H Ιστορία της Nintendo 1980-1990 part 1
Στο προηγούμενο άρθρο μας, Hiroshi Yamauchi: Μέρος δεύτερο, αφήσαμε την ιστορία της Nintendo κάπου στο 1980. Μέχρι τώρα ακολουθήσαμε τους προέδρους της εταιρείας και φτάσαμε από το 1883 έως το 1980. Μαζί τους ακολουθήσαμε και της αλλαγές που έφεραν αυτοί στην μορφή της εταιρείας στην πάροδο του χρόνου.
Από το 1980 και μετά την κυκλοφορία των Color Game-TV, ουσιαστικά ο τρίτος πρόεδρος της Nintendo Hiroshi Yamauchi, κατέληξε στην μορφή της εταιρείας όπως την ξέρουμε μέχρι και σήμερα.
Οπότε τα άρθρα μας πλέον θα πάρουν την μορφή μιας ιστορικής αναδρομής. Η αναδρομή αυτή θα μας ταξιδέψει στα συστήματα που κυκλοφόρησε η Nintendo από το 1980 και μετά.
Πριν συνεχίσεις το διάβασμα για την ιστορία της Nintendo 1980-1990 part 1
Αν θέλεις να πάρεις την ιστορία της Nintendo από την αρχή διάβασε τα παρακάτω άρθρα με αυτήν την σειρά:
- Hanafuda: Τι είναι αυτές οι Κάρτες;
- Fusajiro Yamauchi: Ας τον γνωρίσουμε
- Sekiryo Kaneda: Ας τον γνωρίσουμε
- Hiroshi Yamauchi: Μέρος πρώτο
- Hiroshi Yamauchi: Μέρος δεύτερο και
- Μετά φτάνουμε στο παρών άρθρο ”H Ιστορία της Nintendo 1980-1990 part 1”
Επίσης μέσα σε αυτά τα άρθρα θα βρεις αναφορές σε σπουδαία πρόσωπα της Nintendo όπως:
- Σπουδαίες Προσωπικότητες της Nintendo – Gunpei Yokoi
- Σπουδαίες Προσωπικότητες της Nintendo – Koji Kondo
1980 τα Game & Watch κάνουν την εμφάνιση τους
Πρώτα από όλα πρέπει να σας δώσουμε μια ιδέα του πως δημιουργήθηκαν τα Game & Watch. Για να το κάνουμε αυτό θα χρησιμοποιήσουμε ένα κομμάτι από το άρθρο των Nintenders Σπουδαίες Προσωπικότητες της Nintendo – Gunpei Yokoi.
Ο Gunpei Yokoi, γίνεται πλέον Game Designer, τίθεται επικεφαλής του τμήματος Research & Development 1 (του πρώτου από τα τρία συνολικά τμήματα που ίδρυσε ο Hiroshi Yamauchi) και αναζητεί την επόμενη καλή ιδέα που θα φέρει τα πάνω-κάτω σε αυτή τη νεοσύστατη αγορά.
Σε ένα ταξίδι του με το τρένο-σφαίρα (Shinkansen), παρατηρεί κάποιους υπαλλήλους που επιστρέφουν σπίτι από τη δουλειά, να παίζουν με τα ηλεκτρονικά κομπιουτεράκια τους για να περάσουν την ώρα τους. Στο μυαλό του αρχίζει να σχηματίζεται μια ιδέα.
Σε αυτό το σημείο να αναφέρουμε ένα στοιχείο για τον Gunpei Yokoi που θα βοηθήσει να αντιληφθούμε ακόμα περισσότερο τη συνεισφορά του στο τι είναι η Nintendo μέχρι και σήμερα. Ο Yokoi είχε δηλώσει ότι «ο τρόπος με τον οποίο η Nintendo χρησιμοποιεί την εκάστοτε τεχνολογία δεν είναι το να αναζητά τεχνολογία αιχμής, αλλά το να εκμεταλλεύεται τεχνολογία μαζικής και φθηνής παραγωγής».
Όλη η φιλοσοφία και η δημιουργική μέθοδος του Yokoi, συμπυκνώνονται στη δική του φράση «Lateral Thinking with Withered Technology». Αυτό μεταφράζεται κυριολεκτικά ως «Δημιουργική Σκέψη με Ώριμη Τεχνολογία». Το ρητό αναφέρεται στην ευρηματική χρήση καθιερωμένων, προσιτών και ευρέως διαδεδομένων τεχνολογιών με τρόπους που κανείς πριν δεν είχε φανταστεί. Η φράση αυτή αποτέλεσε στο παρελθόν κι εξακολουθεί να αποτελεί έως σήμερα ακρογωνιαίο λίθο της κουλτούρας της Nintendo.
Με αφορμή το γεγονός στο τρένο και εφαρμόζοντας το προαναφερθέν δημιουργικό σκεπτικό του, ο Yokoi εμπνέεται και σχεδιάζει το Game&Watch, μια σειρά μικρών, φορητών, LCD παιχνιδιών που διαθέτουν και ψηφιακό ρολόι.
Tholin
Η ιστορία της Nintendo με τα Game & Watch ξεκινά το 1980
Ball Απρίλιος 1980
Το πρώτο Game & Watch κυκλοφορεί το 1980 με ένα παιχνίδι το Ball.
Πωλήσεις περίπου 250.000 μονάδες.
Flagman Ιούνιος 1980
Το Flagman είναι ένα παιχνίδι μνήμης.
Πωλήσεις περίπου 250.000 μονάδες.
Vermin Ιούλιος 1980
Στο Vermin πρέπει να αποθύσεται τους τυφλοπόντικες από τον κήπο σας.
Fire Ιούλιος 1980
To Fire γίνετε ένα από τα Best Seller της σειράς Game & Watch.
Σκοπός του παιχνιδιού να πιάσεις ανθρώπους που πηδούν από ένα φλεγόμενο κτήριο.
Πωλήσεις περίπου 1.000.000 μονάδες.
Δεν θα αναφέρουμε όλα τα Game & Watch που κυκλοφόρησαν. Στο σύνολο τους χωρίς τα πρόσφατα remake είναι περίπου στα εξήντα. Τα τριάντα περίπου από αυτά να κυκλοφορούν έως το 1983 και τα υπόλοιπα μέχρι το 1991. Τα Game & Watch θα λέγαμε ότι ήταν η συνέχεια των Color Game-TV αλλά σε φορητή μορφή. Επίσης, θα τολμήσουμε να πούμε πως η επιτυχία τους σε συνδυασμό με την επιτυχία του Famicom-NES, της πρώτης κονσόλας της Nintendo με τα παιχνίδια σε κασέτες, γέννησε την ιδέα των Game Boy. Αλλά αυτά θα τα δούμε σε επόμενο άρθρο.
Ας δούμε μερικά ακόμη Game & Watch που κυκλοφόρησαν έως το 1983 και έγραψαν ιστορία στις σελίδες της Nintendo.
Mickey Mouse Οκτώβριος 1981
Το Mickey Mouse είναι παιχνίδι βασισμένο στον ομώνυμο ήρωα.
Πωλήσεις περίπου 1.200.000 μονάδες.
Μια ακόμη εκπληκτική ανακάλυψη στην Ιστορία της Nintendo
Το D-pad αναπτύχθηκε το 1982 από τον Yokoi για το παιχνίδι Donkey Kong. Το σχέδιο αποδείχθηκε δημοφιλές για τους επόμενους τίτλους Game & Watch. Αυτό το συγκεκριμένο σχέδιο D-pad κατοχυρώθηκε με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας και αργότερα κέρδισε το βραβείο Emmy Technology & Engineering. Πηγή
Donkey Kong Ιούνιος 1982
Είναι το πρώτο Game & Watch που βασίζετε σε χαρακτήρα που έχει ξανά χρησιμοποιήσει η Nintendo. Επίσης είναι και το πρώτο που uιοθετεί το Dpad
Πωλήσεις περίπου 1.000.000 μονάδες.
Mario Bros. Μάρτιος 1983
Είναι το πρώτο παιχνίδι Mario που εμφανίζετε ο Luigi και η κατασκευή του θυμίζει βιβλίο.
Πωλήσεις περίπου 1.000.000 μονάδες.
Popeye Αύγουστος 1983
Το Popeye είναι ένα παιχνίδι βασισμένο στον γνωστό ήρωα.
Πωλήσεις περίπου 250.000 μονάδες.
Pinball Δεκέμβριος 1983
Το Pinball είναι βασικά ένα φορητό Pinball που παίζεται στις δυο οθόνες του.
Πωλήσεις περίπου 1.000.000 μονάδες.
H σειρά παιχνιδιών Game & Watch (1980-1991) θα πουλήσει συνολικά 43,4 εκατομμύρια μονάδες. 12,87 εκατομμύρια στην Ιαπωνία και 30,53 εκατομμύρια στον υπόλοιπο πλανήτη. Τα συστήματα αυτά θα βασιστούν σε έναν 4-bit επεξεργαστή της οικογένειας Sharp SM5xx.
The legend of Jumpman
Το 1980, ένα πρωτοποριακό Arcade παιχνίδι αναπτύχθηκε από τον αγαπημένο μας Shigeru Miyamoto. Το παιχνίδι ονομαζόταν Donkey Kong.
Ο κακός ήταν ένας γιγάντιος γορίλας με ανεξάντλητο απόθεμα βαρελιών. Ο ήρωας ήταν ένας άνδρας ντυμένος στα κόκκινα που φορούσε επίσης ένα κόκκινο καπέλο. Ήταν γνωστός ως Jumpman, αλλά ίσως τον αναγνωρίσετε καλύτερα ως τον Ιταλό υδραυλικό – Mario.
Το Donkey Kong έκανε τεράστια επιτυχία στα Arcade.
O Jumpman μετονομάστηκε σύντομα. Το όνομά του εμπνεύστηκε από τον ιδιοκτήτη της αποθήκης στην οποία βρισκόταν η αμερικανική έδρα της Nintendo τον Mario Segale. πηγή.
Στο Donkey Kong Jr (1982) ο γιός του Donkey Kong πρέπει να σώσει τον πατέρα του από τον Mario. Σε αυτό το Arcade παιχνίδι Donkey Kong καθώς και στα Donkey Kong II, και Donkey Kong Circus, είναι τα μόνα παιχνίδια όπου θα βρείτε τον Mario ως ανταγωνιστή σας!!!
Κάπως έτσι φτάσαμε στο 1983 και στην κυκλοφορία του Famicom-NES
Στο επόμενο άρθρο μας (part 2) θα το αφιερώσουμε αποκλειστικά στο θρυλικό Famicom αλλά και το Nintendo, Entertainment System
Nintenders
Μείνετε συντονισμένοι στους Nintenders για περισσότερα νέα γύρω από την αγαπημένη μας πλατφόρμα και τα παιχνίδια της!
Επισκεφτείτε την ομάδα μας στο Facebook ”Nintendo Switch GR”. Ελάτε να συζητήσετε τα πάντα μαζί με ακόμη 6300 Έλληνες για την αγαπημένη μας κονσόλα.