Friday, April 26, 2024
Reviews

Fire Emblem Engage – Nintendo Switch Review

Κάθε φορά που πρέπει να γράψω ένα review δυσκολεύομαι να αποφασίσω τι πρέπει να αναφέρω και τι όχι. Πόσο μάλλον όταν τα Fire Emblem έχουν τόσα πολλά στοιχεία στο game play τους. Με τον νέο τίτλο όμως, το Engage, η κατάσταση έγινε ακόμα πιο δύσκολη. Πρόκειτε για ένα ακόμη turn-based rpg της γνωστής σειράς που φιλοδοξεί να έχει την επιτυχία του εκπληκτικού Three Houses.

So it begns

Πριν από χίλια χρόνια, ο κακός Fell Dragon Sombron φυλακίστηκε από την Divine Dragon, Lumera. Kατά τη διάρκεια της μάχης το παιδί της Lumera, Alear, τραυματίστηκε σοβαρά και έπεσε σε έναν αιώνιο ύπνο. Χίλια χρόνια αργότερα, ο Alear ξυπνά επιτέλους από τον λήθαργο και επαν ενώνεται για λίγο με τη Lumera. Ωστόσο, ο Alear έχει χάσει τις περισσότερες από τις αναμνήσεις του από πριν αποκοιμηθεί. Το μόνο που μπορεί να θυμηθεί μόνο πώς να χρησιμοποιήσει το Δαχτυλίδι, το οποίο μπορεί να καλέσει το πνεύμα του Marth για να βοηθήσει στη μάχη. Απέθαντα πλάσματα που ονομάζονται Corrupted αρχίζουν να εμφανίζονται σε όλο το Elyos, σηματοδοτώντας την επιστροφή του Sombron. 

Το κάστρο της Lumera δέχεται ξαφνική επίθεση από έναν στρατό από το Βασίλειο της Elusia, που επιδιώκει να αναβιώσει τον Sombron. Οι Elusians καταφέρνουν να κλέψουν τα περισσότερα από τα δαχτυλίδια της Lumera και η Lumera θυσιάζει τον εαυτό της για να προστατεύσει τον Alear από την επίθεση μιας μάγισσας.

…κάτι μου θυμίζει αυτό

Το σημείο που δίχασε τους κριτικούς ήταν η ιστορία του παιχνιδιού ή μάλλον η έλλειψή της. Από την αρχή μας δίνει όλα τα κλισέ των fire emblem και γενικά του genre. Ένας overpowered πρωταγωνιστής ο οποίος για λόγους πλοκής και gameplay ξεκινάει από το μηδέν. Ένας κακός με παρόμοιες δυνάμεις εκμεταλλεύετε και χειραγωγεί τις δυνάμεις του ήρωα μας για τους δικούς τους σκοπούς. Ο χάρτης μας αποτελείτε από τέσσερα έθνη που θα ακολουθήσουν κάποια πλευρά στον πόλεμο αυτόν ενώ το κακό εδρεύει σε ένα δικό του βασίλειο. Συγκεκριμένα σε ένα νησί στο κέντρο των τεσσάρων βασιλείων.

Αν δεν είχε τίτλο το review θα μπορούσε να περιγράφει το 70% των jrpg. Αυτό που ξεχωρίζει στη σειρά είναι το σύστημα μάχης του. Με τα χρόνια σίγουρα είδαμε παιχνίδια να αντιγράφουν στοιχεία του αλλά με κάθε νέο τίτλο φέρνει και νέα στοιχεία. Το Fire Emblem Engage καταφέρνει να είναι ένας τίτλος με βαθιά στρατηγική που ξεπερνάει τους προκατόχους του.

Η μάχη είναι η κλασική συνταγή του Fire Emblem: μια μεγάλη ομάδα από χαρακτήρες σε μια μάχη, εμφανίζονται σε ένα πλέγμα και μπορείτε να μετακινήσετε τον καθένα από τους μαχητές σας σε συγκεκριμένους χώρους πριν επιτεθείτε. Η προσέγγιση με πέτρα-ψαλίδι-χαρτί για τα όπλα επιστρέφει, όπως και τα τόξα και μαγικά ξόρκια. Μπορείτε να παίξετε με permadeath ή (ευτυχώς) και όχι.

Engage και Break

Πολλοί μηχανισμοί από τα παλιά παιχνίδια άλλαξαν και έγιναν πιο απλοί και λειτουργικοί. Ήρθαν και νέοι μηχανισμοί όμως με πιο βασικούς αυτούς του Engage και του Break.

Break

Το παιχνίδι χρησιμοποιεί και εδώ το Weapon Triangle σαν να παίζουμε πέτρα-ψαλίδι-χαρτί. Τα σπαθιά λοιπόν έχουν πλεονέκτημα ενάντια στα τσεκούρια, τα τσεκούρια υπέρ των λογχών και οι λόγχες υπέρ των σπαθιών. Επιπλέον οι Brawlers έχουν πλεονέκτημα υπέρ των τόξων, στιλέτων και μάγων. Σε μία επίθεση με όπλο που έχει πλεονέκτημα υπέρ του εχθρού θα προκαλέσει Break. Δηλαδή θα χάσει την δυνατότητα για counterattack μέχρι την επόμενη γύρα. Εχθροί που είναι armored ή μέσα σε fort δεν μπορείς να τους κάνεις Break.

Engage

Παρόμοια με τα Einherjar στο Fire Emblem Awakening και τους Heroes στο Fire Emblem Heroes, τα Emblems είναι τα πνεύματα των Fire Emblem Lords των προηγούμενων τίτλων. Τα πνεύματα αυτών των Λόρδων διοχετεύονται μέσω ειδικών Δαχτυλιδιών. Κάθε χαρακτήρας μπορεί να φορέσει όποιο δαχτυλίδι θέλει και να χρησιμοποιήσει την βοήθεια του πνεύματος στην μάχη. Υπάρχουν δώδεκα βασικά δαχτυλίδια συν κάποια εξτρα από τα DLC.

Μέσα στην μάχη μπορείς να γίνεις ένα με το πνεύμα του δαχτυλιδιού και να αποκτήσεις τις δυνάμεις του. Στρατηγικά είναι σημαντικό καθώς πχ ένας μάγος μπορεί να ενωθεί με ένα πνεύμα που μάχετε με τσεκούρι. Μέσα από αυτή την ένωση αποκτάς νέες επιθέσεις και όπλα κάποια από αυτά μοναδικά ανά δαχτυλίδι.

Bond Rings

Τα Bond Rings είναι παρόμοια με τα Emblem Rings καθώς είναι εμπλουτισμένα με τη δύναμη προηγούμενων χαρακτήρων του franchise. Τα χρησιμοποιείς με τον ίδιο τρόπο όπως τα Emblem Rings, αλλά παρέχουν μόνο μικρές βελτιώσεις στα στατιστικά. Ένας χαρακτήρας δεν μπορεί να εχει ένα Bond Ring εάν έχει ήδη φορεμένο ένα Emblem Ring.

Το μαγικό νησί Somniel

Το Somniel είναι ένα πλωτό νησί στον κόσμο του Lythos, και όπου ο Alear κοιμήθηκε για 1.000 χρόνια. Πριν από την αφύπνιση του Alear, η πρόσβαση στην Somniel ήταν πολύ περιορισμένη. Παρόμοια με το My Castle από το Fire Emblem Fates και το Garreg Mach Monastery από το Fire Emblem: Three Houses, το Somniel λειτουργεί ως βάση επιχειρήσεων στο Engage. Ανάμεσα στις μάχες μπορείς να ταξιδέψεις στο νησί και να προετοιμαστείς για την επόμενη μάχη ή να πάρεις μέρος σε δραστηριότητες.

  • Plaza – Μια κεντρική τοποθεσία με χρήσιμα καταστήματα για τον εξοπλισμό των παικτών.
    • Armory – Πουλάει εξοπλισμό μάχης.
    • Κατάστημα αντικειμένων – Πουλάει διάφορα αντικείμενα που θα χρησιμοποιηθούν στη μάχη.
    • Smithy – Μπορεί να ενισχύσει ή να αναβαθμίσει τα όπλα.
    • Boutique – Πουλάει ρούχα και αξεσουάρ που μπορούν να φορεθούν στο Somniel (cosmetic).
    • Flea Market – Πουλάει σπάνια αντικείμενα που δεν βρίσκονται στα κανονικά καταστήματα.
  • Ring Chamber – Μια αίθουσα αφιερωμένη στη βελτίωση των Emblem Rings και των Bond rings.
  • Arena – Ένας θάλαμος για την εκπαίδευση χαρακτήρων.
  • Tower of Trials – Ένας ειδικός πύργος που έχει challenges που δεν σχετίζονται με την κύρια ιστορία.
  • Café Terrace – Ένα καφέ όπου μαγειρεύεις γεύματα για μονάδες. Δίνουν προσωρινή ενίσχυση στατιστικών στις επόμενες μάχες.
  • Farmyard – Μια φάρμα για όλα τα αδέσποτα ζωάκια που θα συναντήσετε στην πορεία σας.
  • Training Yard – Ένας χώρος για τους χαρακτήρες να ασκούνται, δίνοντάς τους προσωρινή ενίσχυση στατιστικών σε επόμενες μάχες.
  • Fortune Teller Hut – Προβλέψεις για το μέλλον των χαρακτήρων.
  • Wyvern Ride – Ένα ιδιαίτερο μίνι παιχνίδι.
  • amiibo Gazebo – Το σημείο που επιτρέπει στους παίκτες να σαρώνουν τα amiibo για διάφορες ανταμοιβές.
  • Fishing Pond – Μια μικρή λίμνη για να πιάσετε διάφορα ψάρια.
  • Το δωμάτιό του Alear. Το καλύτερο σημείο για όνειρα και οράματα

Τι βρήκα ενδιαφέρον στο FE Engage

Αρχικά να πω ότι έχεις την δυνατότητα να έχεις είτε άντρα είτε γυναίκα πρωταγωνιστή/τρια. Για λόγους ευκολίας αναφέρω τον χαρακτήρα ως ο Alear (αν και προτίμησα την γυναικεία έκδοση στο playthrough μου). Το ενδιαφέρον όμως δεν ειναι εκεί αλλά στο ότι ο πρωταγωνιστής μας δεν είναι σιωπηλός. Η Nintendo πολλές φορές δεν δίνει φωνή στον πρωταγωνιστή και δικές του σκέψεις ώστε να κάνει ο παίκτης τις επιλογές του και να ταυτιστεί με τον ρόλο πιο εύκολα. Για μένα αυτό πρέπει να σταματήσει.

Εδώ ο Alear έχει την δικιά του φωνή κυριολεκτικά και μεταφορικά. Όλο το παιχνίδι έχει voiceover ακόμα και στον Alear και στα δύο φύλα. Από μεριάς μουσικής ακούμε φοβερές νέες συνθέσεις αλλά και remix παλαιοτέρων. Δεδομένου ότι το παιχνίδι είναι μια ωδή στους παλαιότερους τίτλους, διάλεξαν αγαπημένες μουσικές από αυτά και τα πρόσθεσαν σε remix στο engage.

Εκτός από την μουσική έφεραν και μάχες από παλαιότερα παιχνίδια. Προκειμένου να εμβαθύνεις τους δεσμούς σου με τα Emblems παίρνεις μέρος σε εικονικές μάχες παλαιότερων τίτλων σαν να ζεις την ανάμνηση. Τα γραφικά και τα animation ανέβηκαν αρκετά ποιοτικά που πλησίαζαν πιο πολύ anime σειρές. Η μάχη είναι πλούσια και στρατηγική με αρκετούς τρόπους να ενδυναμώσεις τους συμμάχους σου.

Μετά από κάθε μάχη μπορείς να εξερευνήσεις το πεδίο και να συνομιλήσεις με κατοίκους, να σώσεις αδέσποτα ζώα και να μαζέψεις υλικά για κατασκευές. Μια άλλη ευχάριστη αλλαγή είναι ότι τα όπλα δεν έχουν περιορισμένη χρήση (ακούς BotW?). Δεν υπάρχει durability καθόλου στα όπλα πέρα από τα heal/support ραβδιά όπου και δεν αναπληρώνονται, είναι αναλώσιμα. Έχει γίνει πολύ καλή δουλειά στην ανάπτυξη των χαρακτήρων παρά τον μεγάλο αριθμό τους.

Τι δεν βγάζει νόημα στο παιχνίδι;

Το πιο παράταιρο στοιχείο του παιχνιδιού είναι ο πρωταγωνιστής. Αρχικά η εμφάνιση του. Ο όλος σκοπός του μπλε-κόκκινου ρουχισμού και μαλλιού έχει νόημα συμβολικά αλλά κάνει τον χαρακτήρα να μην ταιριάζει με όλους τους υπόλοιπους. Και μετά είναι και η αμνησία. Μία από τις πιο δυνατές στιγμές της ιστορίας είναι στα πρώτα λεπτά. Μέχρι τότε δεν ξέρεις και δεν έχεις δεθεί με κανένα χαρακτήρα και δεν σε νοιάζει τι θα πάθουνε. Και ο πρωταγωνιστής που θα έπρεπε να νοιαστεί έχει αμνησία…

Κάτι επίσης που δεν βάζει νόημα στο παιχνίδι στο μυαλό μου είναι τα ίδια τα Emblems. Όταν ανακοινώθηκε ο τίτλος έμοιαζε σαν ένας καλός τρόπος να γνωρίσεις τους χαρακτήρες ώστε να είναι ποιο εύκολο να ασχοληθείς με remaster που ετοιμάζονται, μια γνωριμία με το franchise.

Ανέφερα στα θετικά ότι παίρνεις μέρος σε εικονικές μάχες της ιστορίας των Emblem και γενικά όταν μιλάς μαζί τους αναφέρονται στην ιστορία τους. Δεν με έκανε όμως να νιώσω ότι ξέρω κάτι παραπάνω για τους τίτλους αυτούς και να θέλω να τους παίξω. Να μάχομαι πλάι πλάι τους όμως με έκανε. Τελικά νομίζω χτύπησε πιο πολύ στην νοσταλγία των βετεράνων των Fire Emblem.

Kάθε χαρακτήρας μπορεί να χρησιμοποιήσει και να δεθεί με τα emblems. Από μεριάς gameplay είναι ωραία ιδέα στρατηγικά αλλά ένα από τα πρώτα πράγματα που σου σετάρει η ιστορία είναι ότι αυτό μπορεί μόνο ένας Divine Dragon να το κάνει όπως ο Alear. Επίσης ο Alear είναι Divine Dragon που δεν μπορεί να μεταμορφωθεί σε δράκο αλλά οποιοσδήποτε φοράει το δαχτυλίδι της Tiki (dlc) μπορεί.

Που καταλήγουμε;

Αναπόφευκτα το παιχνίδι το συγκρίνω στο μυαλό μου με το Three Houses. Αυτοί είναι οι δύο τίτλοι Fire Emblem στο Switch και μάλιστα το Three Houses είναι και τρομερά επιτυχημένο παιχνίδι της σειράς καθώς πέτυχε τις μεγαλύτερες πωλήσεις σε όλη την σειρά. Από την άλλη ήταν κάτι φρέσκο και διαφορετικό ενώ το Engage μοιάζει πιο παραδοσιακός τίτλος. Το Engage κατάφερε να αφήσει πίσω πολλά βαρετά στοιχεία του προκατόχου του και να γίνει πιο στρατηγικό. Στην πορεία έχασε όμως την ευκαιρία να έχει μια καλύτερη πλοκή. Επίσης επιμένω ότι το Three Houses με το στοιχείο τους σχολείου και τους τρεις κοιτώνες ήταν ότι πιο ελκυστικό για τον παίκτη. Μας έδωσε μια ατμόσφαιρα Χάρι Πότερ πριν μα το δώσει το ίδιο του το franchise του Χάρι.

Για τους φαν των παλιών Fire Emblem ίσως αξίζει παραπάνω αλλά για μένα τον ταπεινό φαν του Three Houses είναι:

7/10

Expansion Pass

Το παιχνίδι μαζί με το launch, ανακοίνωσε και το pass για τα dlc του. Εκεί έκανε την πιο έξυπνη κίνηση και το πρώτο wave ήταν διαθέσιμο με το launch και περιείχε τους χαρακτήρες του Three Houses. Μέχρι να γραφτεί το παρών review ανακοινώθηκε και το επόμενο wave. Αναλυτικά:

Wave 1 – Διαθέσιμο στο launch

  • Emblem character – Edelgard, Dimitri, and Claude (Three Houses)
  • Εmblem character – Tiki
  • Support items
  • Accessories
  • Silver card

Wave 2 – Διαθέσιμο – 08/02/2023

  • Εmblem character – Hector (Blazing Blade), Soren (Path of Radiance), Camilla (Fates)
  • Support items
  • New accessories


Wave 3 – Αναμένεται

  • Emblem characters – Chrom+Robin (Awakening), Veronica (Heroes)


Wave 4 – Αναμένεται

  • New story scenario – Fell Xenologues
  • New characters, locations, and maps
  • Added class types

Ευχαριστούμε την CD Media που μας παρείχε τον κωδικό.

Joys

  • Εθιστική μάχη
  • Παραμετροποίηση των χαρακτήρων
  • Γραφικά και το art style
  • Voice acting και στον πρωταγωνιστή
  • Προσθήκη γνωστών και αγαπημένων χαρακτήρων της σειράς

Cons

  • Ότι βάθος δώσανε στην μάχη, έλειπε στην ιστορία
  • Αδιάφορος πρωταγωνιστής ανάμεσα σε πληθώρα ζωντανών χαρακτήρων
  • Κάποιες μάχες είναι επαναλαμβανόμενες
  • Πέρα από τις αναβαθμίσεις, οι βόλτες στο Somniel γίνονται γρήγορα βαρετές
  • Released: January 20, 2023
  • Genre: Role-Playing, Strategy
  • Number of players:
    • Offline: 1
    • Online: 1
  • Developer: Intelligent Systems
  • Publisher: Nintendo
  • Download size: 13.358 GB
  • How Long To Beat:
    • Main Story: 40½ hours
    • Main + Extra: 58 hours
    • Completionist: 100½ hours
  • PEGI Rating: 12

Nintenders

Μείνετε συντονισμένοι στους Nintenders για περισσότερα νέα γύρω από την αγαπημένη μας πλατφόρμα και τα παιχνίδια της! Επισκεφτείτε την ομάδα μας στο Facebook ”Nintendo GR by Nintenders“. Ελάτε να συζητήσετε μαζί με ακόμη 6400 Έλληνες για την αγαπημένη μας κονσόλα.

Νίκος "Olak" Κορμπέτης

Παράξενη η επαφή μου με τα παιχνίδια. Ερωτεύομαι εύκολα μαζί τους, τα τερματίζω δύσκολα. Τελικά, προσφάτως, κατάλαβα οτι πάντα ήμουν νιντεντάκιας και λάτρης των φορητών κονσολών. Το Switch και η υπέροχη κοινότητα του με έκανε να ξαναερωτευτώ το gaming. Μου λείπει το original Game Boy μου, θέλω να ξαναπαίξω όλα τα GBA παιχνίδια. Τα πρώτα μου λεφτά πήγαν σε κασέτα της Nintendo και συγκεκριμένα στο πρώτο Pokemon παιχνίδι που κυκλοφόρησε (την κόκκινη) και αυτός ο πρώτος έρωτας δεν ξεχνιέται

Αφήστε ένα σχόλιο!