Tuesday, December 24, 2024
Άρθρα

Ξέρατε ότι…το The Legend of Zelda αποτέλεσε έμπνευση για το Ori and the Will of the Wisps;

Αν έχετε παίξει το “Ori and the Will of the Wisps” ή τον πρόγονό του, το “Ori and the Blind Forest”, τότε σίγουρα τα έχετε λατρέψει. Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία περί αυτού. Ακόμα και fan του είδους να μην είστε, απολαύσατε και με το παραπάνω την συγκλονιστική του μουσική σύνθεση, τα παραμυθένια γραφικά του και την συγκινητική και ταυτόχρονα «διδακτική» ιστορία του.

Εάν δεν τα έχετε παίξει, είμαστε σίγουροι ότι μέχρι να τελειώσετε το άρθρο, θα τα έχετε βάλει ήδη να κατεβαίνουν στο Nintendo Switch σας. Διότι όταν ένα παιχνίδι είναι συνοδοιπόρος της λέξης «επικό», και όταν έχει δεχθεί επιρροές απο το The Legend of Zelda – τον πυλώνα της Nintendo- , από το Studio Ghibli – αυτοκράτορα των anime και από το Final Fantasy – τον ηγέτη των JRPG τότε δεν μένει παρά να το παίξετε… Ελάτε λοιπόν να δούμε τι μυστικά κρύβονται πίσω από τους δυο αυτούς τίτλους…

Ori and the Will of the Wisps
Will of the Wisps

Ori and Princess Mononoke

H ομάδα του Moon Studios επηρεάστηκε σε μεγάλο βαθμό από το Studio Ghibli – ευτυχώς, έχουμε να προσθέσουμε εμείς που είμαστε fans του Hayao Miyazaki. H ταινία από την οποία εμπνεύστηκαν τα βασικά στοιχεία του Ori and the Blind Forest είναι η πριγκίπισσα Mononoke. Για όσους έχετε δει την ταινία δεν νομίζω να εκπλαγήκατε, έτσι; Πλούσια καταπράσινα δάση, χαριτωμένα spirits, και πολλά άγρια ζώα συνδυασμένα με εξαιρετική μουσική και απίστευτη ιστορία. Σας ακούγεται οικείο έτσι;

princess mononoke and Will of the Wisps
Πριγκίπισσα Mononoke- δάσος
princess mononoke
Πριγκίπισσα Mononoke- Spirits/Kodamas

Μάλιστα όταν ξεκίνησαν οι πρώτες δοκιμές του Ori, αυτό που αποφάσισαν οι developers να κάνουν ήταν το εξής: πήραν τον Ori και τον τοποθέτησαν σε ένα concept art της πριγκίπισσας Mononoke. Το αποτέλεσμα; Μαγεία. Ήταν απλά προφανές πως αυτού του είδους το art θα χρησιμοποιούσαν στο παιχνίδι. Και έτσι και έγινε. Ζωγράφησαν υπομονετικά και πάντα με γνώμονα την πριγκίπισσα Mononoke τις πίστες και κατάφεραν, κατά την ταπεινή μας άποψη, να δημιουργήσουν ένα αξεπέραστο παιχνίδι, αποδίδοντας φόρο τιμής σε μία από τις πιο συναρπαστικές ταινίες που έχουν υπάρξει.

Ori and the blind forest
Ori and the Blind Forest

Αυτό που τόνισε και ο Thomas Mahler, είναι πως το “Ori and the Blind Forest” είναι ένα παιχνίδι αλληγορικό. Πίσω από τα ονειρικά σχέδια και τα σαγηνευτικά χρώματα κρύβονται οι καθημερινές ιστορίες των ανθρώπων. Μπορεί το παιχνίδι λοιπόν να είναι επενδυμένο με έναν παραμυθένιο «χιτώνα», εάν σκαλίσετε όμως κάτω από την επιφάνεια θα βρείτε μία πληθώρα μηνυμάτων, σημασιών και συναισθημάτων όπως η αντιμετώπιση της απώλειας, της μοναξιάς, του φόβου ή η μητρική στοργή, η αυτοθυσία και η ανιδιοτελής αγάπη.

blind forest
Ori and the Blind Forest

The Legend of Ori and the Will of the Wisps

Tο “Ori and the Will of the Wisps“, αν και πρόκειται για 2D side-scroller, θυμίζει έντονα το αγαπημένο σε όλους μας ”The Legend of Zelda: Breath of the Wild”. Η λογική λέει πως κάτι τέτοιο είναι σχεδόν αδύνατο. Η δύναμη της φαντασίας και την έμπνευσης των developers και των game artists όμως διαφωνεί. Το Breath of the Wild δεν χάρισε μόνο την καταπληκτική ροή μάχης του στο sequel του Ori.

Αν παρατηρήσετε θα δείτε πως πολλοί μηχανισμοί όπως το gliding χαρακτηρίζονται από μία Zelda χροιά. Επιπλέον υπάρχει και στα δύο μία έντονη στοργικότητα για την φύση και η απαράμιλλη ομορφιά της τιμάται ισάξια. Αξίζει να σημειώσουμε πως η έννοια της εξερεύνησης στο “Ori and the Will of the Wisps” επίσης «παραπέμπει» στον απίστευτο κόσμο του Breath of the Wild.

breath of the wild
The Legend of Zelda- Breath of the Wild

Will of the Wisps & Final Fantasy

Όπως προαναφέραμε το Final Fantasy αποτέλεσε ζωτικής σημασίας παράγοντα για την γέννηση του Will of the Wisps. Σύμφωνα με τον co-founder της Moon Studios, Gennadiy Korol, το σύστημα των materia από το εμβληματικό franchise, διαδραμάτισε τεράστιο ρόλο στην δόμηση και στην λειτουργικότητα της μάχης στο παιχνίδι.

“We looked at the materia system from Final Fantasy and the shard modifier system where you can customize your character and have more choice, because in Blind Forest we had this tree.”

Gennadiy Korol

Μάλιστα τόνισε πως το σύστημα του Ori and the blind Forest – το talent tree- αφενός αφενός είναι πολύ απλοϊκό και κατανοητό. Αφετέρου όμως κλειδώνει τον παίκτη σε ένα μονοπάτι, από το οποίο δεν μπορεί εύκολα να ελιχθεί. Με το νέο σύστημα του Will of the Wisps, ο παίκτης έχει ελευθερία κινήσεων και επιλογών, και άρα χαρίζει τον δικό του χαρακτήρα στο παιχνίδι. Κάπως έτσι δημιουργήθηκε λοιπόν το shard system.

Will of the Wisps
Talent Tree- Ori and the Blind Forest
Will of the Wisps
Shard System – Ori and the Will of the Wisps

 Φυσικά και η δυναμική του παιχνιδιού αλλά και η συνεχόμενη μεταβλητότητα των όπλων ανάλογα με την περίσταση αποτελεί και τον πυρήνα του Ori and the Will of the Wisps. Ο καθένας κάνει customize το παιχνίδι σύμφωνα με τις ανάγκες και τις δεξιότητές του.

The sword

Εδώ αξίζει να αναφέρουμε το “σπαθί” του Ori το οποίο πιθανότατα να σας έχει θυμίσει το Hollow Knight. Ίσως μάλιστα να σκεφτήκατε πως το “δανείστηκε” από αυτόν . Και αν σας πούμε πως κάτι τέτοιο δεν ισχύει; Για του λόγου το αληθές ο Ori αρχικά είχε και αυτός το δικό του σπαθί. Όμως για οικονομικούς λόγους και περιορισμούς τελικά αφαιρέθηκε από το Blind Forest.

Μοναδική εμπειρία

Σίγουρα και οι δύο τίτλοι έχουν δανειστεί πολλά από τα παραπάνω παιχνίδια, καθώς και από άλλα όπως το Metroid, το Dark Souls κ.α. Όμως καταφέρνουν με έναν μοναδικό τρόπο να παρασέρνουν όποιον τα παίζει στον κόσμο τους. Έτσι τελικώς το μόνο μειονέκτημά τους είναι ότι όπως όλα τα ωραία έτσι και αυτά κάποτε τελειώνουν.

Απολαύστε τα trailer των παιχνιδιών για να πάρετε μία ιδέα ή να ξαναθυμηθείτε την επική τους διάσταση:

Μείνετε συντονισμένοι στους Nintenders για περισσότερα νέα γύρω από την αγαπημένη μας πλατφόρμα και τα παιχνίδια της!
Επισκεφτείτε την ομάδα μας στο Facebook ”Nintendo Switch GR”. Ελάτε να συζητήσετε στη μεγαλύτερη κοινότητα μαζί με περισσότερους από 4400 Έλληνες για την αγαπημένη μας κονσόλα.

Credits: Πηγή 1, Πηγή 2, Πηγή 3, Πηγή 4, Πηγή 5