε σε απαλές μελωδίες και θορύβους της φύσης για να αποδώσει μια ατμόσφαιρα εξερεύνησης, γαλήνης μετά την καταιγίδα και έμφασης στη φύση, το Age of Calamity δίνει ρέστα. Εκπληκτικές ορχηστρικές μελωδίες, με επικό ρυθμό θα σας κάνουν να νομίζετε ότι παρακολουθείτε μεταφορά έργου του Tolkien.
Άλλο ένα αριστούργημα;
Συνοψίζοντας, η Koei Tecmo, όταν ανέλαβε το Age of Calamity, είχε ένα πολύ δύσκολο έργο να φέρει εις πέρας. Αν και φαινομενικά ταιριάζει γάντι, ο πόλεμος και η καταστροφή της Hyrule να αναδειχθεί μέσα από ένα παιχνίδι που εστιάζει σε στρατιές και σύγκρουση εκατοντάδων, δεν αρκούσε μόνο αυτό. Το Age of Calamity έπρεπε να αποδώσει και να επεκτείνει την εκπληκτική ιστορία και setting του Breath of the Wild. Στο πρώτο, παίρνει εύσημα.
Αν και υπερβολικά πιστά στο πρωτότυπο, τα τοπία είναι πανέμορφα και όπως θα τα περίμενε η φαντασία μας. Ο παίκτης πραγματικά νιώθει ότι η Hyrule βυθίζεται στο χάος, ότι πόλεις και χωριά καταστρέφονται. Άνθρωποι – και όχι μόνο πολεμούν και πεθαίνουν. Όταν χειρίζεστε την Urbossa, αυτή, οι κινήσεις της και ο χαρακτήρας της δένουν απόλυτα με το προϋπάρχον υλικό.
Fan service at its best
Θα αισθανθείτε σαν τον ανώνυμο ήρωα που μεταμορφώνεται στην ελπίδα του κόσμου. Την στωική πριγκίπισσα, που ψάχνει τρόπο να ξυπνήσει τις δυνάμεις της. Την αγνή Mipha, που θέλει να βοηθήσει και να προστατεύσει τους πάντες. Ίσως πρόκειται για τον καλύτερο τίτλο της σειράς Musou που έχει κυκλοφορήσει στη Δύση, μέχρι την κυκλοφορία του Phantom Strikers το 2021.
Στον αντίποδα, είτε από το αόρατο χέρι της μαμάς Nintendo, είτε από απροθυμία της KT, το παιχνίδι δεν παίρνει ρίσκα. Η ανάπτυξη των ηρώων είναι αναιμική (ίσως με μια εξαίρεση). Το βάθος της ιστορίας και το lore είναι ακριβώς στα χνάρια του Breath of the Wild. Δεν γνωρίζουμε σχεδόν κανένα νέο χαρακτήρα, από μια εποχή που σίγουρα θα είχε “γεννήσει” πολλούς και σπουδαίους. Και εν γένει ο τίτλος αποκτά την “ρετσινιά” του fan service, με όλα τα καλά και κακά που αυτό συνεπάγεται.
- Tested on: Nintendo Switch
- Developer/ Publisher : Koei Tecmo / Nintendo
- PEGI Rating: 12
- Download Demo: https://www.nintendo.com/
- Available for: Nintendo Switch
- Release date : 20/11/2020
- Players: 1 – 2
+ Tέλεια συνέχεια της ατμόσφαιρας και του lore
+ Άπειρες ώρες content & gameplay
+ Διαφορετικοί χαρακτήρες / όπλα και skills
+ Απίστευτη μουσική
+ Άλλη μια βουτιά στον μαγευτικό κόσμο της Hyrule
– Τεχνικός οπτικός τομέας
– Χαμηλό framerate
– Επαναλαμβανόμενο gameplay
– Άτολμη, συντηρητική προσπάθεια
Ευχαριστούμε την CD Media για την παραχώρηση του τίτλου.