H Ιστορία της Nintendo 1980-1990 part 2 Famicom/NES
Στο προηγούμενο άρθρο μας, H Ιστορία της Nintendo 1980-1990 part 1, αφήσαμε την ιστορία της Nintendo κάπου στο 1983 και λίγο πριν την κυκλοφορία του Family Computer System ή απλά Famicom αλλά και του NES.
Πάμε λοιπόν να δούμε τα γεγονότα που γράφτηκαν για πάντα με χρυσά γράμματα στην Ιστορία της Nintendo.
Πριν συνεχίσεις το διάβασμα για την ιστορία της Nintendo 1980-1990 part 2
Αν θέλεις να πάρεις την ιστορία της Nintendo από την αρχή διάβασε τα παρακάτω άρθρα με αυτήν την σειρά:
- Hanafuda: Τι είναι αυτές οι Κάρτες;
- Fusajiro Yamauchi: Ας τον γνωρίσουμε
- Sekiryo Kaneda: Ας τον γνωρίσουμε
- Hiroshi Yamauchi: Μέρος πρώτο
- Hiroshi Yamauchi: Μέρος δεύτερο
- H Ιστορία της Nintendo 1980-1990 part 1
- Μετά φτάνουμε στο παρών άρθρο ”H Ιστορία της Nintendo 1980-1990 part 2”
Επίσης, μέσα σε αυτά τα άρθρα θα βρεις αναφορές σε σπουδαία πρόσωπα της Nintendo όπως:
- Σπουδαίες Προσωπικότητες της Nintendo – Gunpei Yokoi
- Σπουδαίες Προσωπικότητες της Nintendo – Koji Kondo
1983 Το Family Computer System κάνει την εμφάνιση του
Τα αρχικά σχέδια ήταν να κατασκευαστεί ένα πολύπλοκο και δυνατό σύστημα 16-bit με πληκτρολόγιο και Floppy Disk Drive. Απορρίπτοντας τις πιο περίπλοκες προτάσεις, ο πρόεδρος της Nintendo, Hiroshi Yamauchi, ζήτησε μια απλή, φθηνή κονσόλα που θα έτρεχε παιχνίδια αποθηκευμένα σε κασέτες.
O Masayuki Uemura, (υπάλληλος της Sharp που μπήκε στο δυναμικό της Nintendo το 1971 και ήταν επικεφαλής του R&D2* της Nintendo), σχεδίασε το σύστημα βασίζοντας το Hardware στα δημοφιλή Arcade συστήματα Galaxian (1979), Radar Scope (1980), Donkey Kong (1981). Σκοπός του να μεταφέρει τις δυνατότητες που είχαν τα Arcades σε ένα οικιακό σύστημα.
* Nintendo Research & Development 2 R&D2. Η Nintendo είχε δημιουργήσει τρία τμήματα Έρευνας και Ανάπτυξης. Στο πρώτο επικεφαλής ήταν ο Gunpei Yokoi, στο δεύτερο ο Masayuki Uemura, ενώ στο τρίτο ο Genyo Takeda. Επικεφαλής όλων των τμημάτων ήταν ο πρόεδρος της εταιρείας Hiroshi Yamauchi.
Τον Οκτώβριο του 1982 κατασκευάστηκε ένα δοκιμαστικό μοντέλο 8-bit για να ελεγχθεί η λειτουργικότητα του Hardware. Μετά την κατασκευή του ξεκίνησαν και οι εργασίες για τα εργαλεία προγραμματισμού. Ο λόγος ήταν ότι η CPU 65xx δεν κατασκευαζόταν και δεν πουλιόταν στην Ιαπωνία με αποτέλεσμα να μην υπάρχουν εργαλεία προγραμματισμού. Έτσι έπρεπε να κατασκευαστεί το Software από την αρχή. Τα πρώτα παιχνίδια της κονσόλας κατασκευάστηκαν σε έναν NEC PC-8001.
Η πρώτη πρόταση για την ονομασία της κονσόλας ήταν Gamecom αλλά η σύζυγος του Masayuki Uemura πρότεινε το Family Computer το οποίο και υιοθετήθηκε.
Ο Gunpei Yokoi με τη σειρά του πρότεινε έναν μοχλό εξαγωγής στην υποδοχή της κασέτας. Κάτι που δεν είναι απαραίτητο, αλλά πίστευε ότι τα παιδιά θα διασκέδαζαν πατώντας τον. Ο Uemura υιοθέτησε την ιδέα του.
Τέλος, δανείστηκαν τον σχεδιασμό στα χειριστήρια από τα Game & Watch.
15 Ιουλίου 1983
Έτσι στις 15 Ιουλίου 1983 το Famicom κάνει την εμφάνιση του στην αγορά της Ιαπωνίας και πωλείται για ¥14,800 (Περίπου 490€ σήμερα). Μαζί με την κονσόλα κυκλοφορούν και τρία port από τα πιο πετυχημένα Arcade παιχνίδια της Nintendo, Donkey Kong, Donkey Kong Jr., και Popeye.
Game: Donkey Kong
Genre: Platformer
System: Famicom
Developer: Nintendo
Publisher: Nintendo
Release Date: 1983
Game: Popeye
Genre: Platformer
System: Famicom
Developer: Nintendo
Publisher: Nintendo
Release Date: 1983
Game: Donkey Kong Jr.
Genre: Platformer
System: Famicom
Developer: Nintendo
Publisher: Nintendo
Release Date: 1983
Δυστυχώς, λόγο μιας κακής παρτίδας Chipset τα πρώτα μοντέλα κρασάρουν οδηγώντας τη Nintendo σε μια μαζική ανάκληση για αλλαγή μητρικής. Παρόλα αυτά μέχρι το τέλος του 1984 θα γίνει η καλύτερη κονσόλα σε πωλήσεις στην Ιαπωνία.
1985: Το Famicom αλλάζει όψη θα γίνει NES και θα πάει στον υπόλοιπο κόσμο
Η Nintendo είχε κλείσει συμφωνία με την Atari. Σκοπός της συμφωνίας να κυκλοφορήσει το Famicom στην Αμερική με το όνομα της Atari. Παρόλα αυτά η Atari έμαθε ότι ο ανταγωνιστής της, Coleco παρουσίαζε το Coleco Adam με ένα port του Donkey Kong. Αυτή η παραβίαση της συμφωνίας για αποκλειστική χρήση των αδειών της Nintendo από την Atari καθυστέρησε την αρχική συμφωνία η οποία τελικά ναυάγησε. Μια άλλη θεωρία αναφέρει ότι η Atari καθυστερούσε την κυκλοφορία του NES ενώ ταυτόχρονα προχωρούσε μυστικά στην ανάπτυξη του Atari 7800 ώστε να βγάλει στην αγορά μόνο τη δική της συσκευή.
Το Πρωτότυπο σχέδιο του NES στο Chicago
Σε δύσκολη θέση πλέον λόγο των καθυστερήσεων τον Ιούνιο του 1983 η Nintendo φέρνει στο Consumer Electronics Show ένα πρωτότυπο μοντέλο που εσωτερικά είναι ίδιο με το Famicom αλλά εξωτερικά δε μοιάζουν καθόλου. Με αυτό το μοντέλο φαινόταν ότι η Nintendo προσπαθούσε να φτιάξει μια κονσόλα υιοθετώντας χαρακτηριστικά από τους υπολογιστές. Τη δεκαετία του 80 οι υπολογιστές ήταν μια αναπτυσσόμενη αγορά σε αντίθεση με τα Video Games που είχαν πέσει στη γνωστή κρίση της βιομηχανίας των Video Game του 1983.
Το όνομα αυτού Advance Video Entertainment System. Το σύστημα διαθέτει ΥΠΕΡΥΘΡΑ ΑΣΥΡΜΑΤΑ:
- Χειριστήρια,
- Light gun (το οποίο θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί ως ραβδί ή όπως το χειριστήριο του Wii)
- Data recovery και
- Keybord
Παντού καινοτομίες!
Επέλεξαν την υπέρυθρη επικοινωνία προσπαθώντας να δώσουν μια λύση στον χαμό των καλωδίων που μάστιζε εκείνη την εποχή τα σπίτια. Τα μόνα καλώδια ήταν του ρεύματος και της σύνδεσης με την τηλεόραση. Η συσκευή έχει πολλές αναβαθμίσεις με σκοπό να θυμίζει περισσότερο έναν υπολογιστή παρά μια κονσόλα.
Παρομοιάζουν τα γραφικά των υπολοίπων κονσολών ως ζωγραφιές των σπηλαίων ενώ το AVS υπόσχετε γραφικά που μοιάζουν με 3D, χρώματα, σκιές και βάθος στα παιχνίδια του.
Μια ακόμη καινοτομία που παρουσιάστηκε ήταν πως θα μπορούσες να κατασκευάσεις τις δικές σου πίστες στο Excitebike να τις σώσεις στο Data Recovery και να παίξεις αργότερα. Βλέπετε η Nintendo είχε κυκλοφορήσει πρόσφατα το Famicom BASIC (και το πληκτρολόγιο) στην Ιαπωνία και σχεδίαζε να το φέρει στο AVS με την υπόσχεση να σας διδάξει βήμα προς βήμα πώς να κωδικοποιείτε τα δικά σας παιχνίδια BASIC για το σύστημα. Θέλοντας να δείξει έτσι και την εκπαιδευτική χρήση της κονσόλας.
Περισσότερες καινοτομίες στην Ιστορία της Nintendo αλλά και του NES
Επίσης, διαθέτει ένα πολυκάναλο τσιπ ήχου που μπορεί να συνδεθεί με Hi-fi. Το πληκτρολόγιο από την άλλη μπορούσε να χρησιμοποιηθεί και χωρίς να είναι συνδεδεμένο με το AVS αφού είχε δικό του ηχείο και επεξεργαστή ήχου. Το πληκτρολόγιο μπορούσε να οπτικοποιήσει τις νότες που παίζονται και να προσφέρει μαθήματα μουσικής. Η συσκευή εγγραφής δεδομένων θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για την εγγραφή και την αναπαραγωγή αυτών των μαθημάτων – δημιουργιών.
Διαβάστε για το AVS περισσότερα εδώ το οποίο είναι και η βασική πηγή μας στα αγγλικά, πραγματικά αξίζει.
Θα βρείτε μέχρι και ένα εκτυπώσιμο σχέδιο για να φτιάξετε το δικό σας AVS από χαρτί.
Light gun ανοιγμένο για παιχνίδια Shooting.
Light gun κλειστό για χρήση ως Pointer.
Τα πρωτότυπα παιχνίδια του AVS έμοιαζαν περισσότερο με τις κασέτες του SNES.
Δυστυχώς, ή ευτυχώς όταν η Nintendo τελικά κυκλοφορεί το Nintendo Entertainmaint System. Πολλά από αυτά τα χαρακτηριστικά θα απλοποιηθούν ή δε θα κυκλοφορήσουν ποτέ. Έτσι η Nintendo θα μείνει πιστή σε αυτό που ξέρει να κάνει καλά και θα μπορέσει να δώσει βάση στην κύρια δύναμη της, τα ποιοτικά και πανέμορφα παιχνίδια της!
Πως βλέπει ο τύπος το AVS
Στις αρχές του 1985 η Nintendo ανακοινώνει λοιπόν ότι θα φέρει το Famicom στην αγορά της Αμερικής. Ο τύπος της εποχής δε βλέπει με καλό μάτι αυτήν την ανακοίνωση καθώς η αγορά των Video Game δεν έχει ανακάμψει ακόμη από την κρίση του 1983 που αναφέραμε και νωρίτερα.
Electronic Games
Τεύχος Μαρτίου 1985
Στη σελίδα 8 θα δούμε αναφορά της εποχής για την κυκλοφορία του Nintendo Entertainment System στην Αμερική. Τότε ήταν ακόμη γνωστό ως AVS (Advance Video Entertainment System).
Το Electronic Games γράφει:
Η Τελική λύση της Nintendo
Γνωστή για τα κλασσικά Arcade Donkey Kong και Punch-out στην Αμερική. Η Nintendo έχει χτίσει τη φήμη της στην Ιαπωνία ως ο κύριος κατασκευαστής οικιακών συστημάτων Video Game.
Το Advance Video Entertainment System (AVS) έχει πουλήσει πάνω από 2,5 εκατομμύρια μονάδες στην Ιαπωνία. Η Nintendo αποφάσισε να φέρει το AVS στην Αμερική πιθανώς πριν την άνοιξη.
Λαμβάνοντας υπόψη, ότι η αγορά Video Game στην Αμερική έχει ουσιαστικά εξαφανιστεί αυτή η κίνηση μπορεί να είναι ένας λάθος υπολογισμός της Nintendo.
Η κονσόλα παρουσιάστηκε ως παρόμοια με το Atari 7800 που δεν κυκλοφόρησε (βγήκε τελικά το 1986), και ως μια αναβαθμισμένη έκδοση του ColecoVision.
Το AVS διαθέτει μια σειρά παιχνιδιών Nintendo Arcade ”Hall of Fame” και ένα ραβδί που προορίζεται για Shooting παιχνίδια. Tα joystick είναι ασύρματα και κανένα άλλο catridge δεν είναι συμβατό με το AVS ακόμη. Ένα πληκτρολόγιο μπορεί κάποια στιγμή να πωληθεί ως αξεσουάρ.
H Ιστορία της Nintendo Οκτώβριος 1985: Το NES βγαίνει στην Αμερική
Τα μαγαζιά δεν αγοράζουν το NES
Λόγο αυτής της άποψης που είχε ο τύπος αλλά και γενικότερα η αγορά δεν υπήρχε ζήτηση της κονσόλας από τα καταστήματα. Οπότε η Nintendo τους προσφέρει μια λύση χωρίς ρίσκο. Θα αγόραζε πίσω όλες τις απούλητες συσκευές!!! Ξεκινάνε λοιπόν οι πωλήσεις σε μόνο ένα κατάστημα στη Νέα Υόρκη. Τελικά, η Nintendo πείθει μερικά ακόμη καταστήματα παρουσιάζοντας το NES όχι σαν κονσόλα αλλά ως ένα παιχνίδι. Σε αυτό βοήθησε και η κυκλοφορία του R.O.B. αλλά και του NES Zapper με το Duck Hunt που έκανε μεγάλη επιτυχία.
Κάτι αλλάζει
Στις 18 Οκτωβρίου 1985 η Nintendo δίνει σε μερικά καταστήματα ένα πακέτο της κονσόλας μαζί με το Super Mario Bros. μια κίνηση η οποία τελικά θα αυξήσει τις πωλήσεις και θα κάνει τον Mario μασκότ της Nintendo. Εννιά στις δέκα κονσόλες, των πρώτων 100,000 που στάλθηκαν στην Αμερική, θα πωληθούν! Η επιτυχία ξεκινάει. Μέχρι τον Φεβρουάριο του 1986 η κονσόλα θα αρχίσει να μπαίνει σε πάρα πολλά καταστήματα. Επόμενη στάση, ο Καναδάς. Από εκεί και μετά η κονσόλα θα βγει σε Ευρώπη και Αυστραλία με τη βοήθεια της Mattel. Ενώ σύντομα θα ακολουθήσει και η Κορέα.
Μεγάλες επιτυχίες που βγήκαν στο NES και γράφτηκαν στην Ιστορία της Nintendo
- 1986: θα γεννηθούν νέα μεγάλα IP όπως το The Legend of Zelda (Διαβάστε το άρθρο μας Η Χρονομηχανή του Gaming: The Legend of Zelda) και το Metroid.
- 1987: Κυκλοφορεί το Mike Tyson’s Punch-Out!! το οποίο μας έρχεται από το κλασσικό παιχνίδι Punch-Out!! των Arcade (1984).
- 1988: Θα βγει η συνέχεια του The Legend of Zelda το Zelda II: The Adventure of Link όπως και το Super Mario Bros. 2
- 1990: Κυκλοφορεί το Dr. Mario αλλά και το Super Mario Bros. 3
- 1993: Θα βγει το Kirby’s Adventure το οποίο είναι το δευτερό παιχνίδι της σειράς με το πρώτο Kirby’s Dream Land (1992) να έχει βγει στο Game Boy.
και σίγουρα ξεχνάμε πολλά!!!
H Ιστορία της Nintendo αλλάζει τη βιομηχανία των Video Games
Τελικά, ενάντια σε όλα τα προγνωστικά το NES θα πουλήσει 35 εκατομμύρια μονάδες στην Αμερική και συνολικά 62 εκατομμύρια παγκοσμίως, Έτσι θα ξανά ξυπνήσει την αγορά των Video Games βγάζοντας τη βιομηχανία από την κρίση.
Αλλά αυτό δεν είναι το μόνο που θα μείνει στην Ιστορία. Η Nintendo θα εφαρμόσει για πρώτη φορά την πολίτικη άλλων εταιριών στη βιομηχανία του Gaming (πχ ξυραφάκια) πουλώντας την κονσόλα κοντά στο κόστος παραγωγής. Με αυτόν τον τρόπο θα δώσει έμφαση για τα κέρδη στις πωλήσεις παιχνιδιών και αξεσουάρ. Μια πολιτική που θα ακολουθήσουν στο μέλλον πολλοί.
Επιπροσθέτως, δίνει τη δυνατότητα σε άλλες εταιρίες να φτιάχνουν παιχνίδια για την κονσόλα. Τα παιχνίδια πρέπει να πληρούν τις προϋποθέσεις της Nintendo, μπορούν να βγάζουν έως πέντε παιχνίδια τον χρόνο ενώ βάζει και ένα ”καπέλο” +30% στις τιμές ως κέρδος για την εταιρεία. Κάτι δηλαδή που εφαρμόζουνμ όλες οι εταιρίες σήμερα.
Ακόμη περισσότερες καινοτομίες. Η Nintendo δημιουργεί το 10NES lockout system για να εμποδίσει την πειρατεία. Είναι ένα τσιπ το οποίο πρέπει να υπάρχει μέσα στις κασέτες για να τις διαβάσει το NES. H Nintendo της Αμερικής επίσης αρχίζει να χρησιμοποιεί την ταινία προστασίας η οποία υποδηλώνει ότι το παιχνίδι είναι γνήσιο και καινούργιο. Εκπαιδεύοντας έτσι την αγορά ώστε να αναζητά και να αναγνωρίζει τα γνήσια παιχνίδια.
Τέλος, ανοίγει μια τηλεφωνική υπηρεσία που βοηθά τους παίκτες να βρουν λύσεις στα παιχνίδια όταν έχουν κολλήσει. Επίσης, εκδίδει το περιοδικό Nintendo Power για να ενημερώνει τους παίκτες σχετικά με λύσεις και κόλπα για τα παιχνίδια που κυκλοφορούσαν αλλά και να διαφημίσει νέα παιχνίδια σε ”ζεστό” κοινό.
Δυστυχώς, το αφιέρωμα είναι μεγάλο και δε θα μπορέσουμε να κλείσουμε το κεφάλαιο!
Στο επόμενο άρθρο μας (part 3) θα πάμε λίγα χρόνια πίσω και θα δούμε το Sharp C1 ως εισαγωγή για το Twin Famicom που κυκλοφόρησε το 1986. Επίσης, θα μάθουμε για τα Nintendo Arcade συστήματα της εποχής αλλά και για τους πρώτους διαδικτυακούς διαγωνισμούς της Nintendo. Για το τέλος, αφήσαμε το Famicom Titler και το Power Glove που κυκλοφόρησαν το 1989.
Nintenders
Μείνετε συντονισμένοι στους Nintenders για περισσότερα νέα γύρω από την αγαπημένη μας πλατφόρμα και τα παιχνίδια της!
Επισκεφτείτε την ομάδα μας στο Facebook ”Nintendo Switch GR”. Ελάτε να συζητήσετε τα πάντα μαζί με ακόμη 6300 Έλληνες για την αγαπημένη μας κονσόλα.
Πηγή, Πηγή, Πηγή, Πηγή, Πηγή, Πηγή, Πηγή, Πηγή, Πηγή, Πηγή, Πηγή, Πηγή, Πηγή, Πηγή, Πηγή, Πηγή, Πηγή, πηγή, Πηγή, Πηγή, Πηγή, Πηγή, Πηγή, Πηγή, Πηγή, Πηγή